Divadlo Letí

Martin Crimp

V Republice Štěstí

Premiéra: 15.1.2014. Překlad: Jakub Škorpil, David Hlaváč. Dramaturgie: Marie Špalová, David Košťák. Výprava: Jana Špalová. Hudba: Roald van Oosten. Režie: Martina Schlegelová.
1:40x


Nejnovější hra legendárního britského dramatika, který v ní se svou typickou formální originalitou mimo jiné naznačuje, kam až může vést současný kult individua a pozitivního myšlení. Tři relativně samostatné, ale vnitřně provázané části zachycují současný myšlenkový i morální chaos západního světa v zábavné formě s kongeniální hudbou holandského skladatele Roalda van Oostena.


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Letí
Hodnocení inscenace
Redakce
62 %
Uživatelé
77 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Lukáš Holubec 60 %
(zadáno: 18.9.2015, počet hodnocení: 603)
Jiří Landa 60 %
(zadáno: 19.3.2014, počet hodnocení: 2860)
přínosný / zajímavý komentář
Docela by mě zajímalo, zda vůbec samotný autor věděl, co přesně chce světu tímto textem (členěným do tří různorodých částí), beroucím si na paškál snad úplně všechny a všechno, sdělit. Nejsem si jist, zda nešlo jen o prvoplánovou touhu být za rebela. Přestože jsem po první části (je vedena jako konverzačka) začal spíš jen tápat a snažil jsem se pochytit dramatikovy myšlenky, které by se mi spojily v jakýsi celek s nějakou výpovědní hodnotou, tak nějak mě to celé bavilo. Možná k tomu přispěla i vizuální složka a dobré herecké výkony. Ale popravdě: recenzi na tento útvar bych psát nechtěl :)
Jiří Koula 70 %
(zadáno: 17.3.2014, počet hodnocení: 1544)
přínosný / zajímavý komentář
74,99% Až příliš jasná zpráva o konci světa... Nebo alespoň o současné společnosti. Martina Schlegelová ji sice oděla do atraktivního divadelního kabátku, z ní trčící ostny poťouchlé ironie však (naštěstí) nezakryla.
Helena Grégrová 60 %
(zadáno: 20.1.2014, počet hodnocení: 1404)
přínosný / zajímavý komentář
65%. Inscenace neúprosně reflektuje nebezpečí manipulace diktátem konzumu v celé jeho zhovadilosti. Svou originální, ale poměrně náročnou stavbou nikterak nešetří ani divákovo vnímání, některé pasáže mně přišly zbytečně zdlouhavé. Kladně hodnotím využití prostoru, hudební složku, trefné herecké výkony a zdařilý odrazový můstek v podobě gradačního napětí první části, jež dává neomylně tušit, že tady brzy něco bouchne…
Jan Pařízek 60 %
(zadáno: 13.1.2014, počet hodnocení: 747)
přínosný / zajímavý komentář
Náročnější hra, která klade značný důraz na divákovu pozornost a orientaci v textech. Zároveň ale též dobře pobaví notnou dávkou černého humoru. Autor si bere na paškál ledacos ze současné společnosti: rodinné vztahy, svoboda projevu, ochrana soukromí, posedlost léky a zdravou výživou, snaha o dokonalé tělo a další. Na všechny témata nahlíží originálním způsobem a dobře je reflektuje. Většina dialogů je velmi povedená a zazní i několik pěkných písní. Nicméně hlavní zradou je přílišná délka, kdy spousta zajímavých pasáží ve výsledku začne lehce nudit a nabytá pozornost se pomalu vytrácí. 65%.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Nyvon 90 %
(zadáno: 23.3.2014, počet hodnocení: 54)
přínosný / zajímavý komentář
Diváci se zde rozdělili do třech skupin, jedni tápali úplně, druzí tápali, ale občas se zasmáli a pak my, co jsme se bavili celé představení, ač to každý pochopil trochu jinak..
Cimr 60 %
(zadáno: 4.3.2014, počet hodnocení: 107)
LavinieCamui 80 %
(zadáno: 1.3.2014, počet hodnocení: 310)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.