Tygr v tísni
<< Oresteia | Ostrov, kde rostou housle >>
Ovidius, Martin Hýča, Jan Nebeský
Orfeus
Premiéra: 9.9.2017. Překlad předlohy: Ferdinand Stiebitz. Dramaturgie: Martin Hýča. Scéna: Petra Vlachynská, Jan Nebeský. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Jan Šikl. Choreografie: Václav Kuneš & kol. Režie: Jan Nebeský.
Inscenace pod širým nebem na ostrově Štvanice vzniklá ve spolupráci se souborem 420PEOPLE.
1:15x | Poslední uvedení: září 2017 (v Praze), červen 2018 (na zájezdě).
Inscenace pod širým nebem na ostrově Štvanice vzniklá ve spolupráci se souborem 420PEOPLE.
1:15x | Poslední uvedení: září 2017 (v Praze), červen 2018 (na zájezdě).
David Prachař / Saša Rašilov, Lucie Trmíková, Zuzana Herényiová, Alena Krivileva, Václav Kuneš, Filip Staněk...
Inscenace inspirovaná Ovidiovými „Proměnami“ a dalšími antickými a orfeovskými texty. Orfeus, „pěvec zrozený bohy“, úpí nad dvojí ztrátou své ženy Eurydiky. Jeho umění obdivuje celý svět: Vzrostlé kaštany přišly, topoly přišly, i kamínky z Vltavy vyskákaly, aby si poslechly Orfeovy písně. Jen jeho milá zůstává v říši stínů...

inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
(zadáno: 6.10.2017, počet hodnocení: 1639)
+ přínosný / zajímavý komentář
Druhý rok Antické Štvanice dostal „alternativnější“ rozměr. Nebyla nastudována antická hra, ale Ovidiovy texty, navíc v interpretaci J. Nebeského. S venkovním prostorem ostrova se pracovalo méně než v loňské Oresteii, takřka celé představení probíhalo na jednom místě. Ovidiovy texty byly cíleny k současnosti, L. Trmíková s D. Prachařem je jedinečně a výrazně interpretovali. Výprava dle očekávání, ve stylu Nebeského inscenací. Zdařilá hudba. Pohyb performerů uskupení 420PEOPLE byl velmi efektní; jestli měl přinést i myšlenkovou nadstavbu, zůstává otázkou...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček 60 %
(zadáno: 18.5.2020, počet hodnocení: 290)
přínosný / zajímavý komentář
55%
záznam
Chápu více jako taneční performanci a divadelní experiment, než jako plnoprávné divadelní představení. Samozřejmě jde v první řadě o emoce, ty "patřičné" se ale zřejmě nedostavily ve správném počtu nebo pořadí.
záznam
Chápu více jako taneční performanci a divadelní experiment, než jako plnoprávné divadelní představení. Samozřejmě jde v první řadě o emoce, ty "patřičné" se ale zřejmě nedostavily ve správném počtu nebo pořadí.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.