MeetFactory

Hoří

Premiéra: 12.6.2016 | 1:05x
Překlad románu: Tereza Semotamová. Dramaturgie: Matěj Samec. Scéna: Lukáš Kuchinka. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Jakub Kudláč. Režie: Natália Deáková.
Poslední uvedení: duben 2019.
Divadelní adaptace románu současné německé autorky íránského původu. Úspěšné hudební producentce Mané vyhoří byt, přežije jen zázrakem. Její psychický stav se ovšem i měsíce po katastrofě setrvale zhoršuje. Skvostně vystavěný psychologický thriller s detektivními prvky podává sugestivní zprávu o člověku, pro kterého byla kdysi hudba vším...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
74 %
7471000

Volby

Hodnocení (11)

HODNOCENÍ REDAKCE
Veronika Boušová  90 %
29.4.2017 | 277 hodnocení
Jiří Koula  70 %
19.9.2016 | 1598 hodnocení
+ souhlasím
Michal Novák se ptá, proč se má "seznamovat s vnitřními zmatky jedné mladé umělkyně rozmazlené životem a navíc v posttraumatickém stavu". Inu, právě proto, že jde o konkrétního člověka v konkrétní situaci, přičemž ono ztvárnění je natolik přesvědčivé, že z něj je vidět i to rozmazlení životem i reakce na prodělané trauma. Zde nejde o obecná témata a přesahy, ale právě o ponoření se do situace. A to zde funguje lépe než leckde jinde, tak proto.
Lukáš Holubec  70 %
30.7.2016 | 703 hodnocení
+ souhlasím
V MeetFactory vsadili opět na současný a velmi zajímavý text. Pokud si dáte menší práci, pak objevíte, ač sama autorka říká "Píšu o běžných věcech, které se dějí v Německu." mnoho aktuálních témat. Obyčejný požár v domě nás vpustí do hlavy hlavní postavy, kterou pozoruhodně a podmanivě ztvárnila Anita Krausová, ze které nespustíte oči. A buďte si jisti, že v hlavě člověka s depresivními či úzkostnými stavy, který se dále ponořuje do své samoty, jež jej limituje v okolním světě, můžeme nalézt leccos. Jednoduchá scéna, bravurní výkon Anity Krausové a text, který jdu okamžitě shánět, to je Hoří.
Michal Novák  50 %
8.7.2016 | 1090 hodnocení
+ souhlasím
Na této inscenaci, kterou režisérka Deáková postavila - zřejmě v intencích knižní předlohy - na kalupu slov (interpretačně pozoruhodný výkon Anity Krausové) jsem se nepotkal s dramaturgií. Proč má divák sledovat (velmi) odhadnutelnou „detektivku“ a hlavně seznamovat se s vnitřními zmatky jedné mladé umělkyně rozmazlené životem a navíc (pro efekt) v posttraumatickém stavu? V jevištním minimalistickém tvaru není ani zbla obecnějšího přesahu a hlavně téma není bůhvíjak originální.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Zdeněk Malinský  80 %
12.1.2017 | 59 hodnocení
+ souhlasím
Nejlepší požár, co jsem kdy zažil. Minimální scéna, maximální zážitek. K dokonalosti chyběly jen větší plameny, kouř a smrad spáleniště. A trošku škoda, když je Mané hudební producentkou, že režisérka více ne(vy)užila hudbu, ruchy, hluky (tiché i v kontrastu hodně hlasité jako hluková stěna), klidně i světla a stroboskop. Skvělá Anita Krausová v hlavní roli. Zaslouží si mé doporučení.
Tarbík  60 %
24.4.2019 | 140 hodnocení
Vratislav007  100 %
4.4.2018 | 11 hodnocení
Name  30 %
3.4.2017 | 62 hodnocení
Zzajic  70 %
13.9.2016 | 57 hodnocení
Holubetz  90 %
20.2.2019 | 4 hodnocení
BájaBH  90 %
30.5.2017 | 2 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.