Studio Saint Germain
Mohamed Kacimi
Svatá země
Premiéra: 15.3.2009 | host|1:30x
Překlad: Jan Tošovský. Scéna: Jana Špalová. Kostýmy: Aneta Grňáková. Hudba: Myko, Igor Orozovič. Režie: Lucie Málková.
Po derniéře v klubu Rock Café inscenace ještě několikrát uvedena v produkci Divadla Unlimited na scéně A studia Rubín.
Poslední uvedení: říjen 2018 (na scéně A studia Rubín).
Po derniéře v klubu Rock Café inscenace ještě několikrát uvedena v produkci Divadla Unlimited na scéně A studia Rubín.
Poslední uvedení: říjen 2018 (na scéně A studia Rubín).
Týna Průchová, Eva Salzmannová / Alena Štréblová, Ondřej Pavelka, Igor Orozovič, Tomáš Krejčíř / David Steigerwald
Naléhavý text zabývající se problematikou našeho vztahu k válkám v dalekých zemích. V obleženém městě se dívka Ímán stará o kocoura Ježíše, kterému cizí voják zlomil packu, když mu skočil na tank. Kolem vybuchují bomby a padají domy, ale nikoho už to nezajímá. Smrt je příliš všední a slova jako Bůh či vlast tu znějí jako nadávka...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (15)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
12.8.2012 | 1599 hodnocení
+ souhlasím
Snaha hru stůj co stůj odlehčit u mě způsobila nemožnost vcítit se do ní nejen během představení, ale i po něm. Na druhou stranu tato koncepce nebyla samoúčelná, sloužila jako příprava na jeden opravdu silný moment, na nějž jen tak nezapomenu. Je to ale dostatečné ospravedlnění?
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Prochazka 100 %
23.10.2015 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Nejúžasnější představení, které jsem kdy viděl. Má obsah a v Rubínu zvolili i úžasnou minimalistickou formu pro toto představení. Obsazení a výkony herců jsou úžasné. Odlehčení hry Ondřejem Pavelkou v určitých momentech spíše celou atmosféru dramatizuje a v jiných momentech umožňuje citlivějšímu divákovi předchozí dramatické či tragické okamžiky "rozdýchat". Výkon Týny Průchové je nezapomenutelný. Hru jsem viděl již 2x. Na rozdíl od většiny současných představení není tato hra o zábavě, ale o uvědomění si a prožití tragédie lidí, která se nedaleko od nás právě nyní odehrává.
Jirkan 70 %
27.11.2014 | 564 hodnocení
+ souhlasím
27.11. 2014: Poměrně zajímavá hra (a dá se nad ní ještě hodně přemýšlet). Říkal jsem si, jaké by to bylo bez těch "komických vsuvek". Je to trochu naše povaha zlehčovat i ty nejvážnější situace, tak proč ne. Navíc ta poslední vsuvka neuvěřitelně podtrhla celý děj = zafungovala. Možná je to v Rubínu tentokrát moc stísněné,ale to nemá zde na mé hodnocení vliv. Hvězdou dnešního večera je Týna Průchová.
Lucilla 70 %
16.6.2014 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Silna hra, zbytecne rusena komickymi vstupy. Ovsem A.Streblova byla velmi presvedciva.
Eviik 70 %
19.4.2014 | 288 hodnocení
+ souhlasím
Silné představení, které ovšem trochu ruší vtipné vsuvky Ondřeje Pavelky.
Lentilie 80 %
31.1.2014 | 63 hodnocení
+ souhlasím
85% Čišela z toho tak těžká atmosféra, že ji ani cirkusové vstupy nedokázaly odlehčit. Když člověk žije v okupaci, těžko se s tím smiřuje a ještě těžší je vidět dobré a zlé. Při v stupu vás prošacují a když představení skončí, je vám úzko - chcete rychle na vzduch. Vynikající představení, jen velmi náročné na prožitek.
Ryhop 60 %
6.4.2011 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Poněkud nepřesvědčivý rozjezd, pro mě osobně dost rušivé vstupy "mimo hru". Postupně gradující atmosféra jednoduchého příběhu z válkou zničené země, obývané postavami, které už ztrácejí prostor pro elementární projevy lidskosti.
Citát hry: "orient, to jsou samý koule a žádnej mozek". Možná nepříliš politicky korektní, ale v době, kdy se v evropských zemích schyluje k zakazování pohybu psů, protože urážejí muslimy, přestává být pro politickou korektnost místo. Ne, tohle už se netýká hry samé, ale přeberte si to sami...
Citát hry: "orient, to jsou samý koule a žádnej mozek". Možná nepříliš politicky korektní, ale v době, kdy se v evropských zemích schyluje k zakazování pohybu psů, protože urážejí muslimy, přestává být pro politickou korektnost místo. Ne, tohle už se netýká hry samé, ale přeberte si to sami...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.