Počet komentářů: 0
Nový komentář

Blog redakce i-divadla

Pro napsání nového článku se, prosím, přihlaste.
Lucie, kudy kam?

Hudební divadlo Karlín už půl roku láká na větší než malé množství lásky. Jak to tedy je? Zamilujete se, zblázníte nebo vás to převálcuje?  Monumentální Karlínské divadlo svým rozměrem volá po velké show a muzikál Lucie je opravdu mega show. Tanečně je laťka nahozena vysoko.  Nové postupy, moderní tanec, působivý body druming, akrobatické kousky, dokonce pool dance.  Choreografie Pavla Strouhala udrží oči diváka na jevišti a mistrně dolaďuje ponurou náladu příběhu. Tančí se nejen na muziku, ale i na text. Scénu a kostýmy vytvořila Michaela Hořejší,  kdo by ji snad neznal, jistě si vzpomene na lyrikál Kudy kam a bude doma. Část příběhu se odehrává nad jevištěm, promítané scény, obří záchodová mísa. Skoro bych si troufla říct, že vizuálně je to Kudy kam 2.

Ta paralela se však nabízí nejen kvůli scéně. Stejně jako v Horáčkově lyrikálu zde vznikal příběh naroubovaný na už existující hity, tentokrát skupiny Lucie. Libreto napsal Tomáš Belko.  Místy je to třeskutě vtipné, to asi aby se divák bavil. Myslím tím hlavně scény s rodiči, které byli zdlouhavé a v ději neměly příliš velké opodstatnění. Humor napsaný pro roli Jáchyma, je dobrý. Nevím nakolik je to improvizace Pavla Lišky, ale zábavný byl v té roli i Martin Písařík. Vizuálně vtipně jsou ilustrovány hity Medvídek a Černí andělé.

Překvapilo mě, jak vlastně malý prostor dostává titulní postava.  Obě Lucie, jak Bára Poláková, tak Emma Smetana dobře hrají, jedna je možná o chlup lepší ve zpěvu a druhá o kousek lepší na jevišti, ale jsou v zásadě zaměnitelné. Jen mi přijde, že jsem se o tom, co cítí a chtějí nebo snad milují, moc nedozvěděla. Nechávat tady divákovi volnost myšlenek a na druhé straně mu s huronským smíchem detailně popisovat rodiče někoho jiného, no nevím.

V obou představeních, která jsem viděla, hrál hlavní mužskou roli Václav Noid Bárta a musím říct, že překvapil. Ustál svůj part dokonce i herecky a to i přesto, že jeho partnery na jevišti jsou taková herecká esa jako Roden nebo Liška. Jiří Korn je nezaměnitelná osobnost, která svou roli zvládá s nadhledem, ale octne-li se v ní někdo jiný, je ta postava najednou o ničem. Muzikál Lucie je hudebně dokonalý, což se dalo očekávat, a tak kdyby pro nic jiného, tak za muzikou se na něj dá bez obav přijít. Sama kapela Lucie si výsledek hlídala, což je znát.

Místy je to dílo nevyrovnané, ale celkově si tento projekt velký potlesk a slávu zaslouží, už jenom proto, že v Karlíně konečně vzniklo něco nového. Rozhodně krok správným směrem.

 


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.