Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]

Kolonie

Premiéra: 17.11.2011 | 1:10x
V textu použity myšlenky Grahama Greena a dokumenty ze soukromého archivu a pamětí Anežky Hradilkové. Dramaturgie: Ivana Slámová. Výprava: Jana Hauskrechtová. Hudba: Roman Zach a orchestr Klustý. Režie: Lucie Ferenzová.
Poslední uvedení: červen 2012.
Příběh inspirovaný skutečnou unikátní historií pražské kolonie Buďánka v Košířích, kde dnes už stojí pouze jediný domek a mezi ruinami a bující zelení působí jako memento zaniklé vesnice ve městě. Hra o síle vytrvat v boji o domov, a to i v případě, že jde o zápas předem prohraný. O paměti a všech jejích schopnostech vybavovat si, zpřítomňovat a tradovat příběh, stejně tak jako zapomínat či účelově měnit minulost...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Na zábradlí
Hodnocení inscenace
Redakce
23 %
Uživatelé
30 %
3021000
Hodnocení redakce
Jiří Koula 30 %
Pavel Širmer 20 %
Jiří Landa 20 %
Volby

Hodnocení (5)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  30 %
9.1.2012 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
25% Spojení Lucie Ferenzová - Roman Zach, jež výborně zafungovalo v projektu Miusee@poetrymusical, v Kolonii naprosto selhává. Ze snahy v podobné poetice poukázat na osud kolonie Buďánka skrze vzpomínky starousedlíka vzešla jen chaotická změť střípků minulosti laděná do polohy, jež pro daný materiál vyznívá spíše nepatřičně. Pochybuji, že toto "angažované divadlo" vzbudí zájem o své téma v někom, kdo s ním již nepřichází do divadla. Já osobně nenašel jediný důvod zůstávat na popřestávkovou diskusi.

Všech 25% jde Romanu Zachovi za hudbu.
Pavel Širmer  20 %
9.1.2012 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
16,58%. Dobré téma, ale nešťastně koncipované. Už samotný textový základ je problematický, režisérce se inscenace vymkla z rukou. Herci nebyli správně směrováni a několik jejich výstupů bylo zoufale trapných. Hudba sama o sobě zajímavá, nicméně zhudebňovat toto téma a ještě v takto postavené inscenaci nepokládám za šťastné řešení (sem tam nějaká hudební vsuvka přispěla ke směšnosti vyznění). Celek pro mě nefungoval a naprosto se minul účinkem. Obávám se, že inscenace v tomto pojetí vzbudí skutečný zájem o osadu a její osud jen v mizivém procentu diváků.
Jiří Landa  20 %
29.12.2011 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Z programu k inscenaci jsem se dozvěděl o problémech pražské čtvrti Buďánka, které ji trápí už od 60. let. Se zájmem jsem si přečetl také článek o historii této osady, jež to nikdy neměla lehké s našimi politiky (ovšem kdo se může pochlubit opakem...). Škoda, že na mě žádné ze zajímavých témat nepromluvilo z inscenace. Výsledný tvar vypadal, jakoby se to celé realizačnímu týmu nějak vymklo z rukou. Na jevišti jsem totiž sledoval jakýsi mumraj, jenž mě naprosto míjel a vlastně mě i nudil. A nepomohly tomu ani příjemné tóny muziky R. Zacha.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
KaVa  0 %
28.3.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Dostala jsem lístek zadarmo, jinak by mne ani nenapadlo na to jít. Představení nemělo ani cenu času v divadle stráveného. Hrůza hraná pro pár diváků, kteří se otravovali stejně jako já. Do jakých smutných konců chtějí nechat Zábradlí dojít?
Martuska17  60 %
5.10.2020 | 89 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.