Divadlo Husa na provázku [velký sál]
<< Velice Modrý pták | Zahradní slavnost >>
Anton Pavlovič Čechov
Višňový sad
Premiéra: 16.11.2012 | 1:45x
Překlad: Leoš Suchařípa. Dramaturgie: Marta Ljubková, Miroslav Oščatka. Výprava: Marek Cpin. Režie: Jan Mikulášek.
Poslední uvedení: únor 2015.
Poslední uvedení: únor 2015.
Petra Bučková, Robert Mikluš, Anežka Kubátová, Eliška Fuksová, Jan Kolařík, Pavel Zatloukal, Milan Holenda, Gabriela Štefanová, Martin Donutil, Ivana Hloužková, Ondřej Jiráček, Vladimír Hauser...
Melancholická hra beze stopy melancholie, drama o konci starého světa, v němž jde ve skutečnosti úplně o něco jiného. Jen jedno je jisté: višňový sad je zadlužen a hrozí mu prodej. Jako my všichni – v tenhle čas – jsme snad taky v ohrožení: višňové děti?
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (36)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
30.10.2014 | 1223 hodnocení
+ souhlasím
Hodně dekadentní Višňový sad, divák neznalý předlohy může mít problémy s rozklíčováním jednotlivých symbolů a nejspíš bude mít i zmatek v tom, kdo je kdo. Režisér Jan Mikulášek totiž využil z Čechovovy hry jen fragmenty. Inscenace podává s velkou mírou grotesknosti obraz světa, který je vymknutý z kloubů. V takovém případě pochopitelně nedá příliš práce přenést děj z přelomu 19. a 20. století do naší současnosti. Jen škoda, že některé postavy jsou redukovány natolik, že jsou na scéně skoro zbytečné (Charlotta, Piščik). Herecky velmi dobré, přestože P.Bučková je na Raněvskou až příliš mladá.
Jiří Koula 50 %
26.8.2013 | 1602 hodnocení
+ souhlasím
54,99% Pro mě "jen další mikuláškovina", v níž jsem si tentokrát nenašel nic navíc.
Pavla Haflantová 80 %
18.2.2013 | 357 hodnocení
+ souhlasím
Na představení jsem se těšila, spojení jednoho z mých oblíbených režiséru s jedním z mých oblíbených autorů nemohlo zklamat.
Mikuláškova práce s Čechovem dala vyniknout především tragickému rozměru hry. Vedení herců (jako obvykle) naprosto přesné, výkony (nejen) hlavních představitelů byly obdivuhodné. Z mého pohledu inscenace jako celek funguje.
Soukromý tip: stojí za to přečíst si předem buď přímo hru nebo alespoň obsah. Některé použité symboly lze potom spíš rozklíčovat a ocenit, zvláště pro ty diváky, kteří rádi rozumí inscenaci napoprvé skrz naskrz.
Mikuláškova práce s Čechovem dala vyniknout především tragickému rozměru hry. Vedení herců (jako obvykle) naprosto přesné, výkony (nejen) hlavních představitelů byly obdivuhodné. Z mého pohledu inscenace jako celek funguje.
Soukromý tip: stojí za to přečíst si předem buď přímo hru nebo alespoň obsah. Některé použité symboly lze potom spíš rozklíčovat a ocenit, zvláště pro ty diváky, kteří rádi rozumí inscenaci napoprvé skrz naskrz.
Veronika Boušová 90 %
18.2.2013 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Ztratili jsme kořeny, půdu pod nohama, zodpovědnost vůči přírodě, sobě, živým i mrtvým, zítřek je nejistý... Hlavně, když je večírek. Viz recenze.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Mancmi 90 %
27.3.2013 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Chladná místnost, velké škrty v textu, dokonalá motivace postav, neočekávané herecké akce, dostatečná aktualizace, silný závěr. Višňový sad v Huse na provázku dokáže diváka naladit na správnou atmosféru rozkvetlého Višňového sadu. Anežka Kubátová jako Varja dostane diváka do kolen díky svému osobitému herectví. Pocit tíhy, lásky a bezmocnosti k této inscenaci patří. Jeden z nejpovedenějších Višňových sadů v Česku.
Jirkan 80 %
17.2.2013 | 564 hodnocení
+ souhlasím
17.2. 2013 - Divadlo Archa: Dlouho jsem nezažil inscenaci, kterou bych sledoval "jako na trní". Na jednu stranu se mi líbila práce herců. Neuvěřitelně fungují jako tým a měl jsem z nich pocit, že ví o čem hrají. Našel se tu i dobrý situační humor. Na druhou stranu mne režie překvapila svojí dravostí, hrubostí a provokací. Nemám problém s touto interpretací, ale vyvolalo to ve mne řadu otázek, což považuji za další pozitivum. I přes tuto interpretaci řežie myšlenku textu neopouští, to je dobře. Ještě budu chvilku dumat... (Filozofická otázka na zavěr: Má sloužit text režii nebo režie textu?)
Vladimír Rogalewicz 20 %
17.2.2013 | 829 hodnocení
+ souhlasím
Takhle ne!!
Režijní koncepce sebrala postavám veškeré charakteristiky a ponechala pouze ploché karikatury, jejichž jednání nemá žádné opodstatnění. Jediným cílem je opět realisticky zobrazit co nejvíce hnusu a ušpinit se jím. (Archa, Praha, 17.2.2013)
Režijní koncepce sebrala postavám veškeré charakteristiky a ponechala pouze ploché karikatury, jejichž jednání nemá žádné opodstatnění. Jediným cílem je opět realisticky zobrazit co nejvíce hnusu a ušpinit se jím. (Archa, Praha, 17.2.2013)
Frankovka 60 %
17.2.2013 | 288 hodnocení
+ souhlasím
Višňový sad a Nenápadný půvab buržoazie. Nečekal jsem, že tyto hry budou tak podobné. Herci režijně vedeni jako figury, emoce projevují většinou jen zrychlením pohybů.
Přesto právě výkony herců Vás nadchnou. Ale přijdete na to až při děkovačce, kdy s úlevou zjistíte, že to jsou lidé jako my...
Přesto právě výkony herců Vás nadchnou. Ale přijdete na to až při děkovačce, kdy s úlevou zjistíte, že to jsou lidé jako my...
Národosolsobě 70 %
10.12.2012 | 336 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
pocit rozpolcení. Třetí dějství, řešení postav Aňa-Péťa a jejich vztahu, Raněvská v pozdější fázi, scénografie, celková syrovost, neživotnost, soundtrack, závěrečná scéna - budí nadšení. Inscenace nefunguje jako celek, diskontinuita je však patrně záměrná. Režijní nápady často vyvstávají poněkud neorganicky (nahá scéna, topení).
Zejména v prvních dvou dějstvích je trochu nejasná práce s divadelním jazykem. Krajní zjednodušení postav není vždy výhodné - viz. Varja, Jaša, Charlotta,do jisté míry Raněvská. Každopádně radši Čechov takto.
Zejména v prvních dvou dějstvích je trochu nejasná práce s divadelním jazykem. Krajní zjednodušení postav není vždy výhodné - viz. Varja, Jaša, Charlotta,do jisté míry Raněvská. Každopádně radši Čechov takto.
Papirek32 60 %
20.11.2012 | 170 hodnocení
+ souhlasím
Sorry, ac zaryrty fanousek DHNP, tentokrat nejdu vyse, par detailu (nejvic Varja na konci) mi prislo prehnanych a samoucelnych.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.