Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Malá scéna]

Plzeň 1953

Premiéra: 31.10.2015
Dramaturgie: Marie Caltová, Vladimír Čepek. Výprava: Andrej Ďurík. Hudba: Matúš Homola. Režie: Ján Šimko.
Poslední uvedení: listopad 2017.
Inscenace vycházející ze skutečných pohnutých událostí, které se staly 1. června 1953, kdy došlo k tzv. Plzeňskému povstání, jemuž předcházela měnová reforma. V jeden jediný den se vzedmula obrovská vlna vzpoury a naděje proti zvůli komunistického režimu, aby vzápětí padla s hrozivými důsledky po mnohé zúčastněné. Plzeň jako město odvahy a rebelie? Je to vůbec možné? Poznejte známé i neznámé hrdiny. Poznejte zapomenuté příběhy, které psaly naši minulost. Porozumíme pak lépe přítomnosti...?


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo J. K. Tyla Plzeň
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
59 %
5991000
Volby

Hodnocení (9)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír Rogalewicz  30 %
18.4.2020 | 801 hodnocení
+ souhlasím
Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Záměr byl určitě dobrý, ale výsledek je paskvil. Představení Ján Šimko nezvládl ani jako autor, ani jako režisér. Podepsáni jsou dva dramaturgové - proč ani jeden nezakročil? (Záznam ze streamu, 18.4.2020)
HawkeyeSaw  60 %
18.4.2020 | 221 hodnocení
+ souhlasím
ze záznamu
Studený Čumáček  60 %
17.4.2020 | 409 hodnocení
+ souhlasím
záznam
Ohmatávání nového divadelního prostoru, a navíc ne právě známý příběh herce plzeňského divadla Bohumila Vávry (1916-2007), který se soudně "svezl" s tzv. Plzeňským pučem (plzeňské dělnické bouře v období měnové reformy v r. 1953). Příběh určený pro malou scénu sleduje hereckou práci na zkoušce Goldoniho Lháře (?), prolínající se s politikou doby (měnová reforma, stržení sochy TGM, u kterého měl údajně být herec a komunistický činovník Josef Větrovec- ten to v roce 1990 veřejně popřel).
Přesný a až chladný M. Stránský, bohužel trochu přehnaná J. Kubátová.
J.anek  50 %
23.1.2016 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Vynikajíci Martin Stránský jako Bohumil Vávra a Jan Maléř jako Josef Větrovec. Jenže - Zdeněk Mucha si nepamatuje text a hraje jaksi lyricko-pateticky, Apolena Veldová a Jana Kubátová zase hrají pro velké divadlo. Možná je to požadavek režiséra - pokud ano, nechápu důvod. Dokudramatu a komornímu prostoru sluší víc civilní herectví. Celé je to hodně schématické, osud Bohumila Vávry se ztrácí. Příšerné je natočené skandování, které je navíc - alespoň podle pamětníků - historicky nepřesné. Záměr jednoznačně chvályhodný, výsledek rozpačitý.
Armin  80 %
26.12.2015 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Opravdu hodně dobré představení, velmi potřebné a zajímavě vystavěné. Celý děj skvěle doplňují dobové dokumenty, úryvky z filmů. Martin Stránský ve skvělé formě a tak, jak ho chci vidět a jak je nejlepší... uměřený, přesný, mrazivý, opravdový, soustředěný, svou roli nekřičí (jak si, bohužel, zvykl jinde), při scéně procesu a závěrečného čtení dopisu mi běhal mráz po zádech.
Plšík  60 %
17.4.2020 | 755 hodnocení
Simona Ježková  80 %
25.3.2019 | 36 hodnocení
Name  30 %
3.4.2017 | 62 hodnocení
Janalaura  80 %
28.11.2016 | 4 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.