Zpráva

Radim Schwab exceluje v monodramatu Mistero Buffo
vydáno: 9.3.2017
Skvělé monodrama MISTERO BUFFO od nositele Nobelovy ceny za literature, Daria Fo, uvede 25. března 2017 Divadlo Semafor.

Mistero Buffo se uvádí od roku 2002 ve sklepní scéně brněnského Divadla Husa na provázku a od roku 2012 v Praze v divadlech ABC a Semafor. Vynikající představení z dílny Daria Fo, nositele Nobelovy ceny za literaturu, které v tomto provedení tvoří čtyři příběhy (Zrození potulného komedianta / Žonglérie o papeži Bonifáci VIII. / Svatební hostina v Káni / Lazarovo vzkříšení), vás rozesměje, dojme i přiměje k zamyšlení.

Nosnými pilíři představení je hercova schopnost mimického, gestického a pohybového projevu a využití stylu komedie dell’arte ve spojení s nápaditou improvizací, klaunskou neohrabanou komikou a hravým bláznovstvím.

Toto představení přímo pro Divadlo Husa na provázku přeložila Alena Světlíková. V Divadle Husa na provázku představení hrály herecké osobnosti, jako Jiří Pecha, Miroslav Donutil, Bolek Polívka a následně obnovil představení, pod vedením skvělé herečky a režisérky Aleny Ambrové, Radim Schwab - známý český zpěvák a herec, mj. představitel hlavní role české verze muzikálu The Phantom Of The Opera, krále Šalamouna z muzikálu Sibyla – královna ze Sáby, které v současné době uvádí divadlo Hybernia či Umrlce a Pána lesů z legendární semaforské Kytice.

Vystoupení Radima Schwaba v inscenaci Mistero Buffo je v pražském Divadle Semafor plánováno na 25. března 2017 od 18:00 hod. Vstupenky jsou v běžném předprodeji Divadla Semafor.
Více informací na www.radimschwab.cz.

Napsali o inscenaci:

Už když před léty vstoupil Radim Schwab, tehdy ještě téměř neznámý, na scénu Semaforu, bylo mi jasné, že jde o mimořádný talent. Což bylo rok od roku jasnější, a dnes už o tom nikdo nepochybuje. A to ještě nic není proti budoucnosti! Prorokuji, že Radima čeká ještě mnoho úspěchů. A jako prorok jsem se už párkrát osvědčil.
Jiří Suchý

Semaforem prošlo mnoho mladých talentovaných kolegů a kolegyň. Všechny jsem měla a mám ráda. Na všechny ráda vzpomínám a sleduji z povzdálí jejich životní i uměleckou cestu. Někteří se po čase vrací a na našem jevišti předvádějí, co se mezitím naučili. Mezi nimi hraje prim největší z nich - Radim Schwab. Důraz na velikost je na místě, neboť Radim je bezkonkurenčně fyzicky největším hercem, jaký kdy v Semaforu hrál. Má mimořádný komediální talent, fantazii, humor a umí si dělat legraci sám ze sebe. Už to je hodno pozornosti. Jeho pěvecký um je mimo diskusi. Když byl vybrán pro titulní roli v muzikálu Fantom opery, dostalo se mu dosud největší umělecké příležitosti. On ji stoprocentně využil. Na naše jeviště se ale pravidelně vrací. Setkat se s ním můžete třeba v Kytici nebo v představení s názvem Mistero Buffo. Viděla jsem je dvakrát a byla jsem nadšená. Radim obdivuhodně zvládá v komediálním a písničkami probarveném žánru bez pomoci partnerů téměř desítku postav a charakterů. Představení má humor a poezii. Přijďte se podívat a budete nadšeni, jako jsem byla já.
Jitka Molavcová

Jen málokdy se přihodí, že nás, racionální jedince v neméně racionálním světě, zasáhnou určitý fakt, situace či osoba natolik, aby nás dokázaly vyburcovat k vytržení z každodenního stereotypu, který jsme si ku prospěchu svému vytvořili. O to více potěší, když se tak stane prostřednictvím divadelního zážitku, v tomto případě hrou italského dramatika, herce a režiséra Daria Fo Mistero Buffo, která je na programu Sklepní scény brněnského Divadla na provázku. Pro nevšední hru, kterou v tomto provedení tvoří čtyři příběhy (Zrození potulného komedianta, Žonglérie o papeži Bonifáci VIII., Svatební hostina v Káni a Lazarovo vzkříšení), se Fo inspiroval texty středověkých mystérií, lidovou fraškou i soběstačností toulavých herců - jokulátorů. V monodramatu Radima Schwaba se před divákovýma očima prostřednictvím precizně formovaného extempore nečekaně rozvíjí mnohovrstevnatost dokonale živých postav. Jako nosné pilíře zážitku z představení se projevily hercova schopnost mimického, gestického a pohybového projevu a neohraničenost divákovy fantazie. Jen tak lze totiž vysvětlit, že se na zcela prázdném jevišti se zmítajícím se chlapíkem v černém upnutém trikotu (místy popíjejícím minerálku) objevuje nekontrolovatelné bohatství složky výtvarné i scénické. Využití stylu komedie dell’arte ve spojení s nápaditou improvizací, klaunskou neohrabanou komikou a hravým bláznovstvím vyústilo až v hmatatelně pravdivou skutečnost, jejímž prostřednictvím se očistila a osvobodila nejen divákova fantazie...
Alžběta Němcová

Další zprávy