Městské divadlo Mladá Boleslav [velká scéna]

Michail Jurjevič Lermontov

Maškaráda

Premiéra: 29.4.2016. Překlad: Emanuel Frynta. Dramaturgie: Lenka Smrčková. Scéna: Milan Popelka. Kostýmy: Zuzana Mazáčová. Hudba: Vladimír Nejedlý. Úprava a režie: Petr Veselý.
2:05 | Poslední uvedení: červen 2017.


Klasická básnické drama, které se řadí mezi vrcholná díla evropského romantismu. Hra o lásce a démonech, kteří ji provázejí a s nimiž je tak těžké se vyrovnat. Příběh, na jehož začátku je nevinná ztráta bezcenného náramku na maškarním plese. Intimní konflikt se odehrává na pozadí doby, která je „skvělá ale prázdná“, stejně jako ti, kdo ji vytvářejí...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Městské divadlo Mladá Boleslav
Hodnocení inscenace
Redakce
30 %
Uživatelé
73 %
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 30 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 30 %
(zadáno: 4.5.2016, počet hodnocení: 1534)
přínosný / zajímavý komentář
25%. Básnické drama není pro tvůrce snadnou látkou, jeho povedená inscenace však může být i zážitkem na celý život. Režisér P. Veselý bohužel víceméně jen poupravil či přeházel části dialogů, jeho prvoplánový výklad nebyl obhajitelný. K nezdaru přispěly i hudba připomínající podkres v telenovelách a kýčovité masky. Režisérovo selhání nezlomila ani dramaturgyně. Někteří bezradní herci si pletli žánr. Interpretace veršů slabá, absence fonetika znatelná, nádhera překladu E. Frynty zanikla. Několik slibných záblesků u Arbenina P. Prokeše je vše, co stojí v inscenaci za pozornost.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
KSnow 60 %
(zadáno: 28.4.2017, počet hodnocení: 83)
Scoobi 60 %
(zadáno: 13.1.2017, počet hodnocení: 80)
Al Bunda 80 %
(zadáno: 5.1.2017, počet hodnocení: 37)
Katteřina 90 %
(zadáno: 5.5.2016, počet hodnocení: 38)
přínosný / zajímavý komentář
Pro mě režisérsky dokonale zvládnutá inscenace. Scéna, hudba, plné využití prostor divadla, to vše pomáhá inscenaci k jejímu tajemnému vyznění, ze kterého běhá místy mráz po zádech. Pravda, verš není pro herce nejlehčí záležitostí, jak sami přiznali. Hlavní role v podání Petra Prokeše je však zvládnutá excelentně a Arberninova proměna je vskutku poutavou podívanou. Zdatně mu sekundovala i Hana Marie Maroušková v roli Arbeninovy manželky Niny, která své schopnosti prokázala především v poslední scéně. Někteří jejich kolegové již byli přesvědčiví méně. Přesto vřele doporučuji.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.