Blog redakce i-divadla

Mýdlový princ ať jde svou cestou...v dál!
vydáno: 18.3.2015, Hana Rubišarová

Divadlo Brodway uvedlo v sobotu 14. 3. 2015 od 14 hodin reprízu muzikálu Mýdlový princ v nastudování Radka Balaše. Patřím k velkým příznivcům Václava Neckáře, proto mě dílo zajímalo, i když po přečtení, přiznám se, nabyla jsem jistých pochyb. Nedokázala jsem si představit Martina Dejdara a Terezu Kostkovou jako zástupce muzikálového žánru, ale zvědavost byla silnější. Již od prvního tónu jsem zjistila, že má skepse byla na místě. Martin Dejdar, ať je herec pro lidi jakkoli atraktivní, do muzikálu se vskutku nehodí, zvláště má-li interpretovat krásné a jemné písně Neckářovy. Nebyla snad písnička, která by se k jeho neznělé barvě hlasu hodila. Bohužel mu oporou nebyla ani Tereza Kostková. Jejich duet Chci tě líbat (ale i ty ostatní) opravdu řezal do uší. Z trojice Dejdar-Kostková-Jirešová obstála nejlépe třetí zmíněná. Herečka zpívala alespoň čistě a její hlas zněl "školeně". Paradoxně hlavní trojici, či spíše dvojici (Dejdar, Kostková) zcela zastínily ostatní zúčastnění. Nejvýrazněji se projevily představitelky svůdné Marči a introvertní a nesebejisté Andrejky - Karolína Gudasová a Andrea Holá. Mají silné hlasy s příjemnou barvou. Mile překvapil i Bronislav Kotiš v roli Martinova (Martin Dejdar) manažera Boba, když spustil duet s Karolínou Gudasovou Znala panna pána, oběma protagonistům vše ladilo na rozdíl od většiny dalších písní, které se v muzikálu objevily. Když už se hercům podařilo přednést píseň harmonicky, ztroskotala na zbytečně ukřičené a chaotické interpretaci. Za zmínku však stojí výkon Terezy Drábkové, která se představila jako dcera Klára postavy Terezy Kostkové. Vystoupila sebejistě a nezapřela v sobě jak hudební, tak taneční nadání. Ve společných scénách s Martinem Dejdarem ho, troufám si říci, strčila do kapsy. Co Martina Dejdara neopouští zejména v mluvených pasážích, je jeho sklon ke komičnu.

Docela by mě zajímala alternace Martina Písaříká, který má přeci jen ke zpěvu blíže.

Fabule příběhu dle mého soudu hodně koresponduje s fabulí muzikálu Donaha! Problém nezaměstnaného člověka, který potřebuje nutně peníze a jako východisko trýznivé situace poslouží nacvičení amatérského představení. Samozřejmě dojde ke kolizi, ovšem s kladným vyústěním. Libreto a hlavně režie Radka Balaše však působí až na pár vtipných nápadů  prostě a fádně.

Nápaditě řešená je scéna Daniela Dvořáka, která je proměnlivá a díky projekcím dokáže vytvářet nejrůznější prostředí děje.

Mýdlový princ má být směsí silného lidského příběhu, přehlídkou vynikajících hereckých představitelů, mimořádných pěveckých výkonů a známých hitů Václava Neckáře, vznikl však spíše nesourodý koktejl hodný možná soutěže na Šrámkově létě.


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Lucka (18.3.2015, 17:40:07)  reagovat
a jéje, z tohoto blogerského příspěvku ta zaujatost přímo stříká :-)
Kamila (16.4.2015, 23:00:18)  reagovat
Re:
taky mám ten dojem Lucko {:-/