Divadlo Na Jezerce
<< Já, Francois Villon | Jeppe z vršku >>
Peter Quilter
Je úchvatná!
Premiéra: 26.4.2018 | 1:50
Překlad: Pavel Dominik. Výprava: Jan Štěpánek. Hudební spolupráce: Irena Pluháčková. Režie: Jan Hřebejk.
Poslední uvedení: rok 2020.
Poslední uvedení: rok 2020.
Pravdivá komedie o nejhorší pěvkyni na světě.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 70 %
7.5.2018 | 3021 hodnocení
+ souhlasím
65% Razantní zkrácení textu komedii pomohlo, vlastně v ní nic zásadního nechybí, navíc tím představení získalo svižnější tempo. Obsazení V. Tobrmana do role pianisty má sice své kouzlo a punc autentičnosti, nicméně zkušenější herec by z této role mohl vytvořit výraznější postavu, která by byla zpěvaččiným opravdovým partnerem. J. Sedláčková v roli Florence prochází děním sebejistě, její výkon je soustředěný a (ne)pěvecké výstupy podává až s lišáckým klidem. Je to opravdu zábavná podívaná, o kterou se vyjma režiséra J. Hřebejka zasloužili i M. Pleštilová, L. Švormová a J. Hrušínský.
Helena Grégrová 60 %
1.5.2018 | 1652 hodnocení
+ souhlasím
65 %. Inscenace velmi zdařile následuje lidské tóny příběhu, hraje se především o nezdolné touze jít za svým snem. Redukce postav a děje dodává celku vítaný spád, ale přece jen poněkud oslabuje vyznění intenzity vztahu Florence a Cosmy, a částečně pak také i onen umanutý, šmrncovně vášnivý drajv hlavní postavy. Osobité kouzlo jí ale Jitka Sedláčková i přesto propůjčit dokázala, název hry bych na základě jejího hereckého výkonu pozměnila na "Je dojemná!".
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Ivo Železný 70 %
28.5.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Dobrý standard, dobrá zábava, divácký úspěch. Neodolám:Zažil jsem před půlstoletím v reálu, kdy obdoba hlavní hrdinky zpívala na středoškolské události v sále pro dvě stě tři sta spolužáků za doprovodu školní kapely velmi podobně. Sál řval a brečel smíchy. Po ovacích si střihla přídavek a opájela se. Bylo to nelidské. Pochopila až v zimě na horách, kdy se poprvé vědomě slyšela z magnetofonu.
Tolik k uvěřitelnosti uměleckého díla.
Tolik k uvěřitelnosti uměleckého díla.
J.S. 50 %
14.4.2019 | 148 hodnocení
+ souhlasím
Tragikomický text vystavěný na vrtochu bohaté excentrické ženy stát se navzdory absenci talentu pěvkyní. Komorní inscenace akcentuje smířlivé tóny. Jejím zásadním režijním nedostatkem je statičnost (či přílišná strnulost), na scéně chybí pohyb a dynamika. Vše se odehrává v jakémsi mírném přátelském konverzačním poklidu, při kterém divák získává pocit, že se omílá stále totéž dokola. Tomu přispívá i netemperamentní herectví představitelů jednotlivých rolí (včetně J.Sedláčkové, jejíž hlavní silnou stránkou jsou antipěvecká čísla). Naopak velmi účinným a působivým efektem je živá hra na klavír.
Suzi 70 %
2.2.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavý příběh podle skutečnosti, Florence dobře zahraná Sedláčkovou, trochu zvlaštně ztvárněná postava klavíristy.
Alena7 40 %
8.11.2018 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Jitka Sedláčková si velkou roli určitě zaslouží a s falešným zpěvem si poradila skvěle. O ostatních hercích se to tvrdit nedá. Z pojetí hry jsem se nedozvěděla, proč okolí falešný zpěv toleruje - pro peníze? z lásky? z přátelství?
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.