Zpráva
Festival AKCENT o víkendu přivítá argentinskou režisérku Lolu Arias, která loni v Praze uvedla inscenaci Rok, kdy jsem se narodil. Letos nabídne místo Chile pohled na diktaturu v Argentině ve hře s názvem Můj život potom. Diváci budou moci porovnat osudy protagonistů a obětí vlády vojenské junty očima jejich dětí, dnešních třicátníků.
Argentinská scénáristka, režisérka a hudebnice Lola Arias, která proslula mimo jiné spoluprací se členy Rimini Protokoll patří k nejprogresivnějším tvůrcům současnosti. „Patřím ke generaci, která se narodila pod temným mrakem diktatury. A tato zkušenost se podepsala i na našem dětství. Tak či onak naše generace, myslím, vyrůstala obklopena spoustou nevyřčeného. O některých věcech jsme nevěděli, o jiných jsme zase nesměli mluvit. Všechny takové příběhy jsou tématem této hry, která vypráví o tom, jak se moje generace vyrovnává s minulostí,“ říká Lola Arias. Můj život poté se pohybuje na hranici reality a fikce. Je pokusem o setkání dvou generací na křižovatce národních dějin a soukromých příběhů.
Mezi objevy letošního Akcentu patří hostování korejského vizuálního umělce a aktivisty Kima Hwanga, který na AKCENTU uvede filmově – divadelní performance Pizza pro národ (Pizza for the people). „Nešlo mi o to, aby si Severokorejci doma pekli pizzu. Projektem jsem chtěl upozornit na aktuální situaci a nahlížet světové sociálně-politické souvislosti,“ popisuje Kim Hwang. „Pizza je jen jeden příklad, symbol. V historii se mnohé zavřené dveře podařilo otevřít díky kultuře, co politická moc zavírá, kultura zase otevírá. Nemohu samozřejmě říci, že umění samo o sobě může něco změnit, ale na druhou stranu se bez umění nezmění nic,“ dodává čtyřiatřicetiletý umělec.
„Vybíráme tvůrce, kteří usilují o bezprostřední a nealegorickou reflexi společenského dění, aktuálně například otázku života před válkou a po válce,“ říká ředitelka festivalu AKCENT Jana Svobodová.
Festival zahájí 21. listopadu v Divadle Archa filmový dokument o divadelním představení režiséra Milo Rau nazvaný Hate Radio. „Hate Radio pojednává o tom, jak se program rozhlasového vysílání plný pop-music, sportovních přenosů a zpráv mění v laboratoř rasistické ideologie,“ přibližuje Svobodová. Na projekci naváže diskuzní fórum "Před válkou a po válce" o roli kultury a umění v době válečného nebezpečí i možnostech vyrovnání s traumatickou historií.
zdroj zprávy: Pavlína Svatoňová
Argentinská scénáristka, režisérka a hudebnice Lola Arias, která proslula mimo jiné spoluprací se členy Rimini Protokoll patří k nejprogresivnějším tvůrcům současnosti. „Patřím ke generaci, která se narodila pod temným mrakem diktatury. A tato zkušenost se podepsala i na našem dětství. Tak či onak naše generace, myslím, vyrůstala obklopena spoustou nevyřčeného. O některých věcech jsme nevěděli, o jiných jsme zase nesměli mluvit. Všechny takové příběhy jsou tématem této hry, která vypráví o tom, jak se moje generace vyrovnává s minulostí,“ říká Lola Arias. Můj život poté se pohybuje na hranici reality a fikce. Je pokusem o setkání dvou generací na křižovatce národních dějin a soukromých příběhů.
Mezi objevy letošního Akcentu patří hostování korejského vizuálního umělce a aktivisty Kima Hwanga, který na AKCENTU uvede filmově – divadelní performance Pizza pro národ (Pizza for the people). „Nešlo mi o to, aby si Severokorejci doma pekli pizzu. Projektem jsem chtěl upozornit na aktuální situaci a nahlížet světové sociálně-politické souvislosti,“ popisuje Kim Hwang. „Pizza je jen jeden příklad, symbol. V historii se mnohé zavřené dveře podařilo otevřít díky kultuře, co politická moc zavírá, kultura zase otevírá. Nemohu samozřejmě říci, že umění samo o sobě může něco změnit, ale na druhou stranu se bez umění nezmění nic,“ dodává čtyřiatřicetiletý umělec.
„Vybíráme tvůrce, kteří usilují o bezprostřední a nealegorickou reflexi společenského dění, aktuálně například otázku života před válkou a po válce,“ říká ředitelka festivalu AKCENT Jana Svobodová.
Festival zahájí 21. listopadu v Divadle Archa filmový dokument o divadelním představení režiséra Milo Rau nazvaný Hate Radio. „Hate Radio pojednává o tom, jak se program rozhlasového vysílání plný pop-music, sportovních přenosů a zpráv mění v laboratoř rasistické ideologie,“ přibližuje Svobodová. Na projekci naváže diskuzní fórum "Před válkou a po válce" o roli kultury a umění v době válečného nebezpečí i možnostech vyrovnání s traumatickou historií.
zdroj zprávy: Pavlína Svatoňová
Další zprávy
Dítě v Dlouhé 2024 - vítězové
(Divadlo v Dlouhé, 18.4.2024)
Požár slavného dramatika Schimmelpfenniga se poprvé představí na české scéně, navíc s choreografií někdejší členky Les Ballets de Monte-Carlo
(Divadlo J. K. Tyla Plzeň, 17.4.2024)
LATERNA FEST 2024 - Druhý ročník mezinárodního festivalu multižánrového divadla na Nové scéně
(Národní divadlo, 16.4.2024)
Ježíš je na Tinderu – Jeden z nejkontroverznějších světových režisérů Rodrigo García poprvé v Česku!
(Městská divadla pražská, 16.4.2024)
IHOPEIWILL přináší naději v atmosféře obav z budoucnosti – premiéra 22. 4. v divadle PONEC
(PONEC - divadlo pro tanec, 15.4.2024)
Dojemný inspirativní příběh ženy, která i přes postupující nemoc touží zůstat sama sebou
(Východočeské divadlo Pardubice, 11.4.2024)