Činoherní studio Ústí nad Labem
<< Marlene Dietrich | Maso v plechovce >>
Alois Mrštík, Vilém Mrštík
Maryša
Premiéra: 4.5.2012 | 1:00x
Dramaturgie: Veronika Musilová Kyrianova. Scéna: Pavel Kodeda. Kostýmy: Jan C. Löbl. Hudba: Ondřej Švandrlík. Režie: Filip Nuckolls.
Poslední uvedení: březen 2014.
Poslední uvedení: březen 2014.
Klára Krejsová, Jan Plouhar, Petr Panzenberger, Jaroslav Achab Haidler, Nataša Gáčová, Anita Krausová, Anna Fišerová, Jiří Maryško, Kryštof Rímský, Jan Jankovský
Klasické české drama, které nemilosrdně vyhrocuje a obnažuje v minulosti zakořeněné a z minulosti přebírané praktiky fungování uzavřeného malého společenství a ukazuje jejich moc semlít a rozemlít zástupce nových generací. U Maryši dosáhne její okolí toho, že žije stejně jako její rodiče a všichni ostatní. Je však způsob jejich života hodný následování...?
D10+ inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (6)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
18.3.2013 | 1599 hodnocení
+ souhlasím
V první skoropolovině jsem měl dojem, že sleduju experiment, který zřejmě nemám šanci pochopit. A pak přišel zlom a rozehrálo se tíživé venkovské drama o stereotypech, tradicích a nemožnosti osobní vzpoury s pointou tak depresivní, že návštěva zubaře je proti tomu rozvernou komedií. Procentuální hodnocení budiž průměrem těchto pocitů.
Pavel Širmer 60 %
12.2.2013 | 1890 hodnocení
+ souhlasím
65%. Pokusit se o současnou interpretaci klasického českého dramatu není v dnešní době, kdy se velká gesta a tragické konce příliš nenosí, snadný úkol. Tvůrčí tým v ČS se hrou spíše volně inspiroval. Podtrhli koloběh, kdy je dcera na úkor lásky donucena k „výhodnému“ sňatku (narozdíl od předlohy byl nejprve prezentován podobný osud Maryšiny matky Lízalky). Známý travičský konec se ocitl uprostřed v podobě loutkového divadla, odkazujícího k dobám dávno minulým. Výhrady k inscenaci a způsobu ztvárnění bych měl, ale nezvyklou interpretaci jsem přijal. Takto by se to dnes opravdu mohlo stát.
Jiří Landa 60 %
8.2.2013 | 2973 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci bych rozdělil na dvě části. Prvních cca dvacet minut mi přišlo zmatečných a herecky nevýrazných. Pak následovala „bůhví“ proč loutková scéna před svatebčany, v níž byla odehrána původní závěrečná verze dramatu. Poté se pokračovalo v ději. A jako mávnutím proutku se vše proměnilo. Herecké výkony získaly na zajímavosti, scény byly pečlivěji zpracovány, čímž mě dění začalo víc oslovovat. Otevřený závěr byl dobře vymyšlený. Herecky nejvíc oslovili J. Plouhar, J. Maryško a N. Gáčová. Legitimní pohled na klasiku, líto mi bylo jen rozkolísanosti inscenace.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.