Divadlo Komedie
<< Parsifal | Penis pravdy >>
Tadeusz Różewicz
Past
Premiéra: 12.9.2013 | 2:15
Překlad: Jaroslav Simonides. Dramaturgie: Markéta Bidlasová, Julek Neumann. Scéna: Milan David. Kostýmy: Jana Hauskrechtová. Režie: Vojtěch Štěpánek.
Poslední uvedení: březen 2016.
Poslední uvedení: březen 2016.
Jan Hofman, Eva Vrbková, Jan Zadražil, Vilém Udatný, Eva Lecchiová, Kristýna Leichtová, Hana Kusnjerová, Jiří Racek...
Sen – báseň - groteska. Hra jako kaleidoskop složený z tragikomických životních situací jednoho talentovaného mladíka – Franze Kafky. Hra o výjimečném jednotlivci, který je zároveň ztělesněním celého lidstva. Hra o hledání smyslu a hodnotového řádu v době nejprudšího a nejděsivějšího rozkladu humanitních hodnot, na prahu Apokalypsy...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
53 %
Uživatelé
66 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 50 %
Pavel Širmer 50 %
Michal Novák 60 %
Veronika Steffanová 50 %
Tereza Szkatulová 50 %
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 50 %
Pavel Širmer 50 %
Michal Novák 60 %
Veronika Steffanová 50 %
Tereza Szkatulová 50 %
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
17.3.2014 | 1599 hodnocení
+ souhlasím
Pokud se v inscenaci mající umělecké ambice vyskytne scéna jak vystřižená z produkce Divadla Artur (zkoušení postele za účelem posouzení vhodnosti k souloži), je něco "ne tak docela v pořádku". Podobných "uklouznutí" by se našlo víc, beru je ale jako dozvuky poslední loňské premiéry, navíc mají svůj smysl, jen realizace je místy poněkud nešťastná. Realita přecházející do fabulace sice poskytuje dostatek prostoru k vykreslení vzájemného působení Kafky a jeho okolí, výsledek se ale v mé mysli na dlouho neusadí.
Jiří Landa 50 %
27.2.2014 | 2973 hodnocení
+ souhlasím
Nevyrovnané režijní uchopení, V. Štěpánek se snažil spoustu zásadních skutečností vyjádřit symbolicky, jenže v mnohých případech tyto symboly nebyly čitelné, nebo působily značně překombinovaně. Dobrý nápad s postavou Dušičky (jakéhosi Kafkova alterega) bohužel nebyl více rozvinut, takže figura v inscenaci působila jakoby navíc. Značně nevyrovnané herecké výkony od výborných (J. Hofman), přes průměrné a slušné až po vyloženě nedobré (V. Udatný – zejména v roli otce). Přesto je třeba uvedení projektu ocenit, má mnohem větší výpovědní hodnotu než např. repertoárová komedie Scénář pro tři...
Pavel Širmer 50 %
27.1.2014 | 1890 hodnocení
+ souhlasím
Text je nepochybně zajímavou záležitostí. Trefné odkazy na Kafkův život i díla, smysluplné vztažení k holocaustu. Režisér hru neuchopil za špatný konec, ale celkové vyznění bylo rozpačitější, možná i zásluhou nedostatečné dramaturgické koordinace. Zdařilejší okamžiky střídaly obtížně srozumitelné a nudné pasáže. Výborný J. Hofman, jehož jméno vypadlo z programu (pokud se nejednalo o záměr, je nepochopitelné, že divadlo nevloží alespoň opravný list). Dojem zkazil špatný výkon V. Udatného. Snaha herců bohužel často vyznívala do prázdna, značná část publika nerozuměla a evidentně se nudila.
Michal Novák 60 %
13.1.2014 | 1115 hodnocení
+ souhlasím
Demytizovaný Kafka v pasti kafkovského života. Nebylo jistě snadné nahlédnout a jevištně převyprávět mnohovrstevnatý text, vyznačující se hlubokou znalostí Kafkova života a díla též (atmosféra jako vystřižená z jeho děl), a přidává nadstavbu, která zarputile pracuje s vlastní autorskou fabulí, logicky dovedenou až k otázce holocaustu. Obdobná zarputilost čiší z inscenace samotné (leccos by se dalo vypustit), ještě že ji „vylehčují“ metafory působivé svou obyčejností. Inscenace se potkala s herci: vedle skvělého Kafky – Jana Hofmana vás nenechají v klidu výkony Jana Zadražila nebo Evy Vrbkové.
Veronika Steffanová 50 %
11.1.2014 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Propojení Kafky a holokaustu jsem z inscenace moc nepochopila a celý večer jsem si pak kladla otázku, co tou hrou chtěli tvůrci říct. Postava Dušičky mi do představení vůbec nezapadla, myslím, že by v této inscenaci nemusela být. Herecké výkony od nekoukatelných (Vilém Udatný jako otec, první polovina) k velmi dobrým (Jan Hoffman jako Kafka nebo Eva Lecchiová jako matka). Pěkná scéna a hudba mi nechyběla ani nerušila. Celkově neurazí, ale neosloví.
Tereza Szkatulová 50 %
14.1.2014 | 28 hodnocení
Dva světy, Kafka a Rozewicz, realita a duše...Představení, které v první polovině staví na životě Kafky, vlivech na jeho dílo, je čitelné a díky výkonu Jana Hoffmana nadprůměrně uspokojivé. Divák se zorientuje v rodinných vztazích, v postojích, které Franc zastává. V druhé polovině se mi ale smysl v očích rozpadal, nerozeznala jsem realitu před fikcí a nebyla tak schopna vnímat dějovou linku. Ztratila jsem ji v nenávratnu. Možná nepochopený umělecký záměr.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Monika havli 90 %
3.1.2014 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Jeden z nejlepších, ne nudných "Kafku",které jsem viděla. Zábavná,i když tragikomicka.Past je na začátku(zrození) i na konci(smrt) každého z nás. Stihneme prožít strach,úzkost,lásku,štěstí i když nás ovlivní události(konkrétní doby)? Velmi nadčasové s vynikajícím výkonem všech herců v čele s hl.hrdinou Janem Hofmanem.
Hanna 90 %
22.12.2013 | 10 hodnocení
+ souhlasím
V Pasti bych chtěla především vyzdvihnout herecký výkon Jana Hofmana. Past společně s Naší třídou patří k nejsilnějším pilířům repertoáru Divadla Komedie. Snad jediné, co bych inscenaci vytkla je chybějící hudba. Myslím, že by tak inscenace byla ještě o něco působivější.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.