Divadelní spolek Jedl
Egon Tobiáš
Malý stvořitel / Der kleine Fratz
Premiéra: 22.6.2020. Výprava: Petra Vlachynská. Režie: Jan Nebeský.
Projekt uváděn ve Skautském institutu na Staroměstském náměstí.
0:40x | Poslední uvedení: září 2020.
Projekt uváděn ve Skautském institutu na Staroměstském náměstí.
0:40x | Poslední uvedení: září 2020.
Site-specific projekt inspirovaný životem a dílem spisovatele Franze Kafky. Inscenace vytvořená na míru prostoru bytu v domě U Minuty na Staroměstském náměstí, kde v letech 1889-1896 Kafka bydlel s rodiči. Prožil zde dětství od šesti do čtrnácti let a narodily se zde jeho tři sestry...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (4)
HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 30.10.2020, počet hodnocení: 1639)
přínosný / zajímavý komentář
65%. Záměrem asi nebylo sdělit o Kafkovi něco zásadního nebo objevného. V krátké hříčce si autor E. Tobiáš pohrává s fantazií a přivádí na scénu dvanáctiletého Franze Kafku. Nespočet vtipných a chytrých odkazů nejen na Kafkova díla, ale také na osobnosti jeho života i pražské společnosti. Zvláštní práce s jazykem. Doslova okouzlujícího K. Dobrého v dětské roli doplňují L. Trmíková a M. Dohnal, kteří vystřídají více postav. Atmosféře pomáhá situování do autentického bytu, kde se v (na) malém prostoru se podařilo zobrazit Kafkovu osobnost s osobitým půvabem a humorem.
Lukáš Holubec 70 %
(zadáno: 7.10.2020, počet hodnocení: 662)
přínosný / zajímavý komentář
--- Na návštěvě u Kafků --- (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Gimli35 70 %
(zadáno: 22.6.2020, počet hodnocení: 84)
přínosný / zajímavý komentář
Mé první setkání s režisérem Nebeským a vlastně i se samotnou koncepcí site-specific inscenace dopadlo příznivě. Tobiášovi a Nebeskému se povedlo stvořit představení, které zajímavou formou popisuje Kafkův vztah k otci, matce, ženám i příteli Maxi Brodovi; dále velmi působivě líčí jeho zvláštní náturu a pocit, že do světa kolem sebe nezapadá; v různých narážkách jsou zmiňována i jeho díla. Vynikající, soustředěný výkon K. Dobrého, kterého L. Trmíková a M. Dohnal zdatně doplňují. Až na dvě obskurní zpívané pasáže a prazvláštní závěr zkrátka zdařilý počin.