Jihočeské divadlo Č. Budějovice [Jihočeské divadlo]

Škola základ života

Premiéra: 20.4.2012. Dramaturgie: Kristýna Čepková. Scéna: Karel Čapek. Kostýmy: Aneta Grňáková. Režie: Mikoláš Tyc.
2:15 | Poslední uvedení: únor 2017.


Noblesní i třeskutě vtipná hudební retrokomedie podle známé humoristické knihy o „věčném boji“ študáků a kantorů, kterou proslavilo i skvělé filmové zpracování Martina Friče.
D10+

inscenace již byla stažena z repertoáru

Jihočeské divadlo Č. Budějovice
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
66 %
6671000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 70 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Landa 70 %
(zadáno: 20.5.2012, počet hodnocení: 2863)
přínosný / zajímavý komentář
Devizou inscenace je především její hudební stránka a choreografie Karolíny Hejnové. Herci své postavy drželi v autorem přesně předepsaných typech. Lenka Krčková díky ztvárnění Marty Novákové coby tichého a učenlivého děvčátka potvrdila, jak velký rozptyl má její herecký rejstřík. V roli šplhouna Krhounka se blýsknul Tomáš Drápela a rošťáckého světáka Ádu Čuřila přesvědčivě vystřihl Ondřej Volejník. Režisérovi vyšel i nápad s obsazením Romana Nevěčného do role študáka, přičemž Ondřeje Veselého posadil ke kantorům do sborovny.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
MarketkaP 50 %
(zadáno: 14.5.2013, počet hodnocení: 25)
přínosný / zajímavý komentář
Milé, úsměvné a divácky nenáročné představení. Po přečtení recenze jsem však očekávala mnohem více.
Síma 80 %
(zadáno: 19.3.2013, počet hodnocení: 115)
přínosný / zajímavý komentář
Velmi zdařilé!
Kuba_r 70 %
(zadáno: 26.4.2012, počet hodnocení: 100)
přínosný / zajímavý komentář
Milé představení. V rámci produkce budějovické činohry vlastně průměr, ale z hlediska komediální produkce na českých jevištích velmi kultivovaný kousek, který potěší. Hlavně uši - skvělá živá kapela!!!
Budman 50 %
(zadáno: 18.3.2014, počet hodnocení: 4)
přínosný / zajímavý komentář
Rozpouplná inscenace bez jasného žánrového určení. Stejně, jako se intonačně přibližně zpívá, se i přibližně tančí a hraje. Hudební předěly jsou leckdy příliš dlouhé, takže divák je svědkem bloudící postavy na jevišti, která v podstatě úpěnlivě čeká, až kapela přestane hrát. Upadá tak tempo i herecká a tím pádem divácká soustředěnost.
Kajavhaji 60 %
(zadáno: 29.3.2018, počet hodnocení: 55)
Blumarik 80 %
(zadáno: 30.1.2016, počet hodnocení: 230)
Fyddo 70 %
(zadáno: 26.10.2015, počet hodnocení: 24)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.