Počet komentářů: 0
Nový komentář

Za oponou

Komedie o soužití dvou světů
[vydáno: 20.9.2017]
První premiérou Divadla Na Fidlovačce v nové sezoně bude laskavá duchařská komedie Mezi nebem a zemí. Hru napsala současná britská dramatička Pam Valentine, která si tímto textem vydobyla světovou proslulost.

Mladí novomanželé Simon a Flic, prchají před Fliciinou nesnesitelnou matkou Marciou a pronajmou si starý dům na zapadlém anglickém venkově. Problémem je, že dům kdysi patřil spisovateli Jackovi a jeho ženě Susie, kteří jej „obývají“ i po tragické smrti a snaží se vypudit jakékoliv nájemníky, seč jim jejich astrální síly a smysl pro ironický humor stačí. Jakmile ale zjistí, že Simon je začínající spisovatel a Flic těhotná, změní názor a pomáhají jim v nelehké životní situaci. Do děje se zaplete pomatený realitní agent, zmiňovaná Fliciina matka a strážný anděl, takže o bláznivé situace není nouze… Taková je zápletka této brilantní anglické komedie, která nepostrádá ani hluboce lidský rozměr a umožňuje nám znovu si uvědomit, že plně žít a milovat se má nyní a zde, neboť žádná vteřina našeho života se nebude opakovat.

na tiskovém setkání v klubu DNF...Miroslav Král, Ludmila Molínová, Sandra Pogodová, Lukáš Rous, David Hák
na tiskovém setkání v klubu DNF...Miroslav Král, Ludmila Molínová, Sandra Pogodová, Lukáš Rous, David Hák


Manželský pár duchů zahrají Sandra Pogodová a Daniel Rous, pozemské novomanžele hledající klid na anglickém venkově pak Elizaveta Maximová a Lukáš Rous. Dále hrají Ludmila Molínová, Martina Randová a David Hák.

Nové umělecké vedení Divadla Na Fidlovačce přizvalo ke spolupráci režiséra Petra Hrušku, který vedle řady režií na pražských scénách se věnuje především správě malostranského Divadla Na Prádle, jehož unikátní prostor si před lety pronajal a s velkým úsilím znovupřivedl k životu.

Martina Randová, Elizaveta Maximová
Martina Randová, Elizaveta Maximová


„Je potěšující a hlavně velmi zavazující, když vám někdo nabídne čas, prostor a prostředky. A moje radost se znásobila, když jsem si poprvé přečetl text,“ říká Petr Hruška. „Žánr je mi blízký, ve svém divadelním životě jsem se s ním už několikrát setkal. Nabízí něco, co máme všichni rádi: když některé postavy vědí víc než jiné, ale ze všeho nejvíce ví divák. Myslím si, že síla a jedinečnost jakékoli duchařské komedie rezonuje právě s divadlem. Těší mne, když se během onoho „tady a teď“ probudí dítě v nás, ta nespoutaná hravost v podobě čisté a ryzí divadelnosti. Znovu jsem si společně s tématem hry uvědomoval, jak je důležité být přítomen co nejintenzivněji v každé vteřině života a být s pokorou k síle, která nás přesahuje. A žít plně a autenticky, abychom nemuseli nikdy litovat, že nám nějaký pěkný okamžik unikl kvůli třeba hlouposti či lacinosti.“

„Autorka do hry zakomponovala tento apel, aniž by to válcovalo tu komediální rovinu (nebo naopak). Je radost pracovat s textem, na němž je patrné, že byl psaný lehkou rukou,“ dodal dramaturg Petr Vydra.

Výpravu vytvořil Miroslav Král a scénickou hudbu připravil Vladimír Strnad.

Martina Randová, Ludmila Molínová, David Hák, Elizaveta Maximová, Lukáš Rous, Sandra Pogodová
Martina Randová, Ludmila Molínová, David Hák, Elizaveta Maximová, Lukáš Rous, Sandra Pogodová


Dramaturgický plán Divadla Na Fidlovačce dále počítá s muzikálovou inscenací Ženy na pokraji nervového zhroucení, kterou podle slavného filmu Pedro Almodóvara vytvořili Jeffrey Lane a David Yazbek. Muzikál přinese do české zimy na začátku prosince notnou dávku španělského temperamentu. Divadlu se pro tuto inscenaci podařilo získat exkluzivní herecké hosty. V komediálním stylu bude sezona pokračovat díky Paroháčům Eugéna Labiche v režii Ivana Krejčího a současné komedii o nevěře a umění lhát Pravda francouzského dramatika Floriana Zellera, režie se ujme Mikoláš Tyc. Větší proměna čeká Komorní Fidlovačku, která směřuje svou dramaturgii především na mladého diváka a chystá řadu netradičních projektů.

Nové umělecké vedení divadla nicméně především navazuje na to, co se na Fidlovačce vždy dařilo a staví svou strategii hledání osobitého divadelního stylu na vytváření předpokladů pro vznik mimořádných hereckých výkonů a výjimečné herecké souhry. Příběhy hluboce lidské, komorní muzikály či komediálně laděné tituly zůstávají třemi pilíři dramaturgie nuselské scény. „Budeme vycházet z genia loci Fidlovačky,“ zdůraznila umělecká šéfka divadla Kateřina Dušková.

.....
foto: Michal Novák



Komentáře k tématu článkuPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.