Divadlo Bolka Polívky

Garderobiér

Premiéra: 1.2.2005
Koprodukční inscenace Divadla Bolka Polívky a Štúdia L+S Bratislava.
Překlad: Alexandra Ruppeldtová, Věra Šedá. Výprava: Peter Čanecký. Hudební spolupráce: Juraj Bartoš a orchestr Bratislava Hot Serenaders. Texty písní: Milan Lasica. Úprava a režie: Roman Polák.
Poslední uvedení: leden 2015.
Drama z divadelního prostředí v čase války. Divadelní společnost, jíž dominuje téměř despotický Sir, prožívá zdánlivě běžný divadelní den. Členové souboru se připravují na večerní představení Krále Leara, garderobiér Norman žehlí košile, půvabná Irene leští královskou korunu, vyčerpaný Sir je u konce svých sil...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Bolka Polívky
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
67 %
67131000

Volby

Hodnocení (13)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír10  80 %
(zadáno: 12.1.2015, počet hodnocení: 374)
přínosný / zajímavý komentář
Slovensko českou koprodukci, kde jsou slyšet oba jazyky, jsem dosud neviděl, a zároveň mě potěšilo, že tyto řeči spolu dokonale souzní i 25 let po rozdělení obou zemí. Herecká esa večera, B. Polívka a M. Lasica, předvádí umění, které je hodno pravých mistrů. Svým přirozeným talentem k načasování humorných situací však zbytečně neupozaďují vážný tón mnoha pasáží. Krása Harwoodova textu ovšem spočívá hlavně v důvěryhodném tragikomickém obrazu divadla během jednoho večera, v průběhu reprízy Shakespearovy hry, jež divákům umožňuje nahlédnout do nelehkého života divadelníků za druhé světové války.
Xcepek  70 %
(zadáno: 17.10.2013, počet hodnocení: 552)
přínosný / zajímavý komentář
Shlédnuto 14.10.2013 ve Studiu DVA. Představení mě víceméně nezklamalo, ale od takových hereckých es jsem přesto čekal víc - zejména E. Vášáryová neměla co hrát, že by chyba režie? Seděl jsem ve 2. řadě a na mě až moc často byla slyšet nápověda, hra tak byla místy nesourodá, rozpačitá.
Víc mě zasáhl Garderobiér v Divadle v Celetné.
DivadloBezZabran  40 %
(zadáno: 15.10.2013, počet hodnocení: 6)
přínosný / zajímavý komentář
Viděli jsme ve Studiu Dva v Praze. Zásadním bodem inscenace je absence režie. Přijde mi, že představení je jaksi nesourodé, celky nenavazují a charaktery k sobě nelnou. Hlavně mě překvapilo, že mezi Normanem a Sirem nefungoval téměř žádný vztah a občasné impro etudy působily jaksi nepatřičně a to málo, co si herci vztahově vybudovali, hned zbourali. A pak asi největší kámen úrazu, ačkoliv z toho nerad někoho obviňuji, tak představení bylo odehráno na půl plynu, na půl hlasu. Seděli jsme cca uprostřed sálu a slyšeli jsme tak ze 60% s našpicovanýma ušima. Herecky perfektní, koncepčně ne.
Dr.mvdr  80 %
(zadáno: 6.2.2011, počet hodnocení: 86)
přínosný / zajímavý komentář
Brilantní Milan Lasica...
Petikakika  80 %
(zadáno: 19.10.2017, počet hodnocení: 61)
Janka4  70 %
(zadáno: 18.11.2016, počet hodnocení: 32)
Floyd11  70 %
(zadáno: 25.1.2016, počet hodnocení: 40)
Kraval  30 %
(zadáno: 17.11.2014, počet hodnocení: 40)
Powstalec  60 %
(zadáno: 22.11.2013, počet hodnocení: 111)
Tootsie  80 %
(zadáno: 19.11.2013, počet hodnocení: 19)
Fedorocko  70 %
(zadáno: 11.3.2013, počet hodnocení: 570)
Víťa84  70 %
(zadáno: 20.3.2011, počet hodnocení: 79)
Josef28  70 %
(zadáno: 27.11.2010, počet hodnocení: 33)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.