A studio Rubín

Viliam Klimáček

Maso

Premiéra: 28.1.2014. Překlad: Jan Tošovský. Scéna: Jan Frič, David Oupor. Kostýmy: Tereza Kopecká. Režie: Jan Frič.
1:10x | Poslední uvedení: leden 2015.


Hra slovenského autora, psaná přímo pro A studio Rubín. „Klára nechce utírat prdele malým dětem v Birminghamu, nechce trhat pomeranče ve Španělsku, nechce točit pivo na Islandu. Hraje totiž na klavír. A jestli kvůli tomu, aby hrála na klavír, chce maestro křupat pod jejími chodidly jako hmyz, dobře. Je krize a pracovních míst je málo...“
14! v inscenaci je použito stroboskopických nebo jiných silně zábleskových efektů

inscenace již byla stažena z repertoáru

A studio Rubín
Hodnocení inscenace
Redakce
68 %
Uživatelé
76 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 80 %
Jiří Landa 60 %
Pavel Širmer 60 %
Jan Pařízek 70 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 80 %
(zadáno: 19.9.2016, počet hodnocení: 1542)
přínosný / zajímavý komentář
75 % Nedoceněná inscenace. Klimáčkův text pracoval s kontrasty - muži versus ženy, staří s výsledky versus mládí s touhou, zralá rafinovanost versus mladistvá přímočarost. Jan Frič je výborně zvýraznil vedením herců a spolu s Davidem Ouporem je zviditelnili i ve scéně (velkolepá pracovna Maestra versus "forbína", na níž se odehrávaly životy Kláry a Jany). A Julie Goetzová, Eva Josefíková i Rudolf Stärz svým postavám dodali potřebnou pravdivost.
Jiří Landa 60 %
(zadáno: 9.7.2014, počet hodnocení: 2858)
přínosný / zajímavý komentář
viz blog
Pavel Širmer 60 %
(zadáno: 21.2.2014, počet hodnocení: 1488)
přínosný / zajímavý komentář
65%. Hra s překvapivým (až absurdním) vyústěním je sice výrazně komediálně odlehčená, ale má zároveň mimořádně intenzivní nihilistický rozměr. Režisér by nemusel klást takový důraz na drsnou komiku a (třeba spoluprací s dramaturgem) lépe propracovat její vyvážení s trefným varovným podtextem. Herecky obstojné. Nejpřesnějšího ztvárnění dosáhla E. Josefíková, J. Goetzová by s reprízami mohla mezi jednotlivými polohami lépe balancovat. I když R. Stärz nezůstal postavě mnoho dlužen, výraznější herec by působil zajímavěji. Inscenace se na repertoár Rubínu hodí a přitom přináší i vítanou změnu.
Jan Pařízek 70 %
(zadáno: 20.2.2014, počet hodnocení: 738)
přínosný / zajímavý komentář
Dosti originální pohled na problematiku vysoké nezaměstnanosti absolventů, překvalifikace a střet staré a mladé generace. Humorné a vtipné, byť někdy trochu černě a občas i lehce morbidně. Ale i přesto zajímavý obsah, který nenudí a neztrácí na poutavosti. K tomu zejména obě herečky předvedly skvělý výkon. Rubín ani tentokrát nezklamal.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Prochazka 100 %
(zadáno: 8.11.2015, počet hodnocení: 10)
přínosný / zajímavý komentář
Tuto hru považuji za zcela nedoceněnou a doufám, že bude znovu uvedena. Podstatné je, že hra popisuje aktuální problém společnosti, upozorňuje na něj. Zpracování bylo zajímavé a hodné Rubínu. Herecké výkony přesvědčivé až perfektní. Zprávy v rozhlase (Halina Pawlowská) zajímavé a vtipné. Úchylný originální konec, který zaujal.
Anex 60 %
(zadáno: 19.2.2015, počet hodnocení: 109)
Lumca 60 %
(zadáno: 13.1.2015, počet hodnocení: 304)
Zdeněk Malinský 70 %
(zadáno: 6.1.2015, počet hodnocení: 39)
přínosný / zajímavý komentář
75% Osobně se mi více líbila Julie Goetzová, pan Rudolf mohl ještě více přitvrdit a celkově provedení hry mohlo jít více na kost, třeba až za hranice. Takto to bylo mnohdy zbytečně jen v náznacích. Žel hra se nedočkala mezi diváky velkého ohlasu - jen z cca 1/3 zaplněné hlediště, derniéra už rok po uvedení. I kdyby jen kvůli očím Evy Josefíkové a výkonu Julie Goetzové stojí hra Maso za vidění. A možná potkáte v hledišti Mádla ;-) Poslední možnost máte už jen 12.1.
Dubina 90 %
(zadáno: 3.12.2014, počet hodnocení: 144)
přínosný / zajímavý komentář
Jen pro silné povahy!
Simona 90 %
(zadáno: 10.9.2014, počet hodnocení: 54)
Marcela 60 %
(zadáno: 6.6.2014, počet hodnocení: 390)
Ttchor 80 %
(zadáno: 3.3.2014, počet hodnocení: 56)
přínosný / zajímavý komentář
Hra z pera súčastníka p. Klimáčka Maso, je viac ako príjemné osvieženie v inak do istej miery "prekolečkovaných" hrách....oproti hrám tiež sučastníka p. Kolečka (jeho hry su vynikajúce)...Klimáček stavia viac do popredia premyslený zámer ako inscenáciu obaliť, navrstviť a podať ju dnešnému súčastníkovi, aktuálne témy podává originálnou formov a sú dobre zrozumitelné...V divadle GunaGu v Bratislave som si potom nenechal ujsť jeho hru Sado, ktorá podobne ako Maso je nie zrovna veselou sondou do súčastnej spoločnosti, podaná pochopitelne odlahčenou formou, ale o to posobí znepokojujúco...bravo!

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.