Zpráva
Román Maxe Frische Homo Faber je považován za jedno z nejzajímavějších děl německy psané poválečné literatury. Jako českou premiéru ho v nastudování režiséra Davida Šiktance uvede v sobotu 22. dubna ústecké Činoherní studio.
Walter Faber (Martin Finger) je typ člověka, jehož racionalita a intelekt jasně převažují nad emocemi. Rozkol nastane, když potká dívku Sabeth (Marie Štípková); toto setkání mu navždy změní život. „Přestože titulní postavou je muž, hra je i o ženách. Správně bych měl říct: O mužích a o ženách; právě tím je naprosto současná a navýsost aktuální. Svým způsobem zábavná, i smutná. Ostatně, jako život sám,“ charakterizuje ji autor divadelní adaptace Karel František Tománek.
Martin Finger, který se po letech vrací na prkna Činoherního studia a patří dnes mezi nejobsazovanější české filmové a televizní tváře, k tomu dodává: „V dnešní spíše povrchní a zjednodušující době je zázrak, když se můžeme zaobírat tak kvalitním textem, který srozumitelně, zdánlivě jednoduše, ale s velkou hloubkou a empatií otevírá základní otázky: smysl žití, vina, trest, odpuštění, touha po porozumění.“
Režisér David Šiktanc vysvětluje svoje inspirace při výběru látky: „Homo Faber patřilo do okruhu textů, s nímž mě Činoherní studio oslovilo. K románu Homo Faber jsem se v té době vracel podruhé. A zatímco napoprvé, zhruba před pěti lety, ke mně nijak nehovořil, najednou jsem byl zcela oslněný nejen příběhem, ale způsobem Frischova myšlení a psaní.“
Do dalších rolí obsadil David Šiktanc herce ze souboru Činoherního studia Martu Vítů, Annu Fišerovou, Jana Plouhara, Matúše Bukovčana a Lukáše Černocha. Autorem scénické hudby je stálý spolupracovník Činoheráku Ondřej Švandrlík (Zkrocení zlé ženy či My děti ze stanice ZOO). Jan Štěpánek navrhl scénu, která se opírá o jednoduchost a minimalistické prvky. O kostýmy se postarala Juliána Kvíčalová.
zdroj zprávy: Petr Kuneš
Walter Faber (Martin Finger) je typ člověka, jehož racionalita a intelekt jasně převažují nad emocemi. Rozkol nastane, když potká dívku Sabeth (Marie Štípková); toto setkání mu navždy změní život. „Přestože titulní postavou je muž, hra je i o ženách. Správně bych měl říct: O mužích a o ženách; právě tím je naprosto současná a navýsost aktuální. Svým způsobem zábavná, i smutná. Ostatně, jako život sám,“ charakterizuje ji autor divadelní adaptace Karel František Tománek.
Martin Finger, který se po letech vrací na prkna Činoherního studia a patří dnes mezi nejobsazovanější české filmové a televizní tváře, k tomu dodává: „V dnešní spíše povrchní a zjednodušující době je zázrak, když se můžeme zaobírat tak kvalitním textem, který srozumitelně, zdánlivě jednoduše, ale s velkou hloubkou a empatií otevírá základní otázky: smysl žití, vina, trest, odpuštění, touha po porozumění.“
Režisér David Šiktanc vysvětluje svoje inspirace při výběru látky: „Homo Faber patřilo do okruhu textů, s nímž mě Činoherní studio oslovilo. K románu Homo Faber jsem se v té době vracel podruhé. A zatímco napoprvé, zhruba před pěti lety, ke mně nijak nehovořil, najednou jsem byl zcela oslněný nejen příběhem, ale způsobem Frischova myšlení a psaní.“
Do dalších rolí obsadil David Šiktanc herce ze souboru Činoherního studia Martu Vítů, Annu Fišerovou, Jana Plouhara, Matúše Bukovčana a Lukáše Černocha. Autorem scénické hudby je stálý spolupracovník Činoheráku Ondřej Švandrlík (Zkrocení zlé ženy či My děti ze stanice ZOO). Jan Štěpánek navrhl scénu, která se opírá o jednoduchost a minimalistické prvky. O kostýmy se postarala Juliána Kvíčalová.
zdroj zprávy: Petr Kuneš
Další zprávy
Individuální pandemie Clémenta a Laury. V MeetFactory vzplane Oheň Marie Pourchet.
(MeetFactory, 9.5.2024)
Vzlet na konci května představí premiéru inscenace Kytice, my homeland, která vychází z textů K. J. Erbena. Hlavní roli matky ztvární Michal Kern.
(Vzlet, 9.5.2024)
Nová inscenace Naivního divadla zavede diváky až do dalekého pohoří Himálaj
(Naivní divadlo Liberec, 6.5.2024)
Brněnská nezávislá divadla
(2.5.2024)