Počet komentářů: 0
Nový komentář

Blog návštěvníků i-divadla

Pro napsání nového článku se, prosím, přihlaste.
Viki kráčí za štěstím – muzikál o nenaplněném potenciálu

Viki kráčí za štěstím – muzikál o nenaplněném potenciálu


Kateřina Šebelová | 18. 5. 2017

Žánr: Jazzový muzikál

Hudba: Karel Cón, Miloš Štědroň

Libreto: Milan Uhde

Režie: Juraj Nvota

Choreografie: Jaroslav Moravčík

Scéna: Tomáš Rusín

Kostýmy: Zuzana Štefunková-Rusínová

Hrají: Lucie Bergerová, Petr Štěpán, Aleš Slanina, Viktória Matušovová, Jiří Ressler, Jakub Przebinda, Hana Kováříková, Michaela Mrkosová a další

Již šest společných muzikálových počinů má na kontě brněnská autorská dvojice Miloš Štědroň a Milan Uhde. Tvůrčí duo se rozhodlo pozvat ke spolupráci na svém nejnovějším projektu dirigenta a hudebního skladatele Karla Cóna a vytvořili společně jazzový muzikál Viki kráčí za štěstím, který si svoji premiéru odbyl na Hudební scéně Městského divadla Brno 29. dubna 2017.

Příběh inspirovaný skutečností

Autor libreta Milan Uhde sáhl po skutečném příběhu rodinné přítelkyně, která se v 70. letech již minulého století bláznivě zamilovala do nejmenovaného brněnského uznávaného muzikanta. A právě tato událost, která se Milanu Uhdemu zapsala do vzpomínek, tvoří ústřední dějovou linku k muzikálu o Viki, která kráčí za (pomyslným) štěstím.

Třetí počin Uhdeho a Štědroně v Městském divadle Brno

Pánové Uhde a Štědroň společně vytvořili několik divadelních her na brněnských scénách. Neslavnější kus - Balada pro banditu – proslavila dokonce před několika desetiletími tehdy málo známé Divadlo Husa na provázku, kde se v obnovené verzi hraje dodnes. Pro Městské divadlo Brno tandem Štědroň a Uhde vytvořili hned tři inscenace – Nana, Červený a černý a Divá Bára.

Muzikál o krizi středního věku

Viki je mladá žena, která žije poklidným manželským a rodinným životem. Má hodného muže, dobrou práci a skvělou dospívající dceru, a tak nic nebrání tomu, aby se cítila šťastná. Ale Viki cítí, že žije nudný život bez jakéhokoliv vzruchu. Když se náhodně setká se slavným jazzmanem Markem Baštou, její šedivý nudný život se obrátí vzhůru nohama. Oba se do sebe vášnivě zamilují a Viki opouští manžela a dceru a plně se věnuje jen svojí nové lásce. Jenže Marek Bašta je protřelý světoběžník, který si umí užívat života, a tak nejen rodina, ale i celé okolí, a dokonce i bývalá Markova milenka Viki nového milence rozmlouvají. Láskou omámená Viki však i přes všechny rady a doporučení okolí zůstává své lásce věrná, a jen čas může prověřit, jestli tento vztah bude mít budoucnost...


Kruhová scéna s návratem do sedmdesátek

Otočná scéna Tomáše Rusína nás lehce zavede do šedivých sedmdesátých let minulého století, do temného období normalizace. Nejprve se ocitneme v prostranství před panelákem, který si žije svým vlastním životem. Když se ukáže druhá strana kruhové scény, náhle se před námi objeví zcela jiný svět – svět kabaretu, nočních barů nebo Markova uměleckého bytu. Tyto dvě polohy divácké fantazii zcela pro tento příběh postačí. Zbytek sedmdesátkové atmosféry dokreslí kostýmní složka z dílny Zuzany Štefunkové-Rusínové, která tematicky zapadá do děje.

Naprázdno nevyjde ani nápaditá choreografie Jaroslava Moravčíka, která vyzní zvláště v podobě Campany, pěvecky i herecky se nejlépe prosadí v tanečně pěveckých číslech panelákových obyvatel nebo vystoupení dívčí šestice Sexy-tety, která slavného jazzmana, zpěváka a saxofonistu doprovází na jeho koncertech a vystoupeních.

Osvědčení autoři v nejnovějším muzikálu MdB

Hudebního nastudování se zhostil ostřílený brněnský muzikálový autor Miloš Štědroň spolu s hudebním skladatelem a předním autorem MdB Karlem Cónem. Hudební složku tvoří převážně swingové, bluesové a jazzové melodie, které prezentuje našlapaný místní orchestr v plném nasazení. Kdyby i scénář a dějová linka držely krok s kapelou, byl by to jistě skvělý muzikál. Avšak – to se nestane, a tak se musí diváci spokojit s nepříliš silným příběhem servírovaném ve slabém scénáři. Je překvapující, že tak zkušený autor, kterým Milan Uhde bezesporu je, nedokázal využít potenciál reálného příběhu a více jej propracovat, aby vznikl výraznější muzikál. Škoda přeškoda...

Skvělé herecko-pěvecké výkony v minimu mluveného slova

Herecky a hlavně pěvecky příběhu dominuje Lucie Bergerová v roli Viki. Její (nejen) pěvecká jistota a přirozenost na sebe zaslouženě strhává pozornost. Bergerová nabízí skvělý výkon, který rozhodně potěší. Výtečně jí sekunduje Petr Štěpán ztvárňující bouřliváka a místní hvězdu Marka Baštu. Bohémský floutek, který láme ženská srdce, Petru Štěpánovi sedí a diváci si jej v této roli jistě zamilují. Nezklame ani zhrzená a opuštěná Baštova milenka Malášková, kterou ztvárnila Viktória Matušovová, která každou rolí dokazuje kvalitní pěvecký potenciál. Humornou vložku do děje vsadí Jakub Przebinda v roli všudypřítomného papouška. A samozřejmě body chvály sklidí i šestice zpěvaček z Baštova kabaretu Sex-tety, které dodají příběhu potřebnou šťávu a říz.

Herecké i pěvecké výkony i přes veškerou snahu nedokážou slabé libreto přebít. Ano, všichni interpreti se zuby nehty snaží a podávají skvělé výkony, přesto to však nestačí. Předvídatelný příběh o naivní životem znuděné ženě, která narazí na lásku plnou vzrušení, nenabízí nic převratného, co by diváky zvedlo ze sedadel. Slušné herecké i pěvecké tempo v kombinaci s hudebním doprovodem sice šlapou naplno, ale kromě slibného nasazení v absenci mluveného slova se zázraku nedočkáme. A ač se v ději sexuálními narážkami jenom hemží, na atraktivitě příběhu to nic nezmění. Což je přece jen trošku škoda, protože trojice známých autorů rozhodně umí víc než jen předvídatelný muzikál. Větší škoda však je, že potenciál autorů zůstal bezezbytku nevyužit.

Hodnocení: 50%

 

http://www.epochtimes.cz/2017051823636/Viki-kraci-za-stestim-muzikal-o-nenaplnenem-potencialu.html


Další články tohoto uživatele na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.