Tygr v tísni
<< 1913 | Deník 1974-1989 >>
Alfred Döblin, Marie Nováková
Berlín Alexanderplatz
Premiéra: 8.3.2019. Překlad románu: Kamila Jiroudková. Výprava: Ivana Kanhäuserová. Hudba: Jan Hovorka, Marek Urbánek. Dramaturgie a režie: Ivo Kristián Kubák, Marie Nováková.
2:50
2:50
Michal Lurie, Kryštof Krhovják, Eva Josefíková, Dana Marková / Nataša Gáčová, Filip Kaňkovský, Petr Šmíd, Jan Hovorka, Marek Urbánek
Hudebně–scénická adaptace expresionistického románu, který se řadí mezi vrcholy německé meziválečné moderny. Berlín dvacátých let. Chór velkoměsta, tepající organismus, labyrint zvuků, rozhovorů a příběhů. Reklamní hesla, politické projevy, novinové titulky, úřední vyhlášky, písňové nápěvy, křik nemocných, cinkání tramvají, hluk strojů, tříštění sklenic, utrpení prasat na jatkách, vzdychání, palba, žrádlo, chlast a šepot smrti jako podhoubí bolavého příběhu dělníka a kriminálníka Franze Biberkopfa a radikalizace jeho národa...
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
77 %
Termíny představení
29.1. (Pá) 20:00
(VILA Štvanice)
celý program divadlaaktivovat hlídání nových termínů
(VILA Štvanice)
celý program divadlaaktivovat hlídání nových termínů
Chci vidět - přidat do seznamu
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Zábavka 90 %
(zadáno: 16.12.2019, počet hodnocení: 16)
přínosný / zajímavý komentář
V první půlce nastolena skvělá atmosféra. Druhá půle více činoherní. Naprosto parádní Filip Kaňkovský a taky výtečná Nataša Gáčová, hlavně v roli Evy v druhé půli. Herecky ale celé super. A hudebně dokonalé. Díky! Viděno 15.12.2019
Lusilda 80 %
(zadáno: 3.9.2019, počet hodnocení: 75)
přínosný / zajímavý komentář
Anotace sedí, v Berlíně 20. let to drsně tepe a herci jsou skvělí.
J.anek 90 %
(zadáno: 17.3.2019, počet hodnocení: 323)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
Inscenace je to luxusní. Drsná, vtipná, syrová. Průvodce příběhem a podsvětím velkoměsta je Kryštof Krhovják a je skvělý. Charizmatický, sarkastický, pobavený, a přece jaksi zvláštně účastný. A laskavý. Z Döblinova románu je ve Vile antické drama a je krutě současné. Je třeba o morálce tam, kde bychom ji nečekali. O krutosti, o marasmu, který nás pohlcuje. Z Berlína na Štvanici mi bylo zle, a přece se mi z něj nechtělo odejít. Nabízí rytmus, životní energii a parádní herecké výkony.