HaDivadlo

iPlay

Premiéra: 16.10.2012 | 0:55x
Překlad: Martina Černá. Úprava: Marián Amsler, Marie Špalová. Dramaturgie: Marie Špalová. Hudba: Ivan Acher. Výprava a režie: Marián Amsler.
Koprodukční inscenace Divadla Letí a HaDivadla Brno.
Existenciální monolog pro tři herce je koláží, ve které se mísí poezie, ironický humor, spílání světu a nejintimnější pocity nejistoty a touhy se identifikovat. Výkřik jedince, který je sám sobě ikonou, ale přesto (nebo právě proto?) se mu svět odmítá podřídit. Proto potřebuje aplikace pro život, potřebuje umění. iPlay není hra. Je to 100 aplikací pro život...


inscenace již byla stažena z repertoáru

HaDivadlo
Hodnocení inscenace
Redakce
40 %
Uživatelé
68 %
6851000
Hodnocení redakce
Jiří Koula 40 %
Pavla Haflantová 40 %
Michal Novák 40 %
Volby

Hodnocení (8)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  40 %
16.1.2013 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
35% Jedno veliké nepochopení. Autor v předmluvě přiznává, že text je polotovarem, který si mají inscenátoři dodělat, tato je na začátku divákům promítnuta... Tak proč se realizátoři touto výzvou neřídili? Možná příliš souzněli se sdělením hry a práce na inscenaci se tak prolnula s bezvýchodnými životy jejích postav.

Tak jako neocením nápad umělecky ztvárnit nudu tím, že vytvořím nudnou inscenaci, nepovažuji ani za správnou cestu zobrazit pocit existenciálního chaosu bez naděje na záchranné lano skrze chaotickou inscenaci, jež se ničeho nedrží.
Pavla Haflantová  40 %
5.12.2012 | 355 hodnocení
+ souhlasím
Váhám mezi slovy "banální" a "nesrozumitelné".

Vyprázdněnost dnešní doby je rozhodně aktuálním (a také oblíbeným) tématem, nicméně ztvárnění v iPlay mi nepřišlo ničím obohacující.
Michal Novák  40 %
22.11.2012 | 1152 hodnocení
+ souhlasím
Fungujeme jako aplikace (pro něco), a příště se dozvíme, že jsme hologramy... Struktura kondenzovaných ozvuků toho, čím (bohužel) žijeme, postrádá dramatickou rafinovanost, zůstala tradiční snaha (za pomoci multimédií) o divadelní ilustraci textu, který snad ani nechce být výpovědí. Pár poskládaných střípků od bystrého (zároveň subjektivního) pozorovatele, nikoli dramatika... (Autor sice na to alibisticky upozorňuje, pak se ale ptám, proč dramaturgii tohle stačí k uvedení.)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teufel  70 %
19.3.2013 | 78 hodnocení
+ souhlasím
Asi záleží, jak se k tomu přistupuje. Řekl bych, že záleží na tom, jak moc to chcete chápat, pokusy o rozumové pochopení asi povedou ke špatným hodnocením a ti, kdo jsou v existencialismu doma, budou asi leccos považovat za klišé a povrchnost.

Koukal jsem na to, jako na moderní obraz v galerii a nesnažil se pochopit, nepromýšlet slova, jen to nechat působit a to fungovalo velmi dobře. Na mnoha místech to souznění bylo až děsivé. Přišlo mi to skvěle zvukově a scénicky udělané a v syrové MeetFactory to mělo atmosféru.
Noneto  60 %
30.9.2018 | 49 hodnocení
Idego  80 %
10.11.2013 | 45 hodnocení
Národosolsobě  70 %
9.12.2012 | 327 hodnocení
Artaud  60 %
6.11.2012 | 216 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.