Zpráva
Divadlo D21 se řítí do generálkového týdne. V pátek 13. ledna uvede Macbetha v režii mladého režiséra Michala Háby. Ten slibuje zajímavou podívanou a netradiční pojetí. K umocnění atmosféry jeho inscenace využívá taky autorské projekce Marka Brožka. Premiérový termín je už vyprodaný, divadlo ale zve na další reprízy.
Druhá premiéra sezony přináší příběh Shakespearova Macbetha nahlížený z úplně nových úhlů. Postaral se o to režisér Michal Hába a dramaturgyně Magdalena Frydrych Gregorová. Ti do titulní role obsadili Petra Pochopa, jemuž sekunduje čtveřice hereček – členky souboru Divadla D21 Kristýna Podzimková, Mariana Čížková a Stela Chmelová a Johana Schmidtmajerová j.h.
Dramatugyně Gregorová popisuje Macbetha takto: „Macbeth je vůdce. Macbeth je vítěz. Macbeth je pověrčivý. Macbeth je vrah. Macbeth je král. Macbeth je posedlý. Macbeth je zvíře. Macbeth je medvěd. Macbeth je mrtev. Ať žije Macbeth!“
Z jejího popisu je vidět, jak tvůrci přistupovali k inscenování klasického textu – hravě a s využitím slovních hříček jako medvěd – Macbeth. Nechali se inspirovat i japonskou variací na Macbetha – filmem Akiro Kurosawy Krvavý trůn. Minimalistické pojetí scény a kostýmů doplní autorské projekce vizuálního umělce Marka Brožka, který je s Hábou na stejné vlně. Hudba, která odráží rytmus klasikova verše, je dílem Jindřicha Čížka.
Pro Divadlo D21 to není první spolupráce s Michalem Hábou. V minulé sezoně inscenoval Hába vítěznou povídku projektu Otevřená kniha Čekání.
„Věříme, že spolupráce s Michalem Hábou pro naše divadlo rozhodně není poslední. Jeho způsob uchopení tématu je pro nás stále velice zajímavý a objevný,“ doufá Ilona Machová z Divadla D21.
Termín páteční premiéry Macbetha je už nyní vyprodaný. Další termíny lze ale už rezervovat na stránkách divadla: 17. ledna zbývá několik posledních míst, další repríza se odehraje 2. února.
zdroj zprávy: Divadlo D21
Druhá premiéra sezony přináší příběh Shakespearova Macbetha nahlížený z úplně nových úhlů. Postaral se o to režisér Michal Hába a dramaturgyně Magdalena Frydrych Gregorová. Ti do titulní role obsadili Petra Pochopa, jemuž sekunduje čtveřice hereček – členky souboru Divadla D21 Kristýna Podzimková, Mariana Čížková a Stela Chmelová a Johana Schmidtmajerová j.h.
Dramatugyně Gregorová popisuje Macbetha takto: „Macbeth je vůdce. Macbeth je vítěz. Macbeth je pověrčivý. Macbeth je vrah. Macbeth je král. Macbeth je posedlý. Macbeth je zvíře. Macbeth je medvěd. Macbeth je mrtev. Ať žije Macbeth!“
Z jejího popisu je vidět, jak tvůrci přistupovali k inscenování klasického textu – hravě a s využitím slovních hříček jako medvěd – Macbeth. Nechali se inspirovat i japonskou variací na Macbetha – filmem Akiro Kurosawy Krvavý trůn. Minimalistické pojetí scény a kostýmů doplní autorské projekce vizuálního umělce Marka Brožka, který je s Hábou na stejné vlně. Hudba, která odráží rytmus klasikova verše, je dílem Jindřicha Čížka.
Pro Divadlo D21 to není první spolupráce s Michalem Hábou. V minulé sezoně inscenoval Hába vítěznou povídku projektu Otevřená kniha Čekání.
„Věříme, že spolupráce s Michalem Hábou pro naše divadlo rozhodně není poslední. Jeho způsob uchopení tématu je pro nás stále velice zajímavý a objevný,“ doufá Ilona Machová z Divadla D21.
Termín páteční premiéry Macbetha je už nyní vyprodaný. Další termíny lze ale už rezervovat na stránkách divadla: 17. ledna zbývá několik posledních míst, další repríza se odehraje 2. února.
zdroj zprávy: Divadlo D21
Další zprávy
Východočeské divadlo Pardubice v příští sezóně uvede sedm premiér
(Východočeské divadlo Pardubice, 13.5.2024)
Individuální pandemie Clémenta a Laury. V MeetFactory vzplane Oheň Marie Pourchet.
(MeetFactory, 9.5.2024)
Vzlet na konci května představí premiéru inscenace Kytice, my homeland, která vychází z textů K. J. Erbena. Hlavní roli matky ztvární Michal Kern.
(Vzlet, 9.5.2024)
Nová inscenace Naivního divadla zavede diváky až do dalekého pohoří Himálaj
(Naivní divadlo Liberec, 6.5.2024)
Brněnská nezávislá divadla
(2.5.2024)