NaDřeň production
Zuzana Dovalová
Nezemřela jsem... ze života Evy Olmerové
Premiéra: 7.9.2013 | 2:25
Dramaturgie: Daniela Šteruská. Scéna: Martin Černý. Kostýmy: Denisa Dovalová. Hudební spolupráce: Miloš Offenbartl. Choreografie: Zuzana Pokorná. Režie: Zuzana Dovalová, Yvona Balašová.
Poslední uvedení: rok 2014.
Poslední uvedení: rok 2014.
Zuzana Dovalová / Markéta Bednářová, Ivana Jirešová / Michaela Zemánková / Veronika Bošjaková, Tomáš Trapl / Petr Kutheil, Ondřej Ruml / Tomáš Savka, Štěpán Klouček / Radim Pátek, Renáta Podlipská / Leona Černá, Filip Kotek / Roman Tomeš...
Původní muzikál inspirovaný životem fenomenální české zpěvačky, za doprovodu jejích největších hitů. Svérázná umělkyně udivovala své okolí nadáním a hudební genialitou, originálním humorem i tragikomickými životními peripetiemi. Její spletitý osud byl ovlivněný despotickými zásahy komunistické moci, fatálními milostnými kolizemi a následnou sebedestrukcí stimulanty a alkoholem. Příběh plný bolesti, nešťastných lásek, neuvěřitelně velkého talentu i osobitého životního přístupu...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (7)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 50 %
17.11.2013 | 2973 hodnocení
+ souhlasím
45% Sympatický pokus o muzikál. Výsledek ovšem zůstává s přízviskem pokus, poněvadž se autorce a zároveň režisérce a herečce Z. Offenbartl-Dovalové nepodařilo inscenaci vystavět tak, aby byla divácky zajímavá a přitažlivá. Možná měla režii přenechat někomu osvědčenějšímu a ještě více zapracovat na postavě E. Olmerové (aniž bych snižoval její nasazení). Celku také uškodila neoriginální a jednoduchá choreografie. Z herců bych jednoznačně vyzdvihl I. Jirešovou, jíž muzikály svědčí mnohem víc než činohra. A poněvadž se nejedná o studentské představení, obsazení P. Kutheila do role Otce nechápu.
Michal Novák 40 %
4.11.2013 | 1115 hodnocení
+ souhlasím
Sám sobě vším není zrovna dobrá metoda pro inscenování, jakkoli je Zuzana Ofenbartl Dovalová velkým talentem a tento muzikál pevně stojí na jejím výkonu. Co způsobilo rozporuplný výsledek? Velká slova, aniž řemeslně a s patřičnou psychologií zvládnu vystavět libreto, zaštiťování se „a new musicalem“, ačkoli režie kupí jednu začátečnickou chybu za druhou a někteří herci jsou hodně slabí. Pokud se nehraje „o něčem“ a jen se na šňůru navazují korálky selektovaných výjevů ze života E.O., které si režie komplikuje exponovanými choreografickými prvky, může vzniknout karikaturní podívaná.
Veronika Boušová 70 %
25.9.2013 | 277 hodnocení
+ souhlasím
75% - hodnoceno z 1. veřejné generálky, na které panovala ještě obvyklá nervozita. Muzikál s výrazně jazzovým nádechem staví na uměleckých hodnotách, které se promítají především do pěveckých a tanečních výkonů, choreografií a hudebního zpracování. Písně z repertoáru Evy Olmerové mají vesměs poetické a zajímavé texty, žádná klišé. Ostatní viz recenze.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Guildenstern 60 %
7.9.2013 | 395 hodnocení
+ souhlasím
6.9. veř. gen. (Bedn., Bošj., Trapl, Ruml, Klouček, Podl., Kotek) Hlavní výtka asi je, že při aranžích a interpretacích se z toho dost vytratil samotný odkaz Evy Olmerové. Podle mě se v osobě M. Bednářové nepodařilo najít dostatečně talentovanou a charismatickou interpretku. Je asi špatně, když Malé kotě a Sokolov válcují její písně. Nicméně po rozpačitém úvodu se děj rozjíždí a přijdou i silné okamžiky (Smíš, Den začíná krásně). Místy by chtělo vychytat hluchá místa, ale většinou má pomalejší tempo své opodstatnění. Dobré choreografie! Slušné libreto, které je srozumitelné a netrpí patosem.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.