Městské divadlo Brno [Hudební scéna]

Ráj

Premiéra: 8.2.2020. Dramaturgie: Klára Latzková. Scéna: Christoph Weyers. Kostýmy: Andrea Kučerová. Choreografie: Michal Matěj. Dirigenti: Dan Kalousek, Josef Javora. Režie: Stanislav Moša.
2:30


3. díl hudební trilogie „Osudová komedie“. Fantasy muzikál z blízké budoucnosti, kdy náš svět ovládnou hned dva nelidské fenomény – novodobé technologie zastoupené roboty a záhadná mimozemská civilizace, která je v našem světě orientovaná pouze onou moderní technikou (roboty). Čtyřicet let poté, co na naší zemi došlo k záhadné katastrofě a lidstvo se ve svém vývoji ocitlo celá staletí zpět, se zestárlý bývalý klavírní virtuóz Ruden potkává s chlapcem, jenž v troskách města náhodou objeví funkční klavír. Chlapec se do záhadného nástroje zamiluje a s nadšením i s velkou Rudenovou pomocí se jej v průběhu svého dospívání naučí ovládat. A není mezi mladými sám, kdo svůj talent zúročí v umění, jež nás lidi od nepaměti fascinuje...
Městské divadlo Brno
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
53 %
5331000
Hodnocení redakce
Michal Novák 70 %
aktivovat hlídání nových termínů
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení (4)

HODNOCENÍ REDAKCE:
Michal Novák 70 %
(zadáno: 6.4.2020, počet hodnocení: 1067)
přínosný / zajímavý komentář
Trilogie ideově inspirovaná Dantovým opusem je završena až nečekaným způsobem. Autorská dvojice Merta – Moša předvídá apokalypsu? Anebo jde o razantní pojmenování světa blízce budoucího, světa okleštěných svobod a manipulace shůry. Děje se tak skrze mnohé metaforické konotace a za doprovodu hudby, která překvapí nádhernou baladičností. A pokud dojde na její žánrové rozkročení, stále si Mertova kompozice zachovává vnitřní logiku. Fascinující je obsazení skutečného robota do inscenace (stylizovaného do podoby Daniela Rymeše) :) – je to hodně děsivá figura. Po úpravě volá vstupní expozice nebo „role“ bytostí z Univerza. 75 %
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Candie254 10 %
(zadáno: 1.3.2020, počet hodnocení: 207)
přínosný / zajímavý komentář
Díky bohu, že tato trilogie končí... Pozitivem byly pouze pěvecké výkony herců. Příběh opravdu slabý, přestože se snažil o velký přesah. Měla jsem pocit, že se mluvit začalo až v druhé půlce, první se skládala z nasebe nenavazujících písní, hluchých míst a tanečních výstupů...Opravdu si přeji, aby MdB začalo zase uvádět klasické muzikály a ne tyhle experimentální příšernosti.
Svazák 60 %
(zadáno: 28.2.2020, počet hodnocení: 22)
Brtník 90 %
(zadáno: 27.2.2020, počet hodnocení: 39)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.