Komorní činohra

Penelopa

Premiéra: 20.12.2014 | 1:30x
Překlad: Ondřej Pilný. Výprava: Ľubica Bábek-Melcerová. Hudba: Zdeněk Dočekal. Režie: Jiří Bábek.
Poslední uvedení: únor 2017.
Hra, v níž úspěšný současný irský autor svérázně přenesl antický mýtus do současnosti, vychází z tradice absurdního dramatu, zároveň oplývá černým humorem a v dialozích srší ostrovtipem. Zamyšlení nad tím, zda v době krize globálního kapitalismu je jazyk skutečně vyprázdněný a beze smyslu, a zda ještě mohou existovat hluboké city...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Komorní činohra
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
67 %
6731000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 40 %
Jiří Koula 60 %
Volby

Hodnocení (5)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  40 %
1.12.2016 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Jiří Bábek svou většinou nenápadnou a přitom vhodnou režií dokázal vystihnout podstatu různorodých inscenovaných textů, u některých rovněž zdatně vybalancoval správnou míru nadsázky a nechytil se do pasti, do níž bylo snadné spadnout. Penelopa je hra, k níž je obtížné najít klíč a režisér se s ní příliš nepopral. Také herci se hrou zápasili s kolísavým úspěchem; realističtější podání Z. Dolanského a J. Someše neladilo s nadsázkou a humorem hry, k nimž měli lépe našlápnuto Š. Benoni a Z. Velen. I v dobrém souboru se občas objeví méně vydařený titul.
Jiří Koula  60 %
6.1.2016 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
64,99 % Po Skromnosti druhý text inscenovaný v Komorní činohře, s nímž si nevím rady. Padesát odstínů mužství, šedého svou neschopností skutečné akce, touha mimo rámec oficiálních hodnot, fungující dynamika mezi postavami a rozvíjející se příběh, který spěje... No právě, k čemu? Čekaje s postavami v bazénu viděného vlastně ani nevím, kterým směrem se obrátit, abych zahlédl Penelopu smyslu.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Anex  60 %
29.4.2016 | 111 hodnocení
Marcela  60 %
27.4.2016 | 419 hodnocení
Ynot  80 %
2.6.2015 | 50 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.