Averze_
kol.
MEDEA_is_missing
Premiéra: 19.8.2021
Inscenace vznikla jako koprodukce Averze_ s Venuší ve Švehlovce a DIFA JAMU. Předpremiéry od června 2021.
Inscenace vznikla jako koprodukce Averze_ s Venuší ve Švehlovce a DIFA JAMU. Předpremiéry od června 2021.
Dramaturgie: Martin Hodoň, Michal Šesták, Marek Horoščák. Výprava: Karolína Srpková. Hudba: Martin Konvička, Tereza Marečková. Režie: Alexandra Bolfová.
Autorská inscenace, jež pracuje s odkazem antického mýtu o jedné z nejkrutějších matek všech dob. Místo klasického akcentování konfliktu lásky a nenávisti mezi Iásonem a Médeiou klade inscenace důraz na téma tzv. kultu velké matky. Kdo je MEDEA dnes? Existuje v současném světě deformovaných vztahů něco jako ideální matka? Ideál ženy / ideál matky či spíše problematika ideálu matky je tematicky podpořená zapojením tzv. expertek všedního dne – reálných matek samoživitelek...
Termíny představení
14.10. | So | 19:30 | Co.Labs |
|
Volby
Hodnocení (4)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
321teď 90 %
9.10.2022 | 9 hodnocení
+ souhlasím
Můj oblíbený kus! Médea is missing není obtěžkána původním antickým motivem, není obtěžkána tématem bytí matkou, nebo matkou samoživitelkou, není obtěžkána dokumentárním rozměrem - všechny tyto elementy nese s váhou aspektům patřičnou a mísí je s nadsázkou a skvělým humorem. Někdy je totiž příjemné vidět matku, jejíž děti jsou už odrostlé, která si prostě řekne: "pojďme pomlouvat patriarchát - vyberte si téma: konopí nebo patriarchát"
Karolína Vaňková, která nechce děti is da BEST!
Karolína Vaňková, která nechce děti is da BEST!
Gimli35 40 %
31.10.2021 | 212 hodnocení
+ souhlasím
45 %. Ke kladům inscenace je třeba počítat aktuálnost, svícení a výtečný výkon K. Vankové. Po energickém začátku se však bohužel představení rozbíhá (až drolí) do neúnosné šířky a těkavě - plus mnohdy nesrozumitelně - se snaží řešit snad vše, co ženu a zejména matku v 21. století trápí (což nemyslím nijak pejorativně). Medea ve Venuši přímo volá po ráznější dramaturgii a pevnější režii, aby se mohla zbavit četných hluchých míst či dokonce celých scén. Ale nápad to má, snaha zřejmě taky byla a konec (poslední věta) je vpravdě originální.
Pasiasty 20 %
6.2.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Pokud záměrem režisérky bylo přesvědčit diváky, že feminismus je blábol a že mimibazar je vrcholem ženského přemýšlení o světě, téměř se jí to povedlo. Téměř, protože půlce hereček nebylo rozumět, v tom případě asi naštěstí. Co v tom ale dělá chudák Eurípidés?
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.