Depresivní děti touží po penězích
<< Naši furianti | Trójanky >>
Jakub Čermák & kol.
Nebeský hlas
Premiéra: 26.11.2018 | prostor 464 °C | 1:30x
Barokně-minimalistická inscenace. „Koule, hrdlo, srdce. Obětovali byste svoje varlata, abyste se mohli stát světovou superstar? A co kdybyste je obětovali a stejně se superstar nestali? A co když jste žena a varlata vůbec nemáte, máte co obětovat? A jste vůbec ochotni k oběti? Opera je mrtvá. Orfeus je mrtvý. Jediný český kastrát Maisel je mrtvý. Pohlavně binární svět je mrtvý. Baroque is (not) dead.“
18! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (15)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
16.12.2018 | 1962 hodnocení
+ souhlasím
Koláž, kombinující dokumentární prvky s fikcí a s odkazy na umění, se zabývá kastrací chlapců kvůli výšce hlasu a s tím souvisejícími okolnostmi – nedobrovolná deformace dětské osobnosti, odpovědnost za nedospělé, pomíjivost i specifičnost získané „devízy“ atd. Režisér užívá nahotu i naturalističtější výjevy, ale také drsnější humor. I když zcela nevyšlo propojení nesourodých úseků, předložené informace i domyšlené souvislosti mají svou hodnotu. Při snaze o kontext s našimi časy se J. Čermák (možná ku škodě věci) tentokrát vyhnul úderným soudům, spíše se uchýlil k zobecnění a položení otázek.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Klára Kučerová 90 %
8.3.2019 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Netradiční prostory s netradičním osvětlením. Hluboké myšlenky s prvky dokumentaristiky. Na diváky klade větší nároky, myšlenky jsou vyřčené, ale nejsou zodpovězené. Nikdo nevynáší soudy a záleží na divácích jak si téma přeberou. Neotřelý konec je perfektním završením celé inscenace. Znovu a stále oceňuji práci Jakuba Čermáka a z performerů především Veroniku Janků. Velmi doporučuji.
Čiko 50 %
2.2.2019 | 1049 hodnocení
+ souhlasím
55%. Neotřelé téma v netradičním prostoru. Oceňuji samotný nápad, to že nahota zde není prvoplánová, vyzdvihnout bych chtěl výkon Veroniky Janků. Čekal jsem více tance... Chápu decentní svícení a práci se svíčkama, přesto bych na některých místech světla přidal.
Kristián F. 60 %
1.2.2019 | 70 hodnocení
+ souhlasím
65% Oceňuji snahu o vytvoření speciální atmosféry (svíčky, hudba, notebook) v netradičním prostředí. Představení chybí hlavní dějová linie a proto se ke konci může divák cítit ztracen. V hře dochází k častým střídáním výstupu, které nemají logickou návaznost. Herecky jde téměř o začátečnické obsazení. I přes výhrady se mi představení líbilo a odcházel jsem s příjemným kulturním zážitkem :)
J.anek 80 %
28.11.2018 | 444 hodnocení
+ souhlasím
Zbytečně natahovaný monolog? Vatovitý? Třeba je to Švejda, kdo nemá koule. Co se asi za těmi jeho chladně racionálními rozbory skrývá? Pro mě to byl silný zážitek. Esej o marnosti našeho snažení, o touze něčím být, něco znamenat, něco dokázat. Taky o odvaze. A krutosti. A kráse.
Jsem rád, že jsem se tou chladnou recenzí nenechal odradit. Vynikající Veronika Janků, výborný Vojtěch Hrabák, kluci krásní a kurážní.
Jsem rád, že jsem se tou chladnou recenzí nenechal odradit. Vynikající Veronika Janků, výborný Vojtěch Hrabák, kluci krásní a kurážní.
Adalbert 90 %
1.5.2019 | 2 hodnocení
+ souhlasím
V představení, začínající jako referát o baroku, nás protagonisté postupně vtáhnou do rozličných historických etap, které jsou spjaty se životem kastráta Maisela. Jak je jeho život opředený tajemstvím, tak se snaží navodit mystickou atmosféru chytrým využíváním rozličných propriet i samotní herci, kteří se sami stávají součástí kulis. Vyvažujícím prvkem k jinak čistě chlapeckému obsazení je Veronika Janků, které je dán největší prostor. Jak divadlo překvapivě začíná, tak i neočekávaně náhle končí. Odpověď na nosnou myšlenku, co je člověk ochoten obětovat pro slávu, je ponechána na divákovi.
TH(: 60 %
3.2.2019 | 2 hodnocení
+ souhlasím
šok, skvělé obrazy, pěkné underground prostory, odvaha, povedené monology
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.