Blog redakce i-divadla

Povedená variace nejslavnějšího milostného příběhu
vydáno: 3.6.2016, Lukáš Dubský

Po krátkém uvádění ve Fóru Karlín se česká verze populárního francouzského muzikálu Romeo a Julie přesunula do Divadla Hybernie. A nutno podotknout, že se jedná o velmi povedený kousek, v Praze lze v současné době vidět jen málo podobně kvalitních produkcí.

Největší devízou je hudba Gérarda Presgurvice. Neobsahuje jen tklivé árie, ale i několik rychlejší songů, které mají na to stát se hity (především úvodní Verona nebo výborně ztvárněná píseň Jsme v tom až po bradu). Potěšující je, že se velmi povedlo i české přebásnění Jana Fischera. Ve většině případů se přesně trefuje do hudby a vyhýbá se i laciným rýmům, které lze slyšet v jiných muzikálových kusech. Připsané činoherní pasáže jsou rovněž ve verších, přesto využívají spíše moderní jazyk. To se trochu tluče s historizujícím kostýmním pojetím.

Kostýmy Romana Šolce barevně odlišují oba znesvářené rody - Kapuleti jsou oděni do červené, Montekové mají modrou barvu. Scéna Martina Černého je jednoduchá, ale bez větších přestaveb dobře poslouží pro balkónovou scénu i závěrečný obraz v hrobce Kapuletů. Režisér Libor Vaculík klade velký důraz na taneční stránku muzikálu - každý rod má svou taneční figuru, která se prolíná celým dějem, symbolicky ho Zlo a Nenávist ovlivňují.

Nahrávka je kvalitní a nepřehlušuje interprety, kterým je i ve sborových písních rozumět každé slovo. Ačkoliv pěvecké party nejsou vůbec jednoduché, v Hybernii se podařilo sestavit tým, který dokáže muzikál odzpívat takřka bezchybně. Presgurvic napsal muzikál tak, že skoro každý sólista tu mají svou "velkou chvíli", takže ústřední milenecká dvojice je místy trochu odsunuta na druhou kolej. Za srdce tak diváka chytnou především pěvecké výkony představitelů menších rolí - výborní jsou především Tomáš Savka (Vévoda veronský), Iva Marešová (Chůva) a Martin Šemík (Tybalt).

Činoherních scén zas tak moc, ovšem herecky vyčnívá hlavně Aleš Slanina (Mercucio), příliš se naopak v tomto ohledu nedaří Martinu Šemíkovi, který sice Tybalta obdařil dostatečným charismatem, ale jeho až operní gestika působí přehnaným dojmem. Petr Ryšavý hraje Romea jako rozjařeného mladíka, nepůsobí dojmem nějakého tragického hrdiny, což postavu přibližuje dnešní době. Tereza Navrátilová je typově přesně obsazená, ve vyšších polohách se ale pěvecky poněkud ztrácí.

Romeo a Julie je moderní verzí Shakespearovy hry. Myslím, že muzikálový háv tomuto příběhu sluší, protože přehnaný patos se lépe snáší v hudebních číslech než v činoherních scénách.


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.