Divadlo Letí

Tomáš Dianiška

Den závislosti

Premiéra: 19.4.2018. Dramaturgie: David Košťák. Výprava: Lenka Odvárková. Hudba: Ondřej Dědeček a citace. Režie: Jan Holec.
1:35x


„Totálně romantickej sci-fi mindfuck“ na motivy života a díla Philipa K. Dicka, jenž svými díly inspiroval několik kultovních filmů (12 opic, Blade Runner, Matrix, Věčný svit neposkvrněné mysli apod.), ale své slávy se sám nedožil. Píše se rok 2082. Doba pokročila a technika se již naučila nahradit téměř každou složku našeho každodenního života. Philipovi ale přesto něco dost zásadního chybí. Jeho životní láska Eva, kterou nenahradí ani ta nejvíc sexy androidka s autenticky chlupatýma nohama. Je zážitková agentura Minority možným způsobem, jak v její blízkosti strávit víc času, nebo jde jen o pokročilejšího nástupce Slevomatu...?
14!
Divadlo Letí
Hodnocení inscenace
Redakce
63 %
Uživatelé
65 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Pavel Širmer 50 %
Lukáš Holubec 70 %
Jan Pařízek 70 %
aktivovat hlídání nových termínů
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 60 %
(zadáno: 4.12.2018, počet hodnocení: 1543)
přínosný / zajímavý komentář
Tomáš Dianiška je plodný a právem ceněný autor, jeho schopnost uchopit výsek reality a vytvořit z něj svébytný vesmír je obdivuhodná. K "all inclusive Dianiškovi" však patří i specifický smysl pro humor, který je pro mě ve svých krajních polohách už za hranou. A přesně to se stalo ve Dnu závislosti, konkrétně na "nejnižší úrovni reality" - drogovém večírku superhvězd. To je však jen nejvýraznější projev podstatného rysu celé inscenace - upřednostnění vtipu před sdělením. Dost možná to je ale čistě můj problém (ano, na party se mnou nebývá zábava), takže zajděte na Štvanici a bavte se.
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 25.9.2018, počet hodnocení: 1516)
přínosný / zajímavý komentář
T. Dianiška se nechal inspirovat nejen dílem Philipa Dicka, ale i jeho životem. Odkazy na sci-fi příběhy byly vtipně parafrázovány a občas se vynořovala nenásilná kritika tužeb a preferencí současníků. Především šlo ale o postižení údělu a složitého vnitřního světa člověka se syndromem disociace. Promyšlená fabule se bohužel ukázala jako překombinovaná a při inscenování se neodhalily pasáže, které místo přínosu k tématu přinesly znepřehlednění. Nebylo snadné vyvážit míru nadsázky, v tomto ohledu tvůrci a herci naopak obstáli. Navzdory rozpačitějšímu výsledku počin budí sympatie.
Lukáš Holubec 70 %
(zadáno: 21.5.2018, počet hodnocení: 594)
přínosný / zajímavý komentář
Trio hravých chlapců (Tomáš Dianiška, David Košťák a Jan Holec) stvořilo mimořádně komediálně zdařilou inscenaci. Přestože je příběh promyšlený (ostatně stejně jako jeho předloha, film Věčný svit neposkvrněné mysli), je upozaděno poselství právě nepřebernou škálou vtipů, groteskních situací, či typických Dianiškových retro odkazů. Z účinkujících dostal nejvíce prostoru vyřádit se Richard Fiala a nikdo jiný by nebyl lepší volbou. Své role dobře zvládli i Kamila Trnková a Tomáš Kobr. Jen hlavní "dvojpostava" na mne příliš nezapůsobila. Rozhodně je ovšem v Letí k vidění příjemně ulítlá inscenace.
Jan Pařízek 70 %
(zadáno: 25.4.2018, počet hodnocení: 745)
přínosný / zajímavý komentář
Povedené spojení života a díla Philipa K. Dicka do jednoho funkčního příběhu s celou řadou odkazů na slavné sci-fi filmy a také na spoustu kultovních věcí z 80. let. Je to zajímavé, vtipné i dojemné. Jen, alespoň pro mě, též trochu natahované a místy překombinované. Občas se střídají skvělé a slabší momenty a byť mě to celkově zaujalo, nemohu tvrdit, že by mě to zcela strhlo. Jinak potěší hudební doprovod a z hereckého hlediska výborná K. Trnková, v několika menších rolích pak také R. Fiala. Myslím, že kdokoli, jenž má alespoň trochu rád dílo tohoto autora, nebude zklamán.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Ester_L 30 %
(zadáno: 2.6.2019, počet hodnocení: 78)
Jahodovej_kefír 80 %
(zadáno: 2.2.2019, počet hodnocení: 67)
Alienable 80 %
(zadáno: 19.9.2018, počet hodnocení: 19)
Aněs 70 %
(zadáno: 2.5.2018, počet hodnocení: 51)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.