Zpráva

Adam a Eva
vydáno: 13.3.2014
Divadlo Broadway připravuje muzikálovou komedii ADAM A EVA, na jejímž vzniku se podílí řada zkušených tvůrců, kteří jsou zárukou vtipné, zábavné a profesionálně odvedené inscenace. Scénář napsal na motivy libreta Haliny Pawlowské scenárista a režisér představení Zdeněk Zelenka, mimo jiné autor muzikálů RebelovéGolem. Scénická hudba i přes 30 písní, které v tomto muzikálu zazní, jsou dílem Bohouše Josefa, texty k písním psal v této umělecké oblasti debutující Boris Pralovszký, velice náročnou choreografii připravila Leona Qaša Kvasnicová, kostýmy navrhnul úspěšný kostýmní výtvarník Roman Šolc.

V hlavní roli Evy se můžete těšit na oblíbenou filmovou a divadelní herečku Annu Polívkovou, pro kterou je tato muzikálová role zcela novou výzvou, alternovat se bude s Michaelu Horkou, kterou v současné době mohou diváci vidět v titulní roli muzikálu Mata Hari. Do role Adama obsadil režisér Zelenka dva herce, kteří mají výjimečné nadání nejen herecké, ale jsou i skvělí zpěváci a tanečníci - Martin Písařik a Michal Slaný. Herecky vděčnou roli Pánaboha přijali pánové Josef Laufer a Ladislav Frej, roli Lucifera psal autor přímo pro rockera Josefa Vojtka, který se bude alternovat s dalším milovníkem rocku a skvělým zpěvákem a hercem Tomášem Traplem.


ze zkoušky muzikálu ADAM A EVA - Martin Písařík, Anna Polívková a režisér Zdeněk Zelenka
(foto: archiv Divadla Broadway)


Dětské role Kaina a malého anděla byly po náročném konkursu svěřeny čtyřem dětem, které už mají s vystupováním v muzikálech zkušenosti - Filip Antonio, Dominika Elischerová, Natalie Grossová a Tomáš Ringer. Výrazně komediální postava růžového anděla byla obsazena rodící se muzikálovou hvězdou Jakubem Šlégrem, v dalších rolích této situační komedie, ve které je láska podrobována přímo ďábelským nástrahám, vystupuje celá řada dalších známých zpěváků a herců, například Michaela Dolinová, Dita Hořínková, Lukáš Langmajer či Josef Vágner.

Muzikálová komedie o vzniku prvního hříchu a mnohdy marném odolávání svodům ďábla se zkouší nepřetržitě a intenzivně od začátku ledna, SLAVNOSTNÍ PREMIÉRA BUDE 17.DUBNA V DIVADLE BROADWAY.


ze zkoušky muzikálu ADAM A EVA - Martin Písařík a Anna Polívková (foto: archiv Divadla Broadway)


Rozhovory s herci a tvůrci:

ANNA POLÍVKOVÁ - role EVA

Studovala jste konzervatoř a  HAMU, pak jste odjela do Paříže studovat Mezinárodní školu pohybového divadla. Mám tomu rozumět tak, že jste chtěla jít ve šlépějích svého otce a stát se mimem?
Spíš jsem hledala svojí cestu, ale tátův vliv je samozřejmě nepopiratelný. Táta ale nikdy nebyl mimem v pravém slova smyslu, jeho divadlo se nepodřizuje nějakým stylům.

Jste divákům známá z televizní obrazovky i filmů, kde jste ztvárnila postavy od komediálních až po dramatické. Nikde ale není zmínka o muzikálu. Je pro Vás ADAM A EVA opravdu první muzikál?
V pravém slova smyslu ano, hraji ale v představení Zločin v Posázavském Pacifiku, ve kterém je spousta písní. V divadle La Fabrika hraji v komedii Aniby neřekla a tam vlastně také zpívám, protože si hraji na různé zpěvačky. Přiznám se, že jsem hodně zvědavá, jak budu v muzikálu ADAM A EVA tančit a zároveň zpívat, tuto kombinaci ještě vyzkoušenou nemám.

Proč jste přijala nabídku na roli Evy?
Je to pro mě zase výzva a zároveň odlehčení. A dobře napsané komické situace a celý scénář. A baví mě i tým.

Vím o Vás, že se věnujete hře na příčnou flétnu, tanci a akrobacii. Nedávno jste vyhrála taneční soutěž. Jste teď "roztančená", vnímáte to jako výhodu při choreografických zkouškách, které jsou dost náročné?
Určitě. Ale to nic nemění na tom, že si člověk nesmí dělat hlavu tím, že je ze začátku za totální pako.

Jak se vám zkouší pod vedením režiséra Zdeňka Zelenky?
Jedním z důvodů, proč jsem nabídku přijala, je právě on, je to profesionál, který umí dobře pracovat s komikou. Nějaké ty nervy jistě ještě přijdou, ale zatím je to moc fajn zkoušení...

Jaká je podle Vás Eva?
V mém podání asi bude trochu legrační. Má všechny ženské vlastnosti, ale během představení se dost proměňuje. Diváky čeká i její časový posun, a to několik tisíc let.

Scénář k muzikálu je velice originální, plný vtipných momentů. Vyhovuje vám spíše komické role, anebo raději hrajete dramatické postavy?
Já jsem trochu na smíchu závislá, speciálně na divadle. Za takovou milou komedii, jakou je ADAM A EVA, která navíc nepostrádá poselství, jsem velice ráda.

V muzikálu ADAM A EVA je velký důraz nejen na herectví, ale i na tanec a zpěv. Jak to zvládáte?
Herectví zvládám, tanec si budu opakovat tolikrát, až se mi úplně zautomatizuje, ale ten zpěv, tak na to jsem sama zvědavá...!


MICHAELA HORKÁ – role EVA

Jak jste se dostala do muzikálu ADAM A EVA?
Moje cesta vedla přes konkurz, na který jsem si vybrala roli anděla Michaela. Tahle postava se mi líbila mimo jiné proto, že je to vlastně muž, což mě pobavilo a nalákalo, mužskou roli jsem totiž ještě nehrála.

A najednou je Eva?
Ano, nabídku na hlavní roli jsem po konkursu dostala od pana režiséra Zdeňka Zelenky. Dlouho jsem se nerozmýšlela. Do tohoto projektu jsem vstoupila i proto, že již v Divadle Broadway hraji v muzikálu Mata Hari titulní postavu a je mi v tomhle divadle moc dobře. Role Evy mě velice baví, Eva i Mata Hari jsou totiž naprosto odlišné, ale o to je to pro mne zajímavější. Budu mít možnost se divákům představit ve dvou zcela odlišných hereckých polohách.

Poodhalte nám trochu děj příběhu, prosím...
Eva je na svém začátku nesmělou, první ženou na světě. Byla stvořena Bohem, na základě přání Adama, který se v ráji nudil. Bůh mu vyhověl, ale Adam to neměl zadarmo, musel obětovat kousek ze sebe a Eva mu své zrození mnohonásobně po staletí vrací... Tak si krásně žijí v ráji, ale jak už to tak bývá, nic netrvá věčně a po hříchu byli s Adamem vyhnáni, což je všeobecně známý příběh. Druhá polovina představení se však odehrává v současnosti, kdy postavy z prvního dějství se stejnými charaktery rozehrávají příběh, který bude pro diváky asi velkým překvapením. Snad mohu prozradit jen to, že i současná láska bude odolávat svodům samotného ďábla a rozhodování to Adam s Evou nebudou mít opravdu lehké.

Zkoušíte nepřetržitě od ledna a já vím, že máte složité choreografie...
To je pravda, ale věděla jsem, do čeho jdu. S choreografkou Qašou jsem již spolupracovala na muzikálu Mata Hari. Nepovažuji se sice za tanečnici, tanec mě ale provází celým životem, a to už od konzervatoře. Mám za sebou nějaké muzikálové zkušenosti, naposledy to byla Mata Hari, která nebyla pro mě až tak choreograficky náročná. Muzikál ADAM A EVA je hodně pohybově náročný, a to právě díky profesionalitě Qaši. Mně její přístup vyhovuje, ona umí skvěle motivovat, takže chci ze sebe dostat maximum. Musím se přiznat, že mne práce na muzikálu ADAM A EVA opravdu baví a na zkoušky se vždy těším.

A co režisér Zdeněk Zelenka? Znáte se už z dřívějška?
My se s panem režisérem postupně oťukáváme, pracujeme spolu poprvé. Nicméně je to pro mne velmi příjemná spolupráce. Zdeněk je velice laskavý a mírný člověk a zároveň obrovský profesionál, který vyžaduje maximální připravenost a nasazení.


ze zkoušky muzikálu ADAM A EVA - Tomáš Trapl, Martin Písařík, Dita Hořínková
(foto: archiv Divadla Broadway)


MICHAL SLANÝ - role ADAM

Michale, je pro tebe ADAM A EVA první muzikálová zkušenost?
Ne, ne. První zkušenosti s muzikálem jsem měl už na JAMU v Brně, kde jsem ale studoval činohru. Tehdy mne oslovil režisér Stanislav Moša do brněnské inscenace muzikálu West Side Story. A dalším muzikálem byl Mam´zelle Nitouche, který se hrál v Pardubicích. V přípravách muzikálu ADAM A EVA mě oslovil Zdeněk a nabídl mi hlavní roli Adama, což mě potěšilo, rád si zase v muzikálu zahraji.

Proč jsi roli přijal?
Dlouho jsem se nerozmýšlel, protože se Zdeňkem Zelenkou se známe dlouho, natáčel jsem s ním například velké role v pohádkách Boháč a Chudák, O šípkové Růžence a také vánoční pohádku Kouzla Králů, ve které jsem hrál krále Vladana. Spolupráce se Zdeňkem byla vždycky výborná a atmosféra tvůrčí. To byly hlavní důvody, proč jsem roli přijal, a další věcí byl jeho scénář. Zaujal mě, říkal jsem si - komediálně laděný muzikál, to by mohlo být zábavné! Mám rád takové výzvy, a proto jsem tady.

Co ty a tanec?
V mládí jsem závodně tancoval latinskoamerické tance, takže tanec pro mě není novinkou. Spolupráce s choreografkou Qašou je úžasná. Je to sice úplně jiný druh tance, než latina, ale baví mě to. Dopoledne zkoušíme činohru, odpoledne choreografii a tu po večerech pilujeme s manželkou, která je sólistkou baletu Národního Divadla. Takže je to náročné...

Diváci tě znají jednak z dřívějšího působení v Národním divadle, ve kterém jsi často hrál v klasických dílech, a jednak z televizní obrazovky. Kde tě ještě můžeme vidět?
Na jevišti Národního divadla jsem se poprvé objevil v osmi letech, ale v dospělosti jsem tam opravdu hrál, a to převážně charakterní role. V současné době hraji i ve Studiu DVA, a to v komedii pro tři chlapy, jmenuje se to Vše o mužích. Je to tragikomedie o mužích pro ženy, a myslím, že když tohle představení zhlédnou ženy, opět muže nepochopí...

Role Adama se po svém zrodu musí vše naučit - chodit, mluvit a tančit. Kde bereš inspiraci?Inspirací k roli Adama je můj 1,5 let starý syn Michael, který se právě učí poznávat svět. Stejně jako já v tomhle muzikálu. On je pro mne užasnou předlohou, včetně nádherných grimas, které při tom všem poznávání dělá...

Takhle to vypadá, že zkoušení muzikálu ADAM A EVA je pěkná dřina, máte čas se někdy trochu pobavit a zasmát?
Zkoušky nejsou jen o práci bez legrace. S Martinem Písaříkem, se kterým se v roli Adama alternuji, a s ostatními kolegy neustále vymýšlíme nějaké srandičky a drobné čertoviny a bavíme celý ansámbl včetně pana režiséra, který nám to s laskavosti sobě vlastní toleruje. Myslím si, že legrace si užijeme spoustu. Jinak by to ani nešlo.


MARTIN PÍSAŘÍK - role ADAM

Lidé tě znají především z televizních seriálů, ve kterých většinou hraješ role hodných a trochu naivních kluků, teď k nim dokonce přibyl i jeden retardovaný. Proč si vybíráš takové role? Nechtěl by sis raději zahrát tvrďáky a záporáky?
Ty role si spíš vybírají mě, a ne já je. A zatím se jim to daří a mě baví právě ta různorodost postav a typů. A popravdě řečeno - kdykoliv jsem hrál tvrďáka, tak se mě nikdo nebál.

Hraješ často i v divadle. I tam tě provází punc hodného hocha?
Vlastně ano. Mám asi nějaký dobrácký ksicht nebo co... O to víc si užívám např. role Francoise Villona, kdy můžu i trochu "zlobit". V nové hře divadla ABC Rváč jsem ale opět ten hodný. Snad se to jednou zlomí!

Máš i velké zkušenosti z muzikálů. Připomeň některé...
V divadle Broadway jsem už před lety hrál v muzikálu Filipa Renče a Zdeňka Zelenka Rebelové, to byly role Olda a Šimon, pak následovaly např. muzikály Obraz Doriana Graye, Touha, Šakalí léta. Naposledy jsem hrál v muzikálu Lucie. Největší zkušenost z poslední doby mi přinesl Angel v bratislavské verzi muzikálu Rent a role básníka Villona v muzikálu Já, Francois Villon.

Jak ses dostal k muzikálu ADAM A EVA?
Zavolali mi z divadla Broadway a pak se se mnou sešel režisér Zdeněk Zelenka, který mi o roli a muzikálu vše řekl, zároveň mě velice nalákaly písničky Bohouše Josefa.

Co rozhodlo, že jsi roli přijal?
Právě ten přístup, pak hudba, ale i fakt, že to bude jeden z nemnoha muzikálů, kde budou kladeny nároky i na naše taneční schopnosti. A na humor.

Jaký je Adam, popiš ho divákům... A co si o své roli myslíš?
Adam je bystrý prostý kluk. Čistá duše a velmi veselá povaha. Myslím, že si budeme podobní... Lehce se může dostat na scestí, je důvěřivý, ale není hloupý. Ví, že je stvořen pro Boží radost, ale chce žít svůj život a jeho nedílnou součástí (už tím žebrem, které mu vzali) je samozřejmě Eva. V druhé polovině představení se jeho charakter ovšem nečekaně promění...

V první polovině jsi hodný a slušný kluk, změníš se v druhé půlce v rebela...?
První půlka je o stvoření světa, andělů, pekla a lidí. V druhé polovině se oba hlavní hrdinové stanou jakýmsi prototypem, symbolem dvou milenců, páru v průběhu času a budou čelit typickým nástrahám pekla současnosti. Ti dva mohou být kteroukoliv současnou mileneckou dvojicí a ty ďábelské nástrahy jsou pro ně opravdu lákavé. Vznikne otázka, zda právě tihle dva jim odolají...

Viděla jsem tě na choreografické zkoušce a musím říct, že jsi neskutečně pohybově nadaný. Máš nějakou průpravu nebo jsi talent od Pána Boha?
Pohyb a tanec mě baví už od studia konzervatoře, ale nikdy jsem se mu příliš nevěnoval. Kdykoliv je ale možnost tančit na jevišti, tak ji vítám. V podstatě většinu svých rolí vnímám přes pohyb, jinak chodí a jinak se pohybuje gentleman a jinak pouliční floutek.

Máš dost náročnou choreografii a Qaša je velký profesionál. Vyhovuje ti to nebo se s tím trochu pereš?
Qaša právě proto, že je zkušeným profesionálem, umí poznat naše možnosti a nepotřebuje si "honit triko" komplikovanou choreografií, kterou bychom nezvládli. Na druhou stranu nedělá kompromisy a pouhé herecké tanečky. Ona z nás chce něco dostat, protože si o to ten muzikál říká a ví, že mi to chceme také. Naše komunikace funguje, protože máme stejný cíl a chuť se k němu propotit.

A co hudba a texty? Líbí se ti?
Hudba je velmi energická, není to doplněk činohry, má spoustu prostoru, v podstatě se pořád tančí a zpívá. Zní to super a šlape to skvěle. Ale činohra také není jen výplň mezi písněmi. Musí být velmi přesně rytmizovaná, aby plynule přešla do písní, ale hlavně vtipně posouvá děj. Dialogy jsou krátké, ale vždy se v nich něco děje, je co hrát. A lidé se budou bavit jak u písní, tak u činoherních pasáží. Na všem děláme velmi poctivě.

Jak se ti pracuje se Zdeňkem Zelenkou? Znáte se již z minulosti?
Obecně mám štěstí na režiséry a pan Zelenka je jedním z nich. Věnuje zkoušení veškerou energii. A není nic lepšího, než když víte, že režiséra zkoušení baví, těší a ví, co chce. Dává nám prostor pro hereckou invenci, vede s námi dialog a hlavně, má rád herce.

Na co bys diváky nalákal?
Určitě na velmi roztančený, energický muzikál, který je vyprávěn s nadhledem a humorem. A s hudbou, která bude diváka nutit vstát ze sedaček a přidat se k nám. Diváci, jak všichni doufáme, budou odcházet s úsměvem a s chutí užít si život a třeba i podívat se na něj z té lepší stránky a možná i řeknou svým blízkým, že je mají rádi.


ze zkoušky muzikálu ADAM A EVA - Dita Hořínková, Josef Vojtek (foto: archiv Divadla Broadway)


TOMÁŠ TRAPL - role JOFIEL A LUCIFER

Hraješ v muzikálu dvojroli, dvě naprosto odlišné postavy. Představ je divákům!
Lucifer – našeptávač ke špatným činům, snaží se škodit, kde se dá, přemlouvá lidi kolem sebe na scestí, používá jejich slabosti, aby je přemluvil, vychytralý a zlý, ale ve své zášti vůči dobru omezený a tím též zranitelný. Z jeho jednání by mělo být jasné, že peklo je všude kolem nás a hlavně v nás a že špatné věci dělá lidstvo od samého prvopočátku až do současnosti...
Anděl Jofiel – nemá moc prostoru k rozvíjení své role, nicméně je nositelem lehkého humoru, vtípků a zábavy..

Tvůj růžový anděl Jofiel je nepřekonatelný. Už jsi někdy podobnou roli 4% muže hrál? Kde jsi čerpal zkušenosti.
Nehrál, nicméně "4%" jsou všude kolem nás, tak není problém trochu okoukat jejich grimasy... U anděla to navíc může být stylizované a trochu humorné. I kostým – celý růžový – je vlastně nadsázka, protože normální "4%" se naopak oblékají velice vkusně a hezky, ne moc výstředně...

V roli Lucifera se alternuješ s Josefem Vojtkem. Bude i tvůj Lucifer rockový rebel nebo mu dáš jiný rozměr?
Bude míň rockový, ale bude hodně panovačný a měl by občas i trošku zatančit, když už se jako Jofiel naučím několik chorošek, tak to prodám i v Luciferovi...

Máte hodně náročné choreografie, jak ses s tím popral?
Strašné, v padesáti letech tančit náročné choreografie, to jsem vážně nečekal. Ale já to – díky tomu, že Jofiel je buzna – mohu trochu obelstít a hodit do 4% výrazu, coby komická figurka...

Hraješ, zpíváš, učíš na umělecké škole. Jak se to dá všechno stihnout?
Nedá, honím to, jak se dá, ale všechno jde, když se chce. Na DAMU jsem ale pánem svého rozvrhu, tak výuku překládám, jak Lucifer uhlí v pekle...


ze zkoušky muzikálu ADAM A EVA (foto: archiv Divadla Broadway)


ZDENĚK ZELENKA - scenárista a režisér muzikálu ADAM A EVA

Vy jste znám především jako scenárista a režisér mnoha úspěšných titulů pro dospělé, z poslední doby připomeňme třeba Vaši populární sérii detektivek Ach, ty vraždy! či vánoční pohádku Duch nad zlato, která se stala nejsledovanějším titulem České televize za celý rok 2013, dále jste psal scénáře k úspěšným filmům Rebelové, Hlídač č. 47 či třeba Nesmrtelná teta. Jak jste se vlastně ocitl ve světě muzikálů?
I když se této tvorbě věnuji pouze občas a vždy rád, nováčkem zdaleka nejsem. Takovou první prací byl scénář pro divadelní verzi našeho filmového muzikálu Rebelové, pak jsem podle vlastního námětu psal libreto muzikálu Golem, kterým jsme slavnostně otevírali divadlo Hybernia, a nesmím zapomenout na spolupráci s Jiřím Suchým, který mne požádal o režii jeho hudební komedie Jako když tiskne, se kterou jsme v roce 2005 otevírali nové divadlo Semafor v Dejvicích. Do světa muzikálu mě ale přivedla jedna konkrétní osoba, a tou byl Filip Renč, se kterým jsem napsal několik filmů, mimo jiné právě zmíněné Rebely. To on mě seznámil s producentem Oldřichem Lichtenbergem, se kterým jsme si, takříkajíc, padli do oka.

O vás je známo, že pracujete převážně s naší hereckou špičkou, natočil jste desítky detektivek či komedií například s Jiřinou Bohdalovou či Viktorem Preissem, ale také s Dagmar Havlovou či Bolkem Polívkou. Práce na muzikálu ale vyžaduje představitele, kteří vedle herectví musí zvládat i tanec a zpěv. Jak jste spokojen s hereckým souborem, se kterým vytváříte inscenaci ADAM A EVA?
Máme za sebou polovinu zkoušek a musím říct, že se na zkoušky vždy těším, že mě nesmírně baví vymýšlet s představiteli, jak nejlépe ztvárnit to, co jsem napsal do scénáře. Věřte mi, že bych to neřekl, kdybych si to nemyslel, ale všichni jsou nesmírně fajn. Nadšení, talentovaní a co považuji za neméně důležité, jsou slušní a mají velkou pokoru před profesí. Škoda, že teď právě netočím nějaký film, určitě bych si mnohé z nich vzal před kameru. Co není, může být, ale už teď cítím, že mnozí z těch mladých mají před sebou dobrou budoucnost, a to jim přeji. A pro mě je zajímavé sledovat, jak mezi ty mladé zcela přirozeně zapadli i ti zkušení, kteří toho už v profesi mají hodně za sebou, jako je třeba Ladislav Frej a Josef Laufer či muzikálová zpěvačka Dita Hořínková. A pak tam mám čtyři děti, a to je radost sama, kupříkladu takový jedenáctiletý Filip Antonio je obrovský talent, což jsem si ověřil už když mi hrál jednu z hlavních rolí ve filmu Duch nad zlato. Filip umí skvěle zpívat, tančit a vše dělá tak přesvědčivě, že jsem neváhal a napsal jsem mu do muzikálu ADAM A EVA jednu z nejdůležitějších rolí.

A jak probíhala vaše spolupráce s textařem a autorem hudby?
Autor písňových textů Boris Pralovszký v našem muzikálu debutuje a byl jsem překvapen, jak se svého úkolu zhostil s naprostou jistotou, rychlostí a přesností ve výrazu i obsahu písní. Doufám, že to nebyla naše ojedinělá spolupráce, zrovna tak jako s autorem hudby Bohoušem Josefem, který mnohé písně složil tak chytlavě, že si je už teď pořád broukáme. Psát scénář muzikálu, to nemůže dělat autor sám, koncipovat ho musí ve trojici autorů, kdy jeden píše děj a dialogy, druhý podle pokynů scenáristy skládá hudební čísla a třetí k písním píše texty. Všichni tři musí být na všem dopředu naprosto přesně domluveni, jinak se dělá zbytečná práce, takže během dvou a půl měsíce to byly desítky, ne-li stovky telefonů či mailů a hodiny a hodiny nekonečných porad. Naše trojice měla ale jednu obrovskou výhodu, a to, že jsme na sebe jako lidi a tvůrci slyšeli, že jsme nemluvili každý jinou řečí, takže frázovitě řečeno - mohli jsme si dovolit mít čím dál vzácnější luxus, kterým je radost z tvůrčí práce. Ta nám šla krásně od ruky a musím říct, že spolupráce s těmito pány byl pro mě zážitek. Což pro vznik muzikálu je sice důležité, ale ze všeho nejdůležitější je, aby se náš zážitek stal především zážitkem pro vyprodané divadlo.

Mezi tvůrci je také napsána jako autorka libreta Halina Pawlowská. Jak se vám s ní spolupracovalo?
My jsme s Halinou kamarádi a spolužáci už od FAMU, známe se tedy několik desetiletí a víme, co kdo dělá a co kdo umí. Já ji obdivuji jako autorku povídek, knížek, nesmírně jsem se bavil u jejích Banánových rybiček, to je humor, který mám rád. Taky jsme si slíbili, že i v budoucnu se do něčeho společně pustíme, takže důvěra je oboustranná. Tohle libreto bylo první, které Halina psala a statečně se s tím prala, všichni jsme se snažili být jí v tom nápomocni. Byly to příjemné chvíle strávené u ní doma, diskutovali jsme při kávě a dortíčkách a všichni jsme byli rádi, že v té naší muzikálové literatuře udělala první výkop, což byla fáze, kterou si náš projekt musel projít. Mě pak producent pověřil, abych na některé motivy onoho libreta napsal scénář muzikálové komedie, jejíž děj by začal stvořením světa a skončil v současnosti, kdy láska dvou milenců málem podlehne silám pekelným. Vlastně se tak v druhé půli objevuje postava ne nepodobná Mefistovi, která mladým slibuje bohatství a rozkoše výměnou za jejich duše. Zda podlehnou, to se diváci doví až v závěru naší muzikálové komedie.

Co vám na realizaci tohoto muzikálu dalo nejvíce práce?
Dialogy. Chtěl jsem totiž, aby celé představení mělo rychlý spád, aby dialogy byly nejen krátké, ale i vtipné a aby se jejich styl lišil v obou polovinách představení. Jinak se asi mluvilo v ráji, jinak se mluví v současnosti. A velice mě těší, že si formulaci dialogů pochvalují nejen mladí herci, ale i bardi, jako například pan Frej. Přiznávám, že na začátku zkoušení některým nezkušeným hercům stylizace dialogů dělala potíže, než pochopili, že je to vlastně přísně rytmizovaná řeč. V tom okamžiku si s hrůzou uvědomili, že v tomto muzikálu nebude místo pro improvizaci, že dialogy budou muset umět doslova. Pepa Vojtek už dneska umí celou první půli nazpaměť a dialogy se z něj sypou tak přirozeně, že by Kabáti zírali...

Čím myslíte, že se muzikál ADAM A EVA bude lišit od ostatních muzikálů? Proč by na něj měli diváci přijít?
Lišit se bude hlavně žánrem, protože muzikálových komedií moc není, vlastně o žádné, která by teď byla někde repertoáru, nevím. Tenhle muzikál rozhodně nebude zatěžkanou, dusnou úvahou o těžkostech života a světa. Rád bych, aby to byla chytrá, pozitivně laděná zábava, při které se právě o životě a světě divák něco doví, ovšem velice příjemnou, atraktivní formou. Předpoklady pro to snad máme, teď jde jen o to, aby se na nás Pánbů kvůli této rozverné komedii nerozzlobil, aby stál při nás a dopřál nám i divákům radost ze hry a vlastně i ze života.


materiály, včetně fotografií ze zkoušky laskavě poskytlo Divadlo Broadway