Zpráva

120 dnů Sodomy
vydáno: 3.10.2014
Divadelní gang Depresivní děti touží po penězích v premiérovém představení 7. a 8. 10. oživuje skandální text božského Markýze de Sade 120 dnů Sodomy. Téma Markýze de Sade totiž není jen koitus, orální sex, anální sex, 69, oro-anální sex, deepthroat, misionář, kovbojka, obrácená kovbojka, fist, double fist, přidušování, cévkování, swingers, bukkake, sendvič, vláček, kruh přátel, bondáž, sex machine, mumifikace, mezirasové spojení, zlatý déšť, kaviár, sadismus, masochismus, zoofilie, nekrofilie, pedofilie, gerontofilie, fetišismus, exhibicionismus, voayerství, latex, obětování či kanibalismus.

Téma Markýze de Sade je mnohem víc...

Leadership, či followship?

Markýz žije mezi námi, žije v nás samých a nejvíce se vyžívá v manažerských pozicích. Loví v kalných vodách teambildingových meetingů, pod rouškou nevinných leadershipových školení ovládá životy a duše svých obětí – zaměstnanců. Zapomeňte na zámek v horách a věznění středověkého rázu: dnešní Sade má na sobě oblek od Armaniho a místo bičíku v ruce laserové ukazovátko. HR má zvládnuté dnes stejně dobře jako v osmnáctém století – a s PR už mu pomůžou Depresivní děti.

„Sadistické chování jako komplex je ve společnosti obecně neakceptovatelné,“ vysvětluje režisér představení Jakub Čermák motivaci, proč dnes inscenovat právě toto kontroverzní dílo. „Ale v životě přitom denně narážíme na společenské mechanismy fungující na základě podřízenosti a nerovnováhy. Nejvýrazněji se projevují v ovzduší větších firem a nadnárodních korporací se specifickou firemní kulturou vyznačující se novodobými rituály jako teambuildingová školení, videokonference či kurzy leadershipu. Dovedeme-li tyto rituály, samy o sobě obsahující mnoho prvků absurdního divadla, do krajnosti, zjistíme, že dokonale korespondují s brutalitou Sadova románu.“

Premiéra představení proběhne 7.10.2014 v rámci festivalu ...next wave/ příští vlna... v prostorách nově otevřeného divadelního sálu Venuše ve Švehlovce. „Depresivní děti vždy nějakým způsobem pracovaly s využitím prostoru a jeho hranicemi. Sál Venuše s výraznými architektonickými prvky ve směru site-specific nabízí skutečně široké možnosti využití,“ dodává Jakub Čermák.

Inscenace rozhodně nebude diváky šetřit, co se černého humoru týká. I přes kontroverzní téma svádějící k senzacechtivosti se ovšem připravte na propracovaný umělecký tvar, který konzervativní divák rozhodně snadno nevstřebá...