Činoherní studio Ústí nad Labem

Tkalci.

Premiéra: 16.3.2013. Podle stejnojmenné hry Gerharta Hauptmanna, s použitím textů Neviditelného výboru, Sarah Kane a dalších zdrojů. Překlad předloh: Veronika Musilová Kyrianova, Jaroslav Achab Haidler, Vojtěch Bárta, Lucie Řebíčková. Dramaturgie: Vojtěch Bárta, Veronika Musilová Kyrianova. Scéna: Jan Štěpánek. Kostýmy: Jana Hauskrechtová. Režie: Vanessa Emde.
1:30x | Poslední uvedení: leden 2014.


Nová hra, inspirovaná klasickým textem Gerharta Hauptmanna a také našimi dějinnými i osobními zkušenostmi. Jsou vadné politické systémy, nebo jsou vadní lidé, kteří je vytvářejí? Ať je budujeme nebo ničíme, zdá se, že pořád bojujeme jen sami se sebou. A lze potom vůbec mluvit o budovaní a boření? Každý člověk má nějakou touhu. Touhy nás mohou vést, ale i zavést a vláčet po cestách, po kterých bychom nikdy nechtěli jít. Touhy jsou zneužitelné a mohou být dokonce klíčem k tomu, jak klamat a ovládat masy. Nebo je to celé ještě jinak...?
14!

inscenace již byla stažena z repertoáru

Činoherní studio Ústí nad Labem
Hodnocení inscenace
Redakce
53 %
Uživatelé
70 %
7021000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 50 %
Jiří Koula 60 %
Pavel Širmer 50 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Landa 50 %
(zadáno: 27.3.2014, počet hodnocení: 2860)
přínosný / zajímavý komentář
Tvůrci se prostřednictvím hry G. Hauptmanna chtěli jejím novým zpracováním vyjádřit k dnešku. To je čin jistě chvályhodný, nicméně je nutno podotknout, že výsledek byl přinejmenším rozpačitý. Inscenace působila značně roztříštěně, zaujaly pouze jednotlivosti. Při sledování představení ve mně postupně narůstala touha vidět tento herecky silný soubor právě v třeba již zmiňované stejnojmenné hře G. Hauptmanna a ne v její variaci, o niž se zasadila zejména režisérka V. Emde. Toto nebylo šťastné spojení.
Jiří Koula 60 %
(zadáno: 17.3.2014, počet hodnocení: 1548)
přínosný / zajímavý komentář
55% Řekl bych, že jde o inscenaci regionálního významu, jež nejvíce osloví publikum právě v místě svého vzniku. Jejímu obecnějšímu vyznění a zvláště pak přijetí pražským publikem dost možná může bránit pravda ukrytá v úsloví "sytý hladovému nevěří".
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 20.2.2014, počet hodnocení: 1534)
přínosný / zajímavý komentář
Hauptmannovu více než sto let starou hru tvůrčí tým použil jako základ pro moderní adaptaci. Byly vybrány motivy, které mají co říci k současnosti, a ty byly s pomocí dalších zdrojů aktualizovány a přepracovány. Inscenace mě zaujala řadou jednotlivostí, některé situace byly skutečně trefné. Ale koncepce jednotlivých scén se mi jevily často násilné, celek na mě působil poněkud vyumělkovaně. Vzhledem k tomu, že se vlastně jednalo o dost „zásadní“ témata, mě tento počin nechal nepatřičně lhostejným. I když pokus vyšel pouze částečně, dramaturgickou volbu a inscenační záměr oceňuji.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Camarido 80 %
(zadáno: 11.11.2014, počet hodnocení: 63)
Zuluk 60 %
(zadáno: 21.11.2013, počet hodnocení: 91)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.