Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo]

Lhář

Premiéra: 23.6.2023 | 1:40x
Překlad: Vladimír Mikeš. Úprava a dramaturgie: Jaroslav Jurečka. Scéna: Martin Chocholoušek. Kostýmy: Simona Rybáková. Hudba: Štěpán Krtička a citace. Pohybová spolupráce: Pierre Nadaud. Režie: Aminata Keita.
Klasicistní komedie s archetypem lháře. Mladík z provinční univerzity se po návratu do Paříže snaží získat pozornost dam „pohádkami“ o svých válečných úspěších, bohatství a vzdělanosti. Bohužel se do svých intrik začne rychle zaplétat a když ve své sebestřednosti splete jméno dívky, kterou svádí, dostává se do úzkých...
Národní divadlo Brno
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
79 %
79141000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
24.10.Čt19:00vstupenky
25.10.10:00Zadáno pro školy. Případná volná místa uvolňujeme do prodeje nejdříve měsíc před představením.
30.11.So17:00vstupenky
24.10.Čt19:00 vstupenky
25.10.10:00 
Zadáno pro školy. Případná volná místa uvolňujeme do prodeje nejdříve měsíc před představením.
30.11.So17:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (14)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Divačka z Brna  100 %
28.4.2024 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Lhář je skvělé představení. Viktor Kuzník je i když ještě velmi mladý, už teď PAN herec. Kuzníkův Durant je i když lhář, tak strašně milý a sympatický chlapík, že nelze ho nemít rád. Dokázal bezchybně i velmi dlouhé monology. Skvěle mu sekundují i ostatní, hlavně pan Blahuta. Např. scéna s pistolemi je perfektně sehraná. I pan Grygar jako pan Geront byl přesvědčivý a dobře zahraný. Scéna je jako z Pařížského metra, i sem pan Kuzník přihodil pár svých pohybových kreací, za které ho obdivuji. Hudba byla vybrána také naprosto skvěle. Viděla jsem představení již 2x a pokaždé to byl velký zážitek. Děkuji NdB.
Kozel  80 %
8.4.2024 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Běžte na Kuzníka, dokud je ještě v Brně. Moc dlouho tady podle mě nevydrží.
Mirek555  60 %
4.2.2024 | 18 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Režijní pojetí mě neoslovilo. Je třeba ocenit výkon Viktora Kuzníka.
J.anek  90 %
29.12.2023 | 499 hodnocení
+ souhlasím
Stanice Bastille pařížského metra, kam inscenátoři Lháře umístili, umožňuje dodržet jednotu místa, času a děje a ještě naznačuje, že lhaní je Dorantovou Bastilou, vězením, ze kterého není úniku. Všechny aktualizace jsou náramně invenční a chytré. Komedie musí být aktuální, jinak je jalová.
Kuzníkův Durant je při vší prolhanosti sympaťák. Skvěle fungují kompulzivní pohyby, které jej ve stresu uklidňují. Jeho lži se naprosto přesvědčivě rodí před divákovýma očima a jsou dokonale věrohodné. Každé gesto je promyšlené a pomáhá nám pochopit zoufalství člověka, který se bojí být sám sebou, protože by to nemuselo stačit. Co může být aktuálnější!
Janis  70 %
28.11.2023 | 292 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě aktualizovaná komedie ve verších, výborná hudba, scéna i kostýmy a především výborné herecké výkony. Zmínit chci hlavně Viktora Kuzníka, který mě dnes svým výkonem skoro ohromil, a dál rovněž skvělého Jana Grygara a také M. Slámu.
Petikakika  60 %
6.11.2023 | 95 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nebol to môj šálok kávy, ALE naozaj krásna scénografia, výborná hudba a klobúk dole pred výkonom V. Kuzmíka, takže vo výsledku pekných 65%
Emanuelka  100 %
26.10.2023 | 7 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výborně aktualizovaná komedie, při které se člověk baví od začátku do konce. Vynikající Viktor Kuzník v hlavní roli celé představení podává úžasné jak činoherní tak pohybové výkony. Nápaditá scéna, výborné kostýmy Simony Rybákové inscenaci dodávají třešničku na dortu.
Klára Tesařová  70 %
22.8.2023 | 120 hodnocení
+ souhlasím
75 %
Režie Aminaty Keity zobrazuje, co s člověkem dělá nedostatek sebevědomí. Kombinace extrémního tlaku okolí spolu s povrchností vytváří absenci vlastního názoru. Z Doranta Viktora Kuzníka znějí jen prázdná gesta. Kupí pak báje a lži jednu na druhou jako svůj obranný mechanismus. Je zábavné pozorovat vedlejší role, protože každá jinak interaguje s Dorantem posednutím, blábolením výmyslů. Jeho sluha Cliton Martina Slámy vzhledově vypadá, jako kdyby vypadl z filmu Matrix. Otec Doranta Geront v podání Jana Grygara symbolizuje zhoubu všech rodičů myšlenku, že když zplodili potomka, tak mají automaticky právo na vnuka či vnučku.
JirkaS  100 %
3.7.2023 | 368 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Komedie o tom, že lhát je umění. Tvůrci Národního divadla Brno projevili obdivuhodnou dramaturgickou odvahu, když sáhli po neznámé téměř 400 let staré komedii od autora, který se u nás objevuje spíše vzácně. Najít klíč k jejímu inscenování se pokusili v přenesení děje do současného pařížského metra, v zakomponování moderních prvků a současné hudby a v kombinaci současných a dobových kostýmů (které jsou skvělé). A ono to všechno vzájemně dokonale ladí! Těžko bych mohl být nadšenější! Heroický výkon V. Kuzníka, skvělý překlad V. Mikeše, kombinace klasiky a moderny, to vše z tohoto kousku činí nezapomenutelný zážitek. Děkuji! /29.6.2023/
Diva.la.se  90 %
24.6.2023 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Stromae, verše, tanec, rap
subjektivně (jak jinak): svěží, upovídané, ale ne únavně, umně vtipné, opět obrovský obdiv Viktoru Kuzníkovi
šla bych určitě znovu, bavilo!
9/10
Davez  70 %
9.5.2024 | 106 hodnocení
Aneta Věžníková  60 %
9.5.2024 | 111 hodnocení
Amalthea  60 %
25.12.2023 | 43 hodnocení
Korin  90 %
10.9.2023 | 4 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.