Divadlo Bez zábradlí
<< Mnoho povyku pro nic | Orchestr Titanik >>
Vojtěch Mašek, Marek Šindelka, Michal Nohejl, Kryštof Pavelka
Okupace
Premiéra: 28.11.2022 | 1:30x
Dramaturgie: Kryštof Pavelka. Výprava: Jozef Hugo Čačko. Hudba: Daniel Šubrt. Režie: Adam Skala.
Poslední uvedení: duben 2023 (v Praze), květen 2023 (na zájezdě).
Poslední uvedení: duben 2023 (v Praze), květen 2023 (na zájezdě).
Pavel Batěk, Kryštof Bartoš / Jan Řezníček, Dan Kranich / Vladimír Pokorný, Karel Heřmánek ml., Sara Sandeva / Veronika Lapková, Zdeněk Žák, Jevgenij Libezňuk, Michal Kročil
Divadelní podoba oceňovaného českého filmu. Komedie, ze které zamrazí. Normalizace. Na jevišti okresního divadla se uprostřed noci koná generální zkouška nové hry na motivy Fučíkovy „Reportáže psané na oprátce“. Atmosféra je napjatá. Nejen, že představení zřejmě nedopadne dobře, členové ansámblu mezi sebou navíc mají zjevně nevyřízené účty. Zničehonic se na jevišti zjeví důstojník okupační armády. Je opilý, chce svým nedobrovolným hostitelům prodat erární kanystr benzínu. A hlavně má žízeň. Tahle noční zkouška se protáhne...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 50 %
30.12.2022 | 578 hodnocení
+ souhlasím
45% - Komediální výstupy v inscenaci působí výrazně lépe, než jakékoli vážnější - napětí a tlak se bohužel nedaří budovat tak přesvědčivě, a to bez ohledu na podařené herecké výkony, které podávají pánové Heřmánek, Žák, Batěk a Pokorný. Sara Sandeva za nimi bohužel výrazně zaostává a z celé inscenace tak zůstává především poněkud útrpný pocit.
Michal Novák 30 %
28.12.2022 | 1159 hodnocení
+ souhlasím
Je to pro autorskou verzi podpásové, ale porovnejme: Film mrazivá, prostorem sevřená, zajímavě stylizovaná absurdní groteska, polemické zamyšlení nad zbabělostí a odvahou (silné herectví a nakažlivá hudba k tomu), působí to i velice divadelně... K. Pavelka a A. Skala nevytváří jevištní repliku filmu, vydali se vlastní cestou, na níž neuhlídali žánrové rozkročení. Ledabyle vytěžují, redukují, posilují komediální vyznění. Některému překrucování nerozumím už vůbec. Leze z toho hipsterský úšklebek nad „předpodělaností“, ale tehdy (rozuměj za normalizace) strach byl metoda. V tomto směru nejvíce zaujme ztvárnění postavy Ředitele Zdeňkem Žákem.
Helena Grégrová 60 %
6.12.2022 | 1696 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nejen pro prostředí divadelního zákulisí, do nějž je děj zasazen, byl film pro jevištní zpracování de facto předurčen. Také specificky vyhrocená situace, která postupně obnaží leccos z minulosti, demaskuje charaktery i míru osobní odvahy jednotlivých postav, nabízí zajímavé herecké příležitosti. Těch nejlépe využili Zdeněk Žák, Karel Heřmánek ml. a Kryštof Bartoš. Inscenace je možná až příliš rozkročena mezi groteskními a vážnými tóny, některé pasáže pak nevyzní s patřičnou intenzitou. Zejména závěr samotný na mě působil zbytečně rozmlženě smířlivě, potenciál příběhu naznačuje cestu k podstatně mrazivějšímu vyústění.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Adam Zelinka 10 %
12.12.2022 | 243 hodnocení
+ souhlasím
Pravděpodobně nejhorší představení, které jsem kdy měl tu čest zhlédnout. A to jsem ho viděl zadarmo. Tuto inscenaci s naprostou absencí nápadu, nulovou režií a neskutečně trapným humorem zachraňovala akorát délka osmdesáti minut. Lidé odcházeli během představení, já jsem zůstal, neboť mě zajímalo, jestli to může být ještě horší. A bylo. Chudák Batěk, že se na tom musel podílet. Jako jediný připomínal herce. Ačkoliv v této by hře by propadl i ten nejlepší herec. Prý to měla být komedie, ale já jsem se nezasmál ani jednou. Možná že se nám tvůrci snažili i předat nějaká moudra o době po roce 68, ale stejně jako v otázce humoru, selhali.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.