Divadlo Viola

Consuelo de Saint-Exupéry, Jitka Škápíková

Život jako smršť

Premiéra: 25.4.2013. Překlad předlohy: Šárka Belisová. Scéna: Ivo Žídek. Kostýmy: Ivana Brádková. Hudba: Emil Viklický. Režie: Lída Engelová.
1:35


Teprve sto let po smrti věhlasného autora „Malého prince“ byla odhalena existence rukopisu, který napsala jeho manželka Consuelo de Saint-Exupéry. Nazvala ho „Paměti růže“, protože právě ona byla inspirací této problematické květiny z nejoblíbenější pohádky všech dob. Ačkoli slavný spisovatel mnohokrát napsal, že na jejich vzájemné lásce postavil svůj život, skutečnost byla překvapivě mnohem komplikovanější...
Divadlo Viola
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
69 %
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Jiří Landa 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 60 %
(zadáno: 12.5.2014, počet hodnocení: 1405)
přínosný / zajímavý komentář
Ke scénáři i realizaci lze vznést drobné výhrady. Souhlasím se zde prezentovanými názory, že k živé T. Medvecké by se více hodil jiný herec, lépe naplňující představu o svobodomyslném Exupérym. Divák by mohl odejít zasažen intenzivněji, inscenace má však i přesto velkou hodnotu ve zprostředkování, je v dobrém slova smyslu edukativním divadlem. Ne každý se totiž dostane k přečtení knihy „Paměti růže“, plné nepříliš známých faktů o Exupérym a jeho složitém vztahu s manželkou.
Jiří Landa 60 %
(zadáno: 3.4.2014, počet hodnocení: 2807)
přínosný / zajímavý komentář
Režisérka L. Engelová má většinou šestý smysl na obsazení zdánlivě nesourodých hereckých dvojic. Ovšem i výjimky potvrzují pravidlo, což se stalo v případě této inscenace. Jestliže je T. Medvecká jako vždy plně profesionální a snaží se divákům co nejprecizněji předat leckdy až velmi překvapivé podrobnosti ze života spisovatele Saint-Exupéryho a jeho ženy Consuelo, na základě jejíž knihy inscenace vznikla, M. Hofmann zůstává ve strnulé poloze a chvílemi působí dojmem, že ho tato tématika vlastně ani moc nezajímá. Oba výkony se tak mezi sebou doslova bijí, čímž je vnímání celku značně oslabeno.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Monulinka 70 %
(zadáno: 14.4.2017, počet hodnocení: 320)
přínosný / zajímavý komentář
Tak ten chlap byl pěkně na zabití! Velmi zajímavá hra svým obsahem, forma částečného scénického čtení mi vůbec nevadila, herci hráli i tak docela dost a hlavně pěkně. Obsazení možná trochu překvapivé, ale dle mého funguje dobře. Spokojenost.
Plšík 60 %
(zadáno: 29.10.2016, počet hodnocení: 330)
přínosný / zajímavý komentář
65%
Lucilla 70 %
(zadáno: 19.3.2015, počet hodnocení: 207)
přínosný / zajímavý komentář
Dialogy svizne, prekvapive zabavne, herecky zvladnute velmi dobre. Ctene pasaze me osobne ani nerusily. Ja odchazela spokojena, T.Medvecka tradicne vyborna (s kazdou roli ji obdivuju vic a vic :) ), M.Hofmann ji byl rovnocennym partnerem, jeho podani Exuperyho mi plne vyhovovalo.
Eviik 70 %
(zadáno: 18.3.2015, počet hodnocení: 260)
přínosný / zajímavý komentář
Život spisovatele a letce Exupéryho očima jeho ženy Consuelo. Hra je zábavná (možná až nečekaně vtipná) a poučná zároveň. Herci text částečně čtou, což mě osobně nerušilo, i když je pravda, že pasáže odehrané zpaměti měli větší švih. Oba herci přesto odvádí velmi dobrou práci. Nepřišlo mi, že by byl Martin Hofmann strnulý. Naopak, k postavě Exupéryho mi jeho herecký projev sedl.
Heeder 70 %
(zadáno: 12.6.2014, počet hodnocení: 36)
Lucianna 70 %
(zadáno: 15.3.2014, počet hodnocení: 39)
přínosný / zajímavý komentář
Oba herci výborní, hlas Viktora Preisse ze záznamu příjemný, hra zajímavá, poučná, zábavná. Zpočátku se mi zdálo, že se příliš zabíhá do detailů, scény se stále opakují a nepřinášejí už nic nového, oproti tomu konec mi přišel dost rychlý. V úvodu bylo sděleno, že se jedná o rukopis, proto mě čtení textů z papírů nepřekvapilo, ale druhou polovinu, kdy již herci textů využívali minimálně, jsem si užila několikanásobně více.
Vladimír10 70 %
(zadáno: 21.2.2014, počet hodnocení: 341)
přínosný / zajímavý komentář
Kdyby oba účinkující projevili snahu a celou hru se naučili nazpaměť, nemusela by působit ve výsledku roztříštěně. Protagonisté stále pobíhají od jednoho portálu ke druhému, protože právě tam stojí židle, na nichž jsou položeny texty. Dramatické momenty ze života slavného spisovatele následně nemají tu správnou šťávu a jsou zbytečně statické. Zabíhání do přílišných podrobností je v tomto žánru též poněkud nepatřičné. Konec představení je hodně strmý a neočekávaný. Taťjana Medvecká si však představení zjevně užívá a vkládá do role celé své já. U jejího partnera tomu tak bohužel není.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.