Spolek Mezery

Ropa

Premiéra: 1.9.2013 | 1:40x
CESTY ENERGIE - PART 4. Dramaturgie: Ewan McLaren. Výprava: Petr Matásek, Zuzana Krejzková & kol. Hudba: Vladimír Franz. Režie: Miroslav Bambušek.
Poslední uvedení: červen 2014.
Závěrečná část řady divadelních projektů o energetických zdrojích. V blíže nespecifikované zemi na východě Evropy, bohaté na zásoby ropy a plynu, podnikají petrolejářské firmy a kdejaký vlivný státník ji nezapomene navštívit. Energeticky strategická země se prohlašuje za demokratickou, ale tiše se mlčí o tom, že režim je pravým opakem demokracie a že se zde rozehrávají mocenské tance peněz, pýchy, přebytku a kanibalismu...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Spolek Mezery
Hodnocení inscenace
Redakce
68 %
Uživatelé
90 %
9011000
Volby

Hodnocení (6)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec  90 %
21.9.2015 | 735 hodnocení
Jiří Koula  60 %
27.12.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
55% Inu, byla to taková "bambuškovina", oceňuji snahu otevřít témata zmiňovaná v anotaci, přiznávám, že v inscenaci nějak přítomna byla, ovšem že by forma diváka vedla k přemýšlení o nich, to bych zrovna netvrdil.
Veronika Boušová  70 %
11.10.2013 | 277 hodnocení
+ souhlasím
65% Aktuální příběh moci, postavené na těžbě přírodních zdrojů a názorná prezentace toho, nakolik jsme závislí na ropě. Na tom ovšem inscenace tak úplně nestojí - jako u všech projektů o.s. Mezery je její předností oživení industriálních prostor včetně nápaditého nasvícení a využití doprovodné hudby. Druhá polovina, doprovázená obrovským pohyblivým stínem ropné věže, svíčkami a ohněm má neuvěřitelně magické kouzlo. V tom je Ropa nedostižná.
Michal Novák  60 %
3.10.2013 | 1155 hodnocení
+ souhlasím
Jestliže se od umělců očekává, aby svou tvorbou predikovali tendence otupělé společnosti, Ropa Miroslava Bambuška bezesporu je takový vizionářský počin. Mrazivý až do morku kostí. Fiktivní apokalyptická vize je rozehrána v duchu frašky i velkolepé instalace využívající setmělé industriální prostory Gočárových Automatickým mlýnů v Pardubicích. Balanc na hraně akceptovatelnosti některých výrazových prostředků by ještě tak nevadil, jako nekompaktnost tvaru, jenž se s klidem zdrží u žoviální doslovnosti, aby o chvíli později jiný motiv zůstal v prázdném gestu, nerozehraný.
Pavel Širmer  60 %
6.9.2013 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
65%. Na fiktivním skoro apokalyptickém příběhu se podařilo komplexně a v širokých souvislostech postihnout problémy spojené s ropou. Text by chvílemi snesl méně polopatičnosti a určité motivy by si zasloužily více rozvést, aby se po pouhé zmínce neztratily. Vhodně zvolené prostředí Automatických mlýnů, zejména ve druhé části skvělá práce s prostorem, hudbou a zvuky. Herecké výkony v rámci zvolené stylizace dobré. Mimořádně zdařilému prvnímu dílu „Zdař Bůh!“ se „Ropa“ nevyrovnala, ale důstojně završila několikaletý projekt, jehož některé části sice byly rozpačitější, ale přesto byl smysluplný.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vilemkubac  90 %
19.5.2014 | 59 hodnocení
+ souhlasím
Povedený site specific. Pro obyvatele Pardubic má další rozměr v podobě situování do automatických mlýnů,o jejichž budoucnosti se nyní hodně mluví.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.