Počet komentářů: 0
Nový komentář

Zpráva z...
Městská divadla pražská

Jarní premiéry v Rokoku: David Grossman a Luchino Visconti
[27.2.2020]
Hned dvě premiéry se v březnu uskuteční v divadle Rokoko. První bude dramatizace bestselleru izraelského spisovatele Davida Grossmana Přijde kůň do baru s Jurajem Kukurou v hlavní roli a druhou divadelní verze Posedlosti, filmového scénáře italského režiséra Luchina Viscontiho.

V divadelní adaptaci Grossmanovy knihy, oceněné v roce 2017 prestižní Man Bookerovou cenou, se 6. března divákům poprvé představí Juraj Kukura jako stárnoucí stand-up komik Dovík Grunstein, který se během dvouhodinového vystoupení v baru na periferii nevýznamného města pokusí o nemožné: pobavit publikum a přitom se vyrovnat s vlastním životem. „Je to příběh jednoho pokleslého komika, ze kterého se stane člověk,“ řekl Juraj Kukura k inscenaci. Vedle Kukury obsadil režisér Martin Čičvák ještě Terezu Marečkovou.

O tři týdny později 28. března bude následovat premiéra Posedlosti. Film italského režiséra Luchina Viscontiho z roku 1943 je inspiroval román představitele tzv. americké drsné školy Jamese M. Caina Pošťák vždycky zvoní dvakrát. Snímek v době uvedení (1943) vyvolal skandál a do běžné distribuce se dostal až po skončení druhé světové války. V Rokoku v nastudování temného psychologického příběhu o milostném trojúhelníku hrají mileneckou dvojici Lucie Žáčková a Aleš Bílík. „James M. Cain stál u zrodu žánru drsných milostných příběhů. Jako básník vraždy a morálních důsledků viny plynoucí ze silného vášnivého milostného citu se soustředil na subjektivní psychologické pochody hrdinů, kteří se kvůli rozličným ambicím stále více zaplétají do osudové smyčky svého zločinu. Viscontiho scénář, z něhož jsme vycházeli v naší inscenaci Posedlosti, téma posunuje do osobitého zobrazení zklamané a zbídačené společnosti, determinované beznadějně pudovým a duchovně rozvráceným ovzduším. Inspirace drsnou školou leží spíše v rovině kritického pohledu na absurditu vnějškově zmanipulovaných mezilidských vztahů. Tak jako Viscontiho nás zajímají nikoli vítězové, ale poražení, krajní situace odhalující pravdu o člověku a pohled, který jde dál za realitu,“ uvedla dramaturgyně a autorka divadelní adaptace Simona Petrů. V režii Jakuba Šmída dále hrají Radim Kalvoda nebo Vojtěch Dvořák.

zdroj zprávy: Lucie Korbeliusová



Komentáře k tématu článkuPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.