Divadlo Viola

Jak se co dělá

Premiéra: 20.3.2012. Výprava: Ivana Brádková. Hudební spolupráce: Petr Mandel. Režie: Tomáš Vondrovic.
1:50 | Poslední uvedení: prosinec 2014.


Další večer věnovaný dílu Karla Čapka. Výběr je tenokrát sestavený z jeho rozmanitých prací, které dokáží potěšit i rozesmát. Autor se zamýšlí nad vznikem anekdot, nad osobitou poezií pražské periferie či nad praštěným divadelním světem, který se od jeho dob až tak nezměnil. Nadčasové texty dokazují, že ani řádka z autorova originálního humoru lety nezestárla a nevyčichla...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Viola
Hodnocení inscenace
Redakce
67 %
Uživatelé
70 %
7021000
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 70 %
Pavel Širmer 70 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 60 %
(zadáno: 21.9.2012, počet hodnocení: 1548)
přínosný / zajímavý komentář
Výběr textů přednášených Carmen Mayerovou mi přišel dost problematický a u posledního jsem se už musel nutit, abych aspoň částečně udržel pozornost.

Ovšem Jak se dělá divadlo v podání Petra Kostky byl absolutní divácký zážitek, který bych si s chutí kdykoliv zopakoval.
Jiří Landa 70 %
(zadáno: 21.9.2012, počet hodnocení: 2862)
přínosný / zajímavý komentář
C. Mayerová sice Čapkovy nejrůznější úvahy interpretovala velmi dobře, v její společnosti je navíc prostě tak nějak příjemně, nicméně texty samotné nebyly dramaturgicky šťastně vybrány. Možná by bylo lepší na závěr první části zařadit nějaký fejeton či povídku. Vrcholem večera byla ovšem druhá část, v níž P. Kostka neskutečným způsobem interpretoval Čapkovo pojednání „Jak vzniká divadelní hra.“ Ano, tomu se bez přehánění říká mistrovství.
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 15.6.2012, počet hodnocení: 1552)
přínosný / zajímavý komentář
65%. Divadlo navázalo na vydařený pořad Poslední fejeton, v němž P. Kostka předčítal z Čapkových textů. Ve druhém večeru mají diváci další možnost si připomenout (či objevit) autorovu moudrost a kultivovanost. První polovina patří C. Mayerové, která obstojně interpretuje autorovy zajímavé úvahy na různá témata. Vrcholem večera a mnohem silnějším zážitkem je však druhá polovina, v níž P. Kostka přednáší jediný delší text „Jak vzniká divadelní hra“. Z hercova mistrného podání je opět cítit pochopení, v neposlední řadě i schopnost výborně pointovat Čapkův stále živý a velmi vtipný humor.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Vladimír10 70 %
(zadáno: 12.11.2013, počet hodnocení: 357)
přínosný / zajímavý komentář
Petr Kostka předčítá Čapkovu úvahu o vzniku divadelní inscenace s humorem sobě vlastním. Má pro tyto texty zjevný cit a pochopení. Druhá polovina se tak stala alfou i omegou celého literárního večera. Ukázky Carmen Mayerové v první části byly naopak značně nesourodé. Někteří diváci nebyli bohužel schopni udržet alespoň elementární míru pozornosti. Režisér se snažil natáhnout délku představení samostatnými dobovými hudebními proklady. Toto ovšem zdržuje účinkující v jejich projevu. Mně, ale na první pohled i oběma hercům, tyto zdlouhavé hudební pasáže vadily.
Mr.ego 70 %
(zadáno: 12.11.2012, počet hodnocení: 64)
přínosný / zajímavý komentář
Zprvu poněkud monotónní, ale druhá část v podání Petra Kostky rozhodně stojí za poslech

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.