Zpráva

Muzikál Evita podruhé v Praze
vydáno: 17.2.2015
Ve čtvrtek 19. února uvede divadlo Studio DVA ve spolupráci s The Really Useful Group Ltd. London premiéru světového muzikálu EVITA. V režii Ondřeje Sokola hlavní ženskou roli nastudovala současná hvězda českého muzikálového nebe Monika Absolonová, která vystupuje bez alternace. Po jejím boku se objeví Karel Roden coby prezident Perón. O svém temperamentu v roli Che přesvědčí Peter Strenáčik. Legendární písně z dílny Tima Rice a Andrew Lloyd Webbera s českými texty Michaela Prostějovského zazní v podání živého orchestru pod vedením Kryštofa Marka.

V České republice se jedná teprve o jeho páté uvedení. Do Prahy se vrací po dlouhých patnácti letech. Tvůrci slibují strhující příběh, vášnivou Argentinu a geniální hudbu. Muzikál, který dobyl svět (EVITA byla skutečně uvedena na všech kontinentech vyjma Antarktidy), pojednává o životě Evy Perónové, manželky argentinského diktátora Juana Peróna, od samých začátků přes dobu její největší slávy až do její smrti.

Plně zpívané libreto si žádá výborný pěvecký, herecký a pohybový projev. Titulní roli znalci považují za jednu z nejtěžších v žánru. Broadwayská diva Patti LuPone si po letech nebrala servítky: „Evita je nejhorší zkušeností mého života. Prořvala jsem se partem, který musel být napsán mužem, co nenávidí ženy.“ Monika Absolonová nijak neoponuje: „EVITA je pro mě zatím hudebně nejnáročnější projekt. Když jsem ji poprvé slyšela, měla jsem strach, že si melodie nemůžu zapamatovat a naučit se je. Naštěstí teď jsem se jimi už prokousala. Jako spousta lidí jsem znala krásné melodické linky známých písní Don´t Cry For Me Argentina a You Must Love Me, ale to je opravdu jen malá část EVITY.“

Příběh o vášni, moci a lásce pojí fiktivní postava jménem Che. Tento výraz je slangovým oslovením „kámo“. V některých realizovaných verzích byl oblečen podle revolucionáře Guevary, se kterým ovšem nemá nic společného. Hře slouží jako vypravěč, nekompromisní kritik a svědomí Evy. „S takhle pěvecky náročnou rolí jsem ještě neměl tu čest. Jak se v divadelních kruzích říká: ´v podstatě neslezu z jeviště´,“ říká o své roli Peter Strenáčik.

A na závěr jej doplňuje režisér Ondřej Sokol: „Tenhle muzikál je opravdu hodně náročný, Andrew Lloyd Webber si s ním pohrál a udělal takovou operu v popovém balení. Ale všichni se opravdu snaží pracovat co nejlépe a výsledek je moc působivý.“

Do konce sezony je naplánováno pouhých 13 repríz, na které zbývají poslední volné vstupenky. Právě dnes (17. února) jdou do prodeje nové podzimní termíny.

zdroj zprávy: Tomáš Přenosil