Komentáře

Blog: Takhle snad ne!?

zpět na komentáře

Reakce na příspěvek:
Jiří Koula - 8.2.2013, 12:24:53
Re:
Dobrý den,
děkuji za opravdu věcnou a zcela korektní reakci, v níž jste se ubránila emocím i přesto, že já toho tak docela schopen nebyl. Smekám před Vámi, jste skutečná profesionálka, přesně jste odhadla smysl mého textu a ujištění o proaktivním řešení problémů mi naprosto stačí, dám ještě Vám a zbylým zúčastněným (tedy asi jen Anně Vrbové) prostor se vyjádřit, případně závěry této polemiky předat "nadřízeným místům", pokud jsem nějaká "vyplašil" a někomu zadělal na problémy, a budete-li chtít, jsem připraven tento blog stáhnout z veřejného prostoru, neboť pozbývá smyslu.

Poznámku o Valentýnovi jsem nejspíše napsal nešťastně, zřejmě jste ji pochopila tak, že je v NoD výjimkou ve smyslu, že při ní vznikají problémy, já měl ale na mysli, že je naopak "světlým bodem", totiž že zatímco při jiných inscenacích v NoD se občas operuje s nultou řadou a přístavky byť v místech s dosti zhoršenou viditelností, tak alespoň na mé repríze Valentýna bylo sice plno, nicméně se zároveň všichni bez problémů vešli. Nebyla to tedy výtka, nýbrž pochvala za perfektní organizaci byť v alternativním prostoru.

Souhlasím též s tím, že incident v MeetFactory nepadá jen na hlavu Anny Vrbové, ač je mi vlastně sympatické, že cítíc morální zodpovědnost za inscenaci jej na sebe vztáhla ve snaze chránit ostatní.

Ke Krushově veřejné i páně Vondruškově soukromé reakci se již nebudu nadále vyjadřovat, jednak z Vámi popsaných důvodů, jednak proto, že "velký třesk" mezi námi mají zřejmě na svědomí z většiny emoce, jež ovšem nemají čím relevantním přispět k diskusi.

Dovolil bych si jen na závěr polemizovat s tím, že koncepce "inkriminované inscenace" není problém. Vlastně Vás možná chápu. Hádám, že je "standardem", že třeba při tom Buzním kříži se prostě počítá s tím, že nultá řada a diváci namáčklí na zdi zkrátka budou, a promítne se to už do prodeje lístků (či počtu "bezlístkáčů"), kdy se kapacita nepočítá podle toho, kolik lidí si může sednout, ale rovnou podle toho, kolik lidí se reálně může vejít. A ono je to vlastně i docela logické vzhledem k cílovému publiku této inscenace.

Protože však scény, jež navštěvuji, jsou značně rozmanité, a těch "kamenných" je víc, je mi tohle východisko "v průměru" cizí, mé úvahy vycházejí z toho, že se divadlo řídí primárně kapacitou míst k sezení (ať jde o počet sedaček či součet šířek lavic)... To platí jak pro běžná kukátková divadla, tak pro některé menší scény. Nultou řadu a přístavky "ve výklenku za sloupem" pak chápu jako prostor k řešení mimořádných situací, nikoliv způsob, jak předem rozšířit "běžnou kapacitu sálu".

V případě inscenace Všechno nejlepší, Phoebe Zeitgeist! je tento "manévrovací prostor" výrazně omezen a může za to právě ona koncepce. Původně jsem myslel, že vůbec neexistuje, nyní jsem se dozvěděl, že tam máte řadu na stání (vědět o ní, nikdy bych tento blog nesepsal). Zde je pak nutno rozlišit to, co si pod pojmem "problém" představujeme.

Ona koncepce totiž způsobuje ten "problém", že rozdíl mezi "plně obsazenými místy k sezení" a "plně obsazeným sálem za využití všech možností" je ve srovnání s jinými inscenacemi docela malý (ač ne nulový, jak jsem tedy zřejmě mylně uvedl v blogu). Ovšem tento "problém" nemusí být nutně skutečným problémem, pokud do sálu není vpuštěno více lidí, než se vejde, a pokud je za těchto podmínek dostatečně komunikováno, že existuje řešení zdánlivého "problému přebývajícího diváka". Je-li splněna první podmínka a už ne druhá, pak máte pravdu v tom, že na vině není primárně koncepce, nepříjemnosti jdou za organizací v sále v tom konkrétním okamžiku.

To jste však slíbila napravit a já nemám důvod Vám nevěřit, děkuji za všechny budoucí diváky a inscenaci přeji mnoho úspěchů.

Autor příspěvku:

Název příspěvku:


Text příspěvku:



Kontrola proti spamu: opište následující kód čtyřinuladevětsedmosm

Zobrazit náhled příspěvku


Pravidla slušné diskuse a korektního vedení blogu