MeetFactory

Judith Hermann, Matěj Samec

Počátek veškeré lásky

Premiéra: 28.2.2017. Překlad románu: Petr Štědroň. Dramaturgie: Matěj Samec. Kostýmy: Lucie Šperlová. Hudba: Ondřej Švandrlík. Scéna a režie: Filip Nuckolls.
zkušebna|1:15x


Adaptace německého románu, příběhem o stalkingu, zranitelnosti a křehkosti lidského štěstí. Stella se se svým mužem a šestiletou dcerou nedávno nastěhovala do nového domu v satelitním městečku na kraji německého maloměsta. Jednoho dne u ní zvoní neznámý muž. Jen málo stačí k tomu, aby se během pár týdnů rozpadl život napohled spokojené mladé bohaté rodiny. Strach a nejasný pocit z toho, že to, co přijde, bude nejspíš zlé anebo ještě horší...
14!
MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
63 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 60 %
(zadáno: 7.12.2018, počet hodnocení: 1542)
přínosný / zajímavý komentář
64,99 % Kolega Holubec to vystihl přesně, je to inscenace o stalkingu a prázdných životech. A pokud jde o realizaci, tak byť měl být důraz pravděpodobně na Stelle Anity Krausové, více mě zaujal Mister Pfister Jana Jankovského, takového "obdivovatele" byste fakt nechtěli.
Michal Novák 60 %
(zadáno: 29.3.2018, počet hodnocení: 995)
přínosný / zajímavý komentář
V MeetFactory se hraje o stalkingu a je dobře, že divadlo si všímá i těchto témat. Ve zkušebně byl vytvořen diagonální hrací prostor ohraničený kovovým zábradlím. Uvnitř pohled do prázdných životů „moderních“ třicátníků „ze satelitu“, vně (kolem diváků) obchází stalker v sugestivním podání Jana Jankovského (Mister Pfister). Strojové herectví Anity Krausové (Stella) je spíše soustředěné na interpretaci literárního textu, méně zřetelný je souboj strachu (rozumu) a zvědavosti. Dramatizace přebírá i nectnosti předlohy, jako je plynutí textu bez interpunkce, nebo naopak jeho až křečovitá úsečnost.
Lukáš Holubec 90 %
(zadáno: 2.6.2017, počet hodnocení: 573)
přínosný / zajímavý komentář
Jedna z nejznámějších německých spisovatelek současnosti Judith Hermann stvořila navýsost aktuální text. A proč tomu tak je? Mé vysvětlení v několika málo slovech je, že se obratně podařilo spojit fenomén stalkingu a tajemné prázdnoty především dnešních třicátníků. Více viz blog.
Veronika Boušová 70 %
(zadáno: 29.4.2017, počet hodnocení: 276)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
JitkaJak 20 %
(zadáno: 22.1.2018, počet hodnocení: 41)
přínosný / zajímavý komentář
Bohužel. Nelíbila se mi ta hra ani herecké výkony, které na mě působily křečovitě a místy až nepříjemně, zvlášť v případě žen - a to všech. Nejšílenější byla šestiletá holčička v podání postarší herečky, tak to opravdu ne!
J.anek 70 %
(zadáno: 28.5.2017, počet hodnocení: 206)
přínosný / zajímavý komentář
Jak si kdo sedne, takové vidí představení. Je to trochu ruleta. Režie si totiž (nejspíš ale záměrně) nedělá hlavu s tím, co který divák uvidí. Já seděl v místě, které bylo počátkem i koncem, dětským pokojem i pokojem umírající ženy. Stellinu přítelkyni jsem prakticky jen slyšel, z otce jsem většinou viděl jen záda - sice pěkná, široká, ale stále jen záda - navíc zakrývající Stellu. Nicméně působivě jsme se všichni proměnili na stalkery. Přemýšlím, s kým bojuje otec v závěru... S reálným nebezpečím? S vlastním strachem? S bezradností? Samotou? Konec přes všechen hluk trochu nevýrazný...
Zdeněk Malinský 100 %
(zadáno: 28.2.2017, počet hodnocení: 35)
přínosný / zajímavý komentář
97,6 %
Takže nakonec o den později, než jsem slíbil. A byl jsem delší -> viz blog.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.