Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]
<< Buržoazie | Česká válka >>
Ezra Pound, Miroslav Bambušek
Cantos
Premiéra: 18.5.2012 | 1:25x
Překlad předlohy: Anna Kareninová. Dramaturgie: Ivana Slámová. Výprava: Zuzana Krejzková. Hudba: Petr Kofroň. Režie: Miroslav Bambušek.
Poslední uvedení: říjen 2013.
Poslední uvedení: říjen 2013.
Miloslav Mejzlík, Igor Chmela, Natálie Řehořová, Petr Čtvrtníček, Leoš Noha, Ladislav Hampl, Ivan Voříšek
Adaptace jednoho z nejdůležitějších děl moderní poezie. Scénická báseň osamělého intelektuála ve věži vysoko nad městem, otevírající otázky komunikace s totalitním režimem a politickým systémem vůbec. „Čí je svět, můj nebo jejich anebo nikoho?“
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
48 %
Uživatelé
37 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 60 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 50 %
Jiří Landa 20 %
Jiří Koula 50 %
Pavel Širmer 40 %
Lukáš Holubec 60 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 50 %
Jiří Landa 20 %
Jiří Koula 50 %
Pavel Širmer 40 %
Volby
Hodnocení (12)
HODNOCENÍ REDAKCE
Veronika Boušová 70 %
11.10.2013 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Nevím, zda inscenace natolik dozrála, ale atmosféra derniéry byla rozhodně velice silná. Hlavní předností zůstalo bezpochyby výtvarné pojetí a herecké výkony, kterým kraloval M. Mejzlík. Neobvyklý zážitek - ačkoliv, pro běžného diváka tahle "chemie" asi opravdu není.
Jan Pařízek 50 %
8.10.2012 | 868 hodnocení
+ souhlasím
Těžko říct, co si běžný divák z této hry odnese. Za sebe musím říct, že je to hlavně povedená scéna, světla a hudba. Zvláště "čínské" pasáže na mě dost zapůsobily. Dále velmi dobrý herecký projev pana M. Mejzlíka a jemu dobře sekundující N. Řehořová a I. Chmela. Ale bohužel většinu obrazů a scén jsem příliš nepobral. Je pravda, že Ezra Pounda, jeho život a dílo, jsem před touto hrou vůbec neznal. Což je asi hlavní problém, neb jako znalý divák bych jistě více ocenil zobrazované myšlenky a texty. Takto mě to bohužel spíše minulo.
Jiří Landa 20 %
21.9.2012 | 2993 hodnocení
+ souhlasím
M. Bambuškem vybraný text mívá většinou zajímavé myšlenky, forma režisérova podání mi je ale skoro pokaždé tak znepřehlední, že se ve výsledném tvaru prostě neorientuji. Stejným případem je i jeho inscenace Cantos. Bambušek navíc používá stále stejné prostředky, hraje na efekt a čím dál víc to ve mně vyvolává pocit, že si za každou cenu snaží hrát na intelektuála. Herci se mu zcela odevzdali, obdivuji jejich profesionalitu. Jedná se však o další inscenaci DNz, která mě zcela míjela. Smutný pohled byl i na poloprázdné hlediště… Ale nedivím se tomu.
Jiří Koula 50 %
20.9.2012 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Ezra Pound v blázinci, to je kontext (poněkud levně) ospravedlňující použití jakýkoliv výrazových prostředků. Nemoci západní civilizace, na něž znali lék už čínští císaři před tisíci let, je zase slibné a ve svém dosahu silné téma. Miroslav Bambušek však podle mě příliš spoléhá na výpovědní hodnotu východisek inscenace, což mu sice umožňuje realizovat se bez omezení, výsledkem je ale horečnatý sen pasující diváka do pozice tonoucího hledajícího příslovečné stéblo.
Deset procent navíc dávám za velmi vhodné dramaturgické umístění na přelom sezón Čí je to město? a Nepřizpůsobiví.
Deset procent navíc dávám za velmi vhodné dramaturgické umístění na přelom sezón Čí je to město? a Nepřizpůsobiví.
Pavel Širmer 40 %
15.6.2012 | 1939 hodnocení
+ souhlasím
Miroslav Bambušek si vybírá výborná témata a ztvárňuje je osobitým, razantním způsobem. Náročná inscenace Cantos nabízí nemálo hodnotných myšlenek a působivé obrazy, umocněné výraznou vizuální a hudební složkou. Skvělé herecké výkony s M. Mejzlíkem v čele. Ovšem stále stejný problém – opět nebylo dostatečně myšleno na diváky. Bambuškově záslužnému snažení by prospělo promyšlenější používání vyjadřovacích prostředků a jejich lepší koordinace, čímž by se zajímavý tvar stal stravitelnějším a srozumitelnějším pro více diváků. Z mého pohledu patří Cantos k méně přesvědčivým Bambuškovým počinům.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Nikki123 20 %
12.10.2013 | 169 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace se mi nelíbila, protože jsem moc nepochopila děj a pointu hry. Nejlepší výkon tam podle mě měl I. Chmela, který hrál pro mě nejpochopitelnější postavu, zbytek to byla změť divných zvuků a scén.
Eviik 70 %
7.4.2013 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Velmi abstraktní představení, které nedoporučuji slabším povahám. Vynikající výkon Miloslava Mejzlíka.
Lucilla 60 %
7.4.2013 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Predstaveni ne pro kazdeho, doporucila bych ho hlavne kvuli scene a hudbe. Textem dost tezkopadne a hur srozumitelne, nicmene ze zaverecneho monologu Miloslava Mejzlika naskakuje husi kuze.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.