Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
<< Agáta hledá práci | Anna Karenina >>
Zuzana Lapčíková, Hana Litterová
Alžběta a Salomena
Premiéra: 4.12.2014
Dramaturgie: Helena Michková, Martin Kubran. Scéna: Pavel Knolle. Kostýmy: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudba: Zuzana Lapčíková. Choreografie a režie: Hana Litterová.
Poslední uvedení: říjen 2015.
Poslední uvedení: říjen 2015.
Hana Tomáš Briešťanská, Zuzana Lapčíková, Klaudia Bitererová / Markéta Habalová, Emilia Vuorio / Barbora Bielková, Jiří Pištěk, Marie Durnová, Petr Bláha, David Kaloč, Michal Bumbálek, Jana Štvrtecká, Roman Blumaier, Adam Sojka / Martin Svobodník, Luděk Mrkos / Martin Segeťa...
Autorský činoherně-pohybový projekt, komorní osobní příběh na pozadí skutečných dějinných událostí. V přebohaté rodině, zatížené dědičnou chorobou, všichni muži zemřeli, zůstal jediný postižený bratr. A také jeho matka a dvě sestry. Jedna hezká a oblíbená, druhá nehezká a fyzicky postižená, matkou nemilovaná, která z touhy po lásce svede intrikou poddaného, za což je vlastní rodinou uvržena do vězení. Rodina hledá řešení, jak připravit zavrženou dceru o majetek, dívce hrozí smrt. A pak se najednou zjeví šlechtic, který uvězněné z neznámého důvodu nabídne sňatek...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (7)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jan456 30 %
18.9.2015 | 210 hodnocení
+ souhlasím
Myslím, že by si měli tvůrci ujasnit, zda chtějí inscenovat balet či činohru. Problémem je i fakt, že divák nestíhá sledovat video projekce, baletní čísla a souběžně s tím činoherní vstupy. Vše v jeden čas. Bez programu člověk nemá šanci pochopit oč ve hře jde, protože se stále jen vypočítájí statky rodiny, popřípadě počítají hrnce a talíře rodiny. Hudba přehlušuje všechny výstupy, takže hercům není ani rozumět. Po baladách od Z. Lapčíkové to pro mě bylo celkem zklamání,
Cindy.92 50 %
18.5.2015 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Procenty hodnotím hlavně odvahu za to, že se inscenátoři vrhli na takovýto projekt. Nevím, jestli je to tím, že nejsem nikterak zdatná v "čtení" baletního vyjádření, ale já bez výše popsaného děje v divadle ani nepochopila o čem se hrálo. Briešťanská mi nevadí, ale připadá mi, že všude hraje stejně bláznivé postavy (což zde bylo zjevně trefné). Baletní soubor nemohu dobře ohodnotit, protože taneční vystoupení navštěvuji hodně málo. Vyloženě mi bylo líto herců jako je Blumaier a Bláha, kteří mohli raději sedět pěkně doma v teple. Blumaier ani nepromluvil a Bláha hned na začátku "zemřel"...
Eva123 70 %
9.2.2015 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Představení bylo něco mezi melodramem, baletem a hrou se zpěvy. Protože jsem seděla v první řadě, mohla jsem se nejvíc obdivovat pěti šikovným hudebníkům, kteří plynule střídali hru až na 6 nástrojů. Až o přestávce jsem přišla na to, že v rozmnoženém papíru s obsazením, které rozdávaly uvaděčky, je na druhé straně obsah hry (což bylo nutné, jinak by člověk nepochopil o co jde). Líbilo se mi, jak všichni neustále vyjmenovávali jména všech statků, které patří rodu Smiřických. Marie Durnová recitovala moc pěkně. Zuzana Lapčíková stihla nejen hrát na dva klavíry, ale občas přitom i zpívala.
Candie254 50 %
7.2.2015 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Nevím, jak to zhodnotit. Pro mě to zůstalo na půli cesty. Podle mě to měli udělat vyloženě jako balet s písněmi anebo to více rozpracovat jako činohru a vyvarovat se dlouhým výčtům majetků a dalších citací. Dobrá hudba a zpěv, ale místy to bylo až moc nazvučené. Zaujala mne Hana Briešťanská, netušila jsem, že je tak kvalitní zpěvačka.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.