Divadlo MA

Don Giovanni: Génius, či zločinec?

Premiéra: 7.8.2023 | 1:05x
Podle her Alexandra Sergejeviče Puškina „Kamenný host“ a „Mozart a Salieri“ a podle hry Davida Samojlova „Starý Don Juan“ (v překladu Milana Dvořáka). Výprava: Jana Chamlarová. Hudba: Evgeny Sharogradskiy a citace. Choreografie: Marianna Arzumanova, Jaroslav Tůma, Štefan Radačovský. Režie: Marianna Arzumanova.
Inscenace vycházející především z Puškinových děl („Kamenný host“ a „Mozart a Salieri“) a z veršované hry Davida Samojlova „Starý Don Juan“. Postavu tohoto archetypálního svůdníka vykreslovala napříč stoletími celá řada vynikajících umělců včetně Moliéra, Puškina nebo Mozarta. Dokážete si představit člověka, který by položil život za silný a opravdový milostný okamžik? Kolik takových lidí existuje a jaká úskalí přináší setkání s nimi? Kdo je Don Giovanni? Génius, či zločinec? Není nic bohatšího, plnějšího a rozmanitějšího než vztah mezi mužem a ženou...
Divadlo MA
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
70 %
7011000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu

Volby

Hodnocení (2)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  60 %
14.8.2023 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
55%. Scénář, sestavený z více zdrojů, spojuje motivy spjaté s Donem Giovannim, přičemž osud prostopášníka končícího v pekle je zasazen do rámce vztahu Mozarta a Salieriho. Krátká stopáž nedovoluje dostat se v motivech hlouběji než k pouhým zmínkám, někteří z herců nemají možnost charaktery rozehrát (např. postava Salieriho je již v Puškinově předloze zjednodušena neblaze). V jednotlivých scénách režisérka kombinuje více přístupů. Užité moderní prvky překvapují, jejich různorodost může i nemusí divákovi vyhovovat. Hereckým akcím nechybí náboj a v dovedně využitém prostoru kolem umělé jeskyně lze pod širým nebem strávit příjemný večer.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
MartinB  70 %
9.8.2023 | 126 hodnocení
+ souhlasím
Příjemnému hodinovému představení občas trochu padalo tempo. Zajímavé prolínání dvou dějových linek docela rozbila rádoby vtipná vložka z rozhlasu v nemocnici, kterou jsme v kontextu hry s ostatními diváky úplně nepochopili. Režisérka poměrně umně pracovala se všemi podlažími vily. Herci byli tradičně velmi dobří a přesvědčiví (u některých by to ale chtělo aspoň trochu přidat na hlase). Výborně fungovala dvojka Salieri / Mozart (O. Král / P. Kolman).

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.