Zpráva
Soubor Tantehorse uvede pod kurátorským vedení Miřenky Čechové pokračování úspěšné série tanečního aktivismu Emergency Dances III. V premiéře 14. června a následných dvou reprízách 15. a 16. června se tentokrát zabývá tématem SEBE-VĚDOMÍ. Představí se tři díla, projekt Sádlo Ridiny Ahmedové, Mass Evy Staré a Passing Nikoly Križkové, které odlišnými formami hledají odpovědi na otázky, jak se pravdivě nalézat v současném světě a jak si zachovat vědomí vlastního já.
Kdo jsem opravdu já? Kým jsem v očích společnosti? Jak se můj vlastní obraz proměňuje v reakci na okolí? Je můj život opravdu můj, nebo jej žiji v závislosti na očekávání druhých? Jak mohu vnímat sebe sama v pravdivosti? Je realita, kterou žiji, ta, kterou žít chci? A mohu ji změnit? Jak odclonit zbytečnosti a nepotřebnosti a soustředit se jen na to zásadní? Jak jít a dojít k sobě samé? Na vlastní dech a pohyb v prostoru. Na cestu k vlastnímu středu.
Projekt Emergency Dances III. se měl v premiéře odehrát na podzim loňského roku. Místo živého vystoupení soubor před koncem roku uvedl speciální online verzi, ve které nabídl vhled do procesu tvorby doprovázený rozhovory Alice Koubové s tvůrkyněmi. I všechna tři živá uvedení nabídnou debatu po představení, do které se mohou zapojit i diváci. Tu bude moderovat filozofka performance Alice Koubová. Její postoj však není zaměřen na vysvětlování děl tvůrci samými, ale na povzbuzení divácké subjektivní zkušenosti a touze sdílet ji s ostatními. Koubová se táže po senzoricko-emocionálním zážitku, který samotným tvůrcům přináší odpověď na otázku, zda a v jakém rozsahu dílo doléhá na diváka a co si on z daného večera odnáší. Tento druh diskuze rozšiřuje divákův horizont o nové chápání tanečního díla.
„Snažíme se lidem, kteří nejsou běžnými diváky tanečního žánru, otevřít nový obzor porozumění a prožití díla, které není primárně narativní. Ukázat jim, že každý má potenciál k tomu, odnést si z tanečního díla hluboký osobní prožitek na základě vnitřní práce s určitým druhem uvolnění, oproštění a imaginace. Je to zvláštní druh ryzí emocionálně intuitivní zkušenosti. V živém kontaktu s tanečním dílem může divák nalézt až spirituálně terapeutický účinek,“ říká kurátorka série Emergency Dances Miřenka Čechová.
Projekt Sádlo Ridiny Ahmedové předcházel a zároveň navazuje na její úspěšný podcast, kterým odpovídá na otázku, jak si hledat cestu k vlastnímu tělu, které nenaplňuje standardy a očekávání druhých. Passing Nikoly Križkové je meditativním zastavením uvnitř chůze, oproštěním se od vnějších vlivů a soustředěným ponorem do sebe sama, postupujícím v čase a prostoru. Mass Evy Staré se zabývá vytvářením možností, jak nahlížet na sebe samu a na vlastní realitu a táže se, zda to, co právě žijeme, je nejlepší možnou variantou.
V posledních čtyřech letech se soubor Tantehorse zaměřuje na tvorbu projektů, které zpracovávají angažovaná témata, témata s kritickým apelem, ale i na dokumentární počiny. Tyto projekty vznikají v cyklech, trilogiích, jako dlouhodobé, edukativně-performativní nebo v kontinuálních dílech. Ať už se jedná o sérii Emergency Dances I., II., III. propojující tanec a aktivismus, doprovázený vedenými diskusemi s diváky, site-specific projekt !O!/ Family Therapy, který vznikal po dobu dvou let v Tantehorse divadelní laboratoři, zabývající se duševním zdravím a odehrál se v prostoru industriální Pragovky nebo o biografickou trilogii Invisible, dávají hlas neviditelným ženám.
Vstupenky:
14.6. 15.6. 16.6.
https://goout.net/cs/emergency-dances-iii/szfgmgr/
www.tantehorse.cz
www.palacakropolis.cz
zdroj zprávy: Jakub Urban
Kdo jsem opravdu já? Kým jsem v očích společnosti? Jak se můj vlastní obraz proměňuje v reakci na okolí? Je můj život opravdu můj, nebo jej žiji v závislosti na očekávání druhých? Jak mohu vnímat sebe sama v pravdivosti? Je realita, kterou žiji, ta, kterou žít chci? A mohu ji změnit? Jak odclonit zbytečnosti a nepotřebnosti a soustředit se jen na to zásadní? Jak jít a dojít k sobě samé? Na vlastní dech a pohyb v prostoru. Na cestu k vlastnímu středu.
Projekt Emergency Dances III. se měl v premiéře odehrát na podzim loňského roku. Místo živého vystoupení soubor před koncem roku uvedl speciální online verzi, ve které nabídl vhled do procesu tvorby doprovázený rozhovory Alice Koubové s tvůrkyněmi. I všechna tři živá uvedení nabídnou debatu po představení, do které se mohou zapojit i diváci. Tu bude moderovat filozofka performance Alice Koubová. Její postoj však není zaměřen na vysvětlování děl tvůrci samými, ale na povzbuzení divácké subjektivní zkušenosti a touze sdílet ji s ostatními. Koubová se táže po senzoricko-emocionálním zážitku, který samotným tvůrcům přináší odpověď na otázku, zda a v jakém rozsahu dílo doléhá na diváka a co si on z daného večera odnáší. Tento druh diskuze rozšiřuje divákův horizont o nové chápání tanečního díla.
„Snažíme se lidem, kteří nejsou běžnými diváky tanečního žánru, otevřít nový obzor porozumění a prožití díla, které není primárně narativní. Ukázat jim, že každý má potenciál k tomu, odnést si z tanečního díla hluboký osobní prožitek na základě vnitřní práce s určitým druhem uvolnění, oproštění a imaginace. Je to zvláštní druh ryzí emocionálně intuitivní zkušenosti. V živém kontaktu s tanečním dílem může divák nalézt až spirituálně terapeutický účinek,“ říká kurátorka série Emergency Dances Miřenka Čechová.
Projekt Sádlo Ridiny Ahmedové předcházel a zároveň navazuje na její úspěšný podcast, kterým odpovídá na otázku, jak si hledat cestu k vlastnímu tělu, které nenaplňuje standardy a očekávání druhých. Passing Nikoly Križkové je meditativním zastavením uvnitř chůze, oproštěním se od vnějších vlivů a soustředěným ponorem do sebe sama, postupujícím v čase a prostoru. Mass Evy Staré se zabývá vytvářením možností, jak nahlížet na sebe samu a na vlastní realitu a táže se, zda to, co právě žijeme, je nejlepší možnou variantou.
V posledních čtyřech letech se soubor Tantehorse zaměřuje na tvorbu projektů, které zpracovávají angažovaná témata, témata s kritickým apelem, ale i na dokumentární počiny. Tyto projekty vznikají v cyklech, trilogiích, jako dlouhodobé, edukativně-performativní nebo v kontinuálních dílech. Ať už se jedná o sérii Emergency Dances I., II., III. propojující tanec a aktivismus, doprovázený vedenými diskusemi s diváky, site-specific projekt !O!/ Family Therapy, který vznikal po dobu dvou let v Tantehorse divadelní laboratoři, zabývající se duševním zdravím a odehrál se v prostoru industriální Pragovky nebo o biografickou trilogii Invisible, dávají hlas neviditelným ženám.
Vstupenky:
14.6. 15.6. 16.6.
https://goout.net/cs/emergency-dances-iii/szfgmgr/
www.tantehorse.cz
www.palacakropolis.cz
zdroj zprávy: Jakub Urban
Další zprávy
Individuální pandemie Clémenta a Laury. V MeetFactory vzplane Oheň Marie Pourchet.
(MeetFactory, 9.5.2024)
Vzlet na konci května představí premiéru inscenace Kytice, my homeland, která vychází z textů K. J. Erbena. Hlavní roli matky ztvární Michal Kern.
(Vzlet, 9.5.2024)
Nová inscenace Naivního divadla zavede diváky až do dalekého pohoří Himálaj
(Naivní divadlo Liberec, 6.5.2024)
Brněnská nezávislá divadla
(2.5.2024)