Divadlo v Řeznické

Hannelore K.

Pomluva

Premiéra: 10.1.2011. Úprava: Luba Skořepová. Dramaturgie: Yvetta Srbová. Výprava a režie: Jana Podlipná.
1:15x | Poslední uvedení: červen 2013.


Monodrama o životě francouzské královny Marie Antoinetty tak, jak se o něm v učebnicích nedočtete.


inscenace již byla stažena z repertoáru

Luba Skořepová - významné umístění v anketě portálu i-divadlo.cz v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon roku 2011
Divadlo v Řeznické
Hodnocení inscenace
Redakce
74 %
Uživatelé
65 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 70 %
(zadáno: 2.5.2012, počet hodnocení: 1543)
přínosný / zajímavý komentář
Po César a Drana u mě další úspěch Luby Skořepové, věrohodně prezentovaný zajímavý text, skvělé.
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 12.4.2012, počet hodnocení: 1498)
přínosný / zajímavý komentář
65%. Obsazení Luby Skořepové do monodramatu o Marii Antoinettě (popravené v necelých čtyřiceti letech) ve mně předem vzbudilo nedůvěru. Text má nemálo úskalí (problematické zacházení s tématem, v některých ohledech nešťastná stavba atd.), částečně se je však podařilo zakrýt. Vliv na to mělo i dobré režijní uchopení, hlavní zásluhu však přikládám právě L. Skořepové. Herečka se nesnadného úkolu zhostila obdivuhodně, hrála s mimořádným nasazením a s vitalitou pro její věk skoro neuvěřitelnou. Celkově působivá inscenace s mnoha vtipnými momenty i několika dojímavými pasážemi.
Jan Pařízek 70 %
(zadáno: 31.10.2011, počet hodnocení: 742)
přínosný / zajímavý komentář
Rozhodně velmi dobrý výkon Luby Skořepové, zvláště vezmeme-li v úvahu v kolika letech stále takto skvěle hraje. Ale i přes silný závěr nemohu říci, že by mě hra celkově nějak více strhla a proto zůstávám "pouze" u tohoto hodnocení. Nicméně stále se dle mého názoru jedná o hru jejíž shlédnutí se určitě vyplatí.
Jiří Landa 80 %
(zadáno: 24.2.2011, počet hodnocení: 2858)
přínosný / zajímavý komentář
Neuvěřitelné! L. Skořepová po celou dobu pětasedmdesáti minut nesleví z energického nasazení, kterým do představení vstupuje. Autorka jakoby jí psala hru přímo na tělo (možná tomu tak bylo). Herečka se dovede suverénně pohybovat v různých polohách od tragična, přes jímavější pasáže až k humorným scénám. Oceňuji i práci režisérky J. Podlipné. Na inscenaci je vidět, že má promyšlenou pohybovou strukturu a světelný design podtrhující vyznění textu. Vrcholem je úžasně vymyšlený závěr. L. Skořepová se představuje ve vynikající formě.
Helena Grégrová 80 %
(zadáno: 24.2.2011, počet hodnocení: 1377)
přínosný / zajímavý komentář
S obdivuhodnou neúnavnou energií svede při "převyprávění" příběhu Marie Antoinetty Luba Skořepová namíchat koktejl rozličných diváckých emocí - od smíchu a pousmání přes příjemné dojetí až po mrazení v zádech a mírný sebezpyt. Volám "Bravo!" a doporučuji všem tento osvěžující zážitek.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Dave 80 %
(zadáno: 14.2.2019, počet hodnocení: 83)
Jenda.matousek 40 %
(zadáno: 23.9.2011, počet hodnocení: 321)
přínosný / zajímavý komentář
no, co si budeme nalhávat, luba skořepová je sice ve svých 88(!!) letech opravdu úžasná a skvělá, ale s kvalitou hry toho bohužel moc nesvede, proto některé pasáže působí až trapně a křečovitě, protože prostě není co hrát, celý osoud M. Antoinetty mi přijde málo nosný a postavený spíše na bulvárních momentech. oceňuji, že divadlo v řeznické a samotná herečka chtějí dát příležitost mladým dramatikům, ale tak kvalitu je třeba hlídat a přál bych této dámě, aby si mohla ještě zahrát v něčem lepším
Furciferka 70 %
(zadáno: 18.5.2011, počet hodnocení: 243)
Jirkan 70 %
(zadáno: 17.5.2011, počet hodnocení: 564)
přínosný / zajímavý komentář
17.5.2011: Tohle je dáma, která Vás nabije energií po náročném pracovním dni. Moc se mi u ní líbí (v této inscenaci) vážné polohy. Ocenit musím práci se světlem, která zde dělá hodně. Vyvrcholení inscenace též velmi zdařilé. Text hodně popisný (dějepisný), na něm by se dalo více pracovat a ještě více ho "polidštit", základ má dobrý. Pak by inscenace více vyzněla jako životní osud (příběh) s kapkou pikantností, ironie a sebekritičnosti a ne dějepisná průprava.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.