NaDřeň production

Nezemřela jsem... ze života Evy Olmerové

Premiéra: 7.9.2013. Dramaturgie: Daniela Šteruská. Scéna: Martin Černý. Kostýmy: Denisa Dovalová. Hudební spolupráce: Miloš Offenbartl. Choreografie: Zuzana Pokorná. Režie: Zuzana Dovalová, Yvona Balašová.
2:25 | Poslední uvedení: rok 2014.


Původní muzikál inspirovaný životem fenomenální české zpěvačky, za doprovodu jejích největších hitů. Svérázná umělkyně udivovala své okolí nadáním a hudební genialitou, originálním humorem i tragikomickými životními peripetiemi. Její spletitý osud byl ovlivněný despotickými zásahy komunistické moci, fatálními milostnými kolizemi a následnou sebedestrukcí stimulanty a alkoholem. Příběh plný bolesti, nešťastných lásek, neuvěřitelně velkého talentu i osobitého životního přístupu...


inscenace již byla stažena z repertoáru

v anketě portálu i-divadlo.cz:
Zuzana Dovalová - významné umístění v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon roku 2013
Hodnocení inscenace
Redakce
53 %
Uživatelé
58 %
5841000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 50 %
Michal Novák 40 %
Veronika Boušová 70 %
Volby

Hodnocení (7)

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Landa 50 %
(zadáno: 17.11.2013, počet hodnocení: 2864)
přínosný / zajímavý komentář
45% Sympatický pokus o muzikál. Výsledek ovšem zůstává s přízviskem pokus, poněvadž se autorce a zároveň režisérce a herečce Z. Offenbartl-Dovalové nepodařilo inscenaci vystavět tak, aby byla divácky zajímavá a přitažlivá. Možná měla režii přenechat někomu osvědčenějšímu a ještě více zapracovat na postavě E. Olmerové (aniž bych snižoval její nasazení). Celku také uškodila neoriginální a jednoduchá choreografie. Z herců bych jednoznačně vyzdvihl I. Jirešovou, jíž muzikály svědčí mnohem víc než činohra. A poněvadž se nejedná o studentské představení, obsazení P. Kutheila do role Otce nechápu.
Michal Novák 40 %
(zadáno: 4.11.2013, počet hodnocení: 1025)
přínosný / zajímavý komentář
Sám sobě vším není zrovna dobrá metoda pro inscenování, jakkoli je Zuzana Ofenbartl Dovalová velkým talentem a tento muzikál pevně stojí na jejím výkonu. Co způsobilo rozporuplný výsledek? Velká slova, aniž řemeslně a s patřičnou psychologií zvládnu vystavět libreto, zaštiťování se „a new musicalem“, ačkoli režie kupí jednu začátečnickou chybu za druhou a někteří herci jsou hodně slabí. Pokud se nehraje „o něčem“ a jen se na šňůru navazují korálky selektovaných výjevů ze života E.O., které si režie komplikuje exponovanými choreografickými prvky, může vzniknout karikaturní podívaná.
Veronika Boušová 70 %
(zadáno: 25.9.2013, počet hodnocení: 277)
přínosný / zajímavý komentář
75% - hodnoceno z 1. veřejné generálky, na které panovala ještě obvyklá nervozita. Muzikál s výrazně jazzovým nádechem staví na uměleckých hodnotách, které se promítají především do pěveckých a tanečních výkonů, choreografií a hudebního zpracování. Písně z repertoáru Evy Olmerové mají vesměs poetické a zajímavé texty, žádná klišé. Ostatní viz recenze.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Klarisa 60 %
(zadáno: 4.5.2014, počet hodnocení: 36)
přínosný / zajímavý komentář
Pěkné, ale ne dost abych šla znovu.
Jenda.matousek 60 %
(zadáno: 7.9.2013, počet hodnocení: 328)
přínosný / zajímavý komentář
6.9. veř. gen. (Bedn., Bošj., Trapl, Ruml, Klouček, Podl., Kotek) Hlavní výtka asi je, že při aranžích a interpretacích se z toho dost vytratil samotný odkaz Evy Olmerové. Podle mě se v osobě M. Bednářové nepodařilo najít dostatečně talentovanou a charismatickou interpretku. Je asi špatně, když Malé kotě a Sokolov válcují její písně. Nicméně po rozpačitém úvodu se děj rozjíždí a přijdou i silné okamžiky (Smíš, Den začíná krásně). Místy by chtělo vychytat hluchá místa, ale většinou má pomalejší tempo své opodstatnění. Dobré choreografie! Slušné libreto, které je srozumitelné a netrpí patosem.
Mora 30 %
(zadáno: 15.12.2013, počet hodnocení: 135)
Ala 80 %
(zadáno: 7.9.2013, počet hodnocení: 122)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.