Blog uživatelů i-divadla

Zkrocení zlé ženy v Národním
vydáno: 11.4.2011, Francis
Chtěl bych napsat jen pár poznámek k uvedení Zkrocení zlé ženy v Národním divadle v Praze. Není mi stále jasno proč je na této naší První scéně tolik hostujících režisérů a naprostá absence režisérů stálých. Má to za důsledek mimo jiné naprostou bezkoncepčnost a totální zabrzdění růstu souboru. Zkrocení zlé ženy je toho jasným příkladem. Režisér Čičvák si se hrou neporadil,ostatně inscenovat Shakespeara v Národním není asi jeho šálkem čaje. Už na začátku ve výstupu hlavního představitele s uvaděčkou je možné vytušit, že další pokračování této komedie bude neblahé. A také bylo.Mimochodem představitel hlavní role Igor Bareš je sice technicky zdatný herec, ale v tomto případě byl jak se říká mimo mísu. O trapnosti ženského převleku již psala v Lidových novinách paní Machalická a nemýlila se. Bard souboru Národního divadla by si měl více vybírat do jakých režijních projektů jde a ušetřit sebe i diváky takovýchto kreací. Další nepochopitelností je obsazení pěti hostů. Proč? Cožpak Národní divadlo nemá své stálé herce? Například takový Vojtěch Kotek hraje sice snaživě, ale víceméně amatérsky. Jeho mluvený projev je žvatlavý bez artikulace a ještě s nepříjemnými sykavkami. Ostatní hosté hrají na úrovni studentské besídky, což je pro Národní divadlo setsakra málo. Dříve v tomto divadle herci třikrát hostovali a pak zpravidla dostali stálé angažmá. Modlím se, aby v tomto případě to neplatilo. Potíž je v tom, že někteří vůdčí osobnosti v činohře si myslí, že Národní divadlo je divadlo jako každé jiné. Není. Má svoji dějinou sovislost a tradici která musí být brána v úvahu, ať se to pánům Dočekalovi, nebo Rajmontovi líbí nebo nelíbí. Oni ti tvůrci co předkládají své inscenace divákům musí být pokorní a vědět, že nejsou středem světomíra a pupkem světa . Vždyť mezi diváky jsou dobře informovaní laici i takoví, kteří jdou do Národního divadla jako do chrámu, jsou ohromeni a je jím jedno co se na jevišti odehrává a nebo i tací kteří dávno už tomu viděli Högra, Karena, Vejražku, mají v malíčku všechny inscenace Radoka, či Macháčka a teď jen němě zírají.

Další články tohoto uživatele na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.