MeetFactory

Sudabeh Mohafez, Matěj Samec

Hoří

Premiéra: 12.6.2016. Překlad románu: Tereza Semotamová. Dramaturgie: Matěj Samec. Scéna: Lukáš Kuchinka. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Jakub Kudláč. Režie: Natália Deáková.
1:05x | Poslední uvedení: duben 2019.


Divadelní adaptace románu současné německé autorky íránského původu. Úspěšné hudební producentce Mané vyhoří byt, přežije jen zázrakem. Její psychický stav se ovšem i měsíce po katastrofě setrvale zhoršuje. Skvostně vystavěný psychologický thriller s detektivními prvky podává sugestivní zprávu o člověku, pro kterého byla kdysi hudba vším...
14!
MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
77 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Veronika Boušová 90 %
(zadáno: 29.4.2017, počet hodnocení: 276)
Jiří Koula 70 %
(zadáno: 19.9.2016, počet hodnocení: 1542)
přínosný / zajímavý komentář
Michal Novák se ptá, proč se má "seznamovat s vnitřními zmatky jedné mladé umělkyně rozmazlené životem a navíc v posttraumatickém stavu". Inu, právě proto, že jde o konkrétního člověka v konkrétní situaci, přičemž ono ztvárnění je natolik přesvědčivé, že z něj je vidět i to rozmazlení životem i reakce na prodělané trauma. Zde nejde o obecná témata a přesahy, ale právě o ponoření se do situace. A to zde funguje lépe než leckde jinde, tak proto.
Lukáš Holubec 70 %
(zadáno: 30.7.2016, počet hodnocení: 581)
přínosný / zajímavý komentář
V MeetFactory vsadili opět na současný a velmi zajímavý text. Pokud si dáte menší práci, pak objevíte, ač sama autorka říká "Píšu o běžných věcech, které se dějí v Německu." mnoho aktuálních témat. Obyčejný požár v domě nás vpustí do hlavy hlavní postavy, kterou pozoruhodně a podmanivě ztvárnila Anita Krausová, ze které nespustíte oči. A buďte si jisti, že v hlavě člověka s depresivními či úzkostnými stavy, který se dále ponořuje do své samoty, jež jej limituje v okolním světě, můžeme nalézt leccos. Jednoduchá scéna, bravurní výkon Anity Krausové a text, který jdu okamžitě shánět, to je Hoří.
Michal Novák 50 %
(zadáno: 8.7.2016, počet hodnocení: 996)
přínosný / zajímavý komentář
Na této inscenaci, kterou režisérka Deáková postavila - zřejmě v intencích knižní předlohy - na kalupu slov (interpretačně pozoruhodný výkon Anity Krausové) jsem se nepotkal s dramaturgií. Proč má divák sledovat (velmi) odhadnutelnou „detektivku“ a hlavně seznamovat se s vnitřními zmatky jedné mladé umělkyně rozmazlené životem a navíc (pro efekt) v posttraumatickém stavu? V jevištním minimalistickém tvaru není ani zbla obecnějšího přesahu a hlavně téma není bůhvíjak originální.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Holubetz 90 %
(zadáno: 20.2.2019, počet hodnocení: 4)
Vratislav007 100 %
(zadáno: 4.4.2018, počet hodnocení: 11)
BájaBH 90 %
(zadáno: 30.5.2017, počet hodnocení: 2)
Name 30 %
(zadáno: 3.4.2017, počet hodnocení: 62)
Zdeněk Malinský 80 %
(zadáno: 12.1.2017, počet hodnocení: 39)
přínosný / zajímavý komentář
Nejlepší požár, co jsem kdy zažil. Minimální scéna, maximální zážitek. K dokonalosti chyběly jen větší plameny, kouř a smrad spáleniště. A trošku škoda, když je Mané hudební producentkou, že režisérka více ne(vy)užila hudbu, ruchy, hluky (tiché i v kontrastu hodně hlasité jako hluková stěna), klidně i světla a stroboskop. Skvělá Anita Krausová v hlavní roli. Zaslouží si mé doporučení.
Zzajic 70 %
(zadáno: 13.9.2016, počet hodnocení: 50)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.